Spring naar bijdragen

Gsak Macro'S


Wad-Seekers

Aanbevolen berichten

Mijn buurman Bas2 heeft me pm gemaakt en ik ben nu ook de trotse bezitter van gsak :-)

Maar er zijn wel erg veel bomen waardoor het spreekwoordelijke bos niet goed te zien is.

Ik heb zojuist dit gsak forum doorgelopen. Er staat toch wel veel over de statistieken macro.

Maar ik ben wel benieuwd welke macro's jullie nog meer gebruiken?

(en waarom natuurlijk...)

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

hoi

 

ik gebruik voornamelijk mapping macro's voor google en meer, er is een handig roadsheet macro dingetje dat kan handig zijn om je trip te plannen. Ik gebruik ook de diverse view macros. 1 die ik heel aardig vindt is de mapnearest macro.

verder verbouw ik zelf een redelijk boel macro's zodat ze bruikbaar zijn voor onze groep geocachers

 

oja en bij het spoiler geozine kun je dit downloaden http://www.geozine.nl/index.php?option=com_phocadownload&view=category&download=3:gsak-compleet&id=2:overig&Itemid=71 complete bundel van GSAK artikelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je klik op de link in dit bericht, dan krijg je een lijst te zien met (bijna alle) macro's die er zijn. Het is even doorspitten, maar er zit vast wel iets bij. Als je op de naam van de macro klikt, kom je op een pagina van het forum van GSAK, waar al dan niet een betere omschrijving staat van wat de macro doet en kan.

 

Klik voor lijst met macro's !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net een beetje de macro's aan het ontdekken. Gebruik een macro om de PQs van 1000 caches binnen te halen, een om m'n stats te genereren en een om ze te uploaden. Verder ben ik nog niet gekomen, maar dat gaat vast nog wel een keer gebeuren. Zodra ik denk: dit of dat zou handig zijn, is daar een macro voor? Dan zoek ik er wel weer eentje op ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik vooral macro's om

- caches en POIs te exporteren naar onze Oregon,

- caches te tonen op een Google Maps kaart of in Google Earth,

- statistieken te genereren

 

Vroeger gebruikte ik ook een marco om POIs op de etrex Vista hcx te zetten om semi-paperless te kunnen cachen.

De meeste dingen die ik graag zou willen, blijken te kunnen met gsak, dus ik ben een tevreden gebruiker, zeker in combinatie met de macro's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben een tevreden (macro) gebruiker. Dit zijn de macro's die ik veel gebruik:

- colorize: kleurt de regels volledig bij een found, DNF en archived. Dit kijkt een stuk gemakkelijker (vind ik).

- provincies: die worden bij mij niet helemaal goed weergegeven, dus als ik deze draai dan staat alles weer prima in mijn statistiekjes. Deze macro heb ik gecombineerd met de hier bovenstaande.

- spoiler2overlay: om spoilerfoto's op mijn oregon te laden.

- mygoogleearth: caches bekijken in google earth.

- genuploadstats: voor het automatisch uploaden van mijn statistieken naar gc.com.

- coloradoexportbeta: versturen van mijn database naar mijn oregon. deze heeft meer opties dan de standaard in gsak.

- localcacher: om te kijken of ik al voor deze cache in aanmerking kom. In tegenstelling tot de bovenstaande gebruik ik deze heel weinig.

 

Wat ik vooral handig vind is dat je buttons kunt maken van de macro's, zodat je er gemakkelijker bij kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meest gebruikte bij ons is HTML_WideView. Die geeft een mooi gecondenseerd overzicht in de onderste helft van het scherm. Meest gebruikt want elke cache die ik bekijk gaat "door" die macro, helemaal vanzelf.

 

Verder ook nog

  • FindStatGen en de geinige uitbreiding BadgeGen.
  • AdvisePQ, die een lijstje genereert met datum ranges om je hele database met niet ge-archiveerde en niet gevonden caches te onderhouden. Maar dit geeft nog veel handwerk op de gc.com site, dus ik moet nog eens die automatische PQ tools bestuderen.
  • TomTom, die POI files aanmaakt voor in de TomTom
  • GCVote_HTML_Include geeft toegang tot GCVote in de onderste helft van je GSAK scherm (Zi de GCVote site)

 

Verder nog een paar "niet macro" trucjes:

  • Bij opgeloste puzzels zet ik in de user data 2 kolom een O, en met een Waypoint Highlight filter markeer ik die groen.
  • Vergelijkbaar, voor caches op het verlanglijstje zet ik een + in user data 2 en een ander filter maakt die dan blauw. Caches die we echt niet willen doen maak ik oranje met een -

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Bij opgeloste puzzels zet ik in de user data 2 kolom een O, en met een Waypoint Highlight filter markeer ik die groen.

 

Daarvoor kun je "çorrected coordinates" gebruiken. Dat zit standaard in GSAK en ze worden behouden als je de cache opnieuw laadt. Als je dan de kolom met "corrected coordinates indicator" aanzet kun je zien welke caches aangepaste coordinaten hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het goed begrijp dan kan GSAK de gearchiveerde caches niet aangeven omdat groundspeak die niet verstuurt.

Er zou een macro voor zijn om dat op te lossen maar de macro die in spoiler wordt genoemd staat niet (meer?) op gsak.net

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor alle reacties.

 

Vroeger gebruikte ik ook een marco om POIs op de etrex Vista hcx te zetten om semi-paperless te kunnen cachen.

Ging dat handig/goed? Ik heb ook een vista hcx.

 

Dat ging redelijk. In ieder geval had ik dan altijd de hints goed leesbaar beschikbaar en ook nog een stukje van de omschrijving. Het in natuurlijk niet hetzelfde als de info die je op je Oregon te zien krijgt en ik had er altijd nog een PDA naast voor de volledige omschrijving en logs (maar dat heb ik nu met de Oregon ook nog steeds). De betreffende macro is 60CSxPOI.gsk

Er is nog aardig wat in in te stellen, dus je moet beslissen wat je allemaal belangrijk vindt van een cache om te weten.

Uiteindelijk krijg je dan maximaal 25 POIs (nuttige punten) te zien rond je cache. Deze kun je na elkaar lezen (de beschikbare ruimte aan tekens is helaas maar kort) om de informatie te kunnen zien. En helaas staan ze niet op de juiste volgorde in je lijstje met POIs. Maar het werkt wel.

Laat het me weten als je meer informatie wilt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,,

 

Ik zoek een "route" macro, ik gebruik nu deze maar na het draaien van deze macro in een db van bijv 50 traditionals krijg je er maar 23 te zien. Is er een betere/andere of 1 die alle 50 laat zien op een kaart. Zou helemaal mooi zijn als daar de coördinaten en bijv. hints ook bijstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,,

 

Ik zoek een "route" macro, ik gebruik nu deze maar na het draaien van deze macro in een db van bijv 50 traditionals krijg je er maar 23 te zien. Is er een betere/andere of 1 die alle 50 laat zien op een kaart. Zou helemaal mooi zijn als daar de coördinaten en bijv. hints ook bijstaan.

 

Volgens mij is er geen betere "route" macro dan de macro die je al gevonden hebt.

Het probleem is namelijk dat het aantal mogelijke route exponentieel toeneemt, en de rekentijd zou bij nog meer routepunten dus onacceptabel lang worden.

Bijv. bij 4 routepunten moeten er 4*3*2=24 berekeningen gedaan worden.

Bijv. bij 6 routepunten moeten er 6*5*4*3*2=720 berekeningen gedaan worden.

Wil je bij 23 punten er één extra. dan kost dat 24x zoveel berekeningen...

etc..

 

Dank voor alle reacties.

 

Vroeger gebruikte ik ook een marco om POIs op de etrex Vista hcx te zetten om semi-paperless te kunnen cachen.

Ging dat handig/goed? Ik heb ook een vista hcx.

 

Dat ging redelijk. In ieder geval had ik dan altijd de hints goed leesbaar beschikbaar en ook nog een stukje van de omschrijving. Het in natuurlijk niet hetzelfde als de info die je op je Oregon te zien krijgt en ik had er altijd nog een PDA naast voor de volledige omschrijving en logs (maar dat heb ik nu met de Oregon ook nog steeds). De betreffende macro is 60CSxPOI.gsk

Er is nog aardig wat in in te stellen, dus je moet beslissen wat je allemaal belangrijk vindt van een cache om te weten.

Uiteindelijk krijg je dan maximaal 25 POIs (nuttige punten) te zien rond je cache. Deze kun je na elkaar lezen (de beschikbare ruimte aan tekens is helaas maar kort) om de informatie te kunnen zien. En helaas staan ze niet op de juiste volgorde in je lijstje met POIs. Maar het werkt wel.

Laat het me weten als je meer informatie wilt!

 

Ik heb vergelijkbare ervaringen.

Voor semi-paperless is het wat mij betreft te beperkt, maar voor het lezen van volledige hints werkt het uitstekend.

Een ander voordeel is dat je veel meer POI's op je GPS kwijt kan dan waypoints. Je kan dus bijv. van een veel grotere gebied alle caches als POI op je GPS zetten, en hoeft zo niet elke keer dat je ergens anders gaat cachen de caches van dat gebied er op te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...