Spring naar bijdragen

'Needs Maintenance' En Gevonden Loggen


Retonator

Aanbevolen berichten

Van een cache van mij was het logboekje vol, de cacher meldde dat in zijn logje. Prima! nu weet ik dat ik er hoognodig langs moet om een nieuwe er in te doen. Eventueel een PM had daarnaast nog gekund.Maar volgens mij had hij volkomen onnodig daar dunnetjes nog een 'needs maintenance' aan toe gevoegd. Dubbelop dus. In mijn ogen volledig overbodig en nogmaals....ik zie dat als een smetje op mijn cachepagina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nu weet ik niet hoeveel caches je hebt liggen, maar vooral toen ik er nog 74 actief had en er elk weekend makkelijk 100 logjes op de mail konden staan, was het wel erg makkelijk om over een opmerking in de logs heen te lezen. Een needs maintenance springt er uit en maakt duidelijk dat er onderhoud nodig is. Het smetje kan worden weggepoetst na het uitvoeren van onderhoud door een "owner maintenance" logje, en als het voor een wel erg kleinigheidje is of niet eens waar (logrol of logboekje vol, maar ze zijn de achterkanten vergeten) dan kan je het zelfs meteen wegpoetsen op die manier.

Maar wat ook kan voor klein onderhoud is een note plaatsen, die vallen in de mail ook goed op tussen de found logjes en dan komt er niet meteen dat kruisje op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eventueel een PM had daarnaast nog gekund.

 

In mijn ogen volledig overbodig en nogmaals....ik zie dat als een smetje op mijn cachepagina.

nadeel van een PM is dat een ander niet kan zien dat hij jou een mail over gestuurd heeft.

met needs maintenance kan iedereen nu zien dat er aandacht aan besteed is, je moet maar de kost geven aan de cachers die de normale logjes niet meer lezen, omdat ze heel veel caches hebben die erg vaak gevonden.

 

En een smet op jouw pagina, tis maar hoe je het bekijkt. Pleeg je direct onderhoud en je geeft aan "owner maintenance" met de vreugdelijke mededeling dat je onderhoud gepleegd hebt, dan geef je in mijn ogen aan dat je hart voor je cache hebt en onze hobby serieus neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...) Maar volgens mij had hij volkomen onnodig daar dunnetjes nog een 'needs maintenance' aan toe gevoegd. Dubbelop dus. In mijn ogen volledig overbodig en nogmaals....ik zie dat als een smetje op mijn cachepagina.

 

Dit lijkt me geenszins 'volkomen onnodig', maar juist precies volgens de richtlijnen van Groundspeak, zoals enkele postings eerder geciteerd:

If you find a geocache that is in need of some help (e.g. container is cracked, logbook is full or wet), please post a "Needs Maintenance" log on the cache page so the cache owner and the community is notified. (...) Needs Maintenance logs are not forwarded to reviewers.

 

Ik zie ook niet in waarom dat een smetje zou zijn, vooral niet als op die cachepagina ook nog te zien is dat direct actie is ondernomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van een cache van mij was het logboekje vol, de cacher meldde dat in zijn logje. Prima! nu weet ik dat ik er hoognodig langs moet om een nieuwe er in te doen. Eventueel een PM had daarnaast nog gekund.Maar volgens mij had hij volkomen onnodig daar dunnetjes nog een 'needs maintenance' aan toe gevoegd. Dubbelop dus. In mijn ogen volledig overbodig en nogmaals....ik zie dat als een smetje op mijn cachepagina.

Uit interesse heb ik eens bij je caches gekeken, maar een deel van "het smetje" zoals jij het noemt is bij je tradi (als dat de cache is die je bedoelt tenminste) nog niet weg.

Daarmee bedoel ik niet de NM die er ooit geplaatst is, maar bij de cache-icoontjes staat nog een rood-wit kruis, ten teken dat de cache onderhoudsbehoeftig zou zijn.

Dit is er gekomen als gevolg van het feit dat ooit iemand een "Needs Maintenance" heeft geplaatst.

Ik neem aan gezien de logs waarin niet meer geklaagd wordt over een vol logboekje dat je inmiddels wel een nieuw logboek hebt geplaatst. :)

Het roodwitte kruis bij de icoontjes krijg je weg door een zogenaamde "owner-maintenance" log.

Gewoon je eigen cache loggen dus, maar dan niet als "found it" maar met de optie "owner maintenance" evt met de opmerking "logboek vernieuwd" en dan is je rood-witte kruis ook weg.

Zoland dat kruisje daar staat krijgen jouw cachebezoekers namelijk de (valse) indruk dat er iets mis is met je cache.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn van die mensen die inderdaad een 'Need Maintenance' logje plaatsen. :yes:

 

Vaak kom je in meerdere logjes van een cache tegen dat een rolletje vol is, of nat. Kennelijk komen de opmerkingen vanuit de logjes niet goed bij de eigenaar aan.

Dan is een NM de enige manier om een eigenaar op de hoogte te stellen.

Wij hebben het nu een paar keer meegemaakt dat een eigenaar de cache onmiddellijk op niet-actief zette, om even tijd te hebben om actie te ondernemen.

 

Tante Hillegonda is een mooi voorbeeld van een nuttige NM. Een hele leuke en super verzorgde cache die naar ons idee veel vaker gedaan moet worden. Wij hadden hem al in 2007 opgelost, maar pas afgelopen weekend 'afgemaakt'. Als die jaren is er een probleempje geweest met WP5. Pas afgelopen juni heeft iemand daarover toch maar een NM geplaatst.

 

Wij zien een NM en de opheffing ervan juist als een teken dat er 'zorg' aan een cache wordt besteed: zowel van de bezoekers alsook van de eigenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...