Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Ik ben op zoek naar originele maar moeilijke puzzels. Ik heb een aantal nieuwe locaties met de bijbehorende toestemming geregeld en wil daar nu prettig gestoorde vraagstukken van maken.

De bedoeling van de puzzels is iets anders dan normaal. Gevraagd wordt om zo veel mogelijk zaken aan elkaar te verklappen (spoilers).

De wendingen in het verhaal van de reeds bedachte geocaches zijn dermate ingewikkeld dat niet veel mensen ze in hun eentje kunnen oplossen.

Het spanningsveld wordt dan wie informatie wil delen en datgene wat wordt vrijgegeven en het gezamenlijk tot een oplossing zien te komen. Alles is toegestaan. Foto's plaatsen. Eventueel posten van oplossingsrichtingen ...

Het enige wat ik vraag is niet het eindcoördinaat bekend te maken zodat een eenvoudige puzzel overblijft.

Ik heb zelf nu een aardige opzet voor drie caches maar heb er meer in gedachten. Een soort van redigeren is ook prettig.

Ik woon in Assendelft, dus het is handig als je niet in de buurt woont. Maar hoeft natuurlijk niet. Kun je zelfs nog valsspelen 0:-).

De vraag is vooral ook bedoeld om variatie aan te brengen.

Mijn mail adres is siemp@siemp.com.

Houd me van harte aanbevolen voor puzzels ,suggesties of nazien of zaken wel kloppen. Niets is zo frustrerend als een niet kloppende geocache.

Mvg Siemp.

Geplaatst

Ken je King William's Testpaper? Jaarlijkse 'quiz' waarbij herkenning van objecten of informatie een belangrijke rol speelt. Ook lastig op te lossen in je eentje.

Lees meer op: http://www.robcoers.nl/artikelen/king-williams-testpaper-een-makkie-met-het-internet

Geweldig. Precies iets wat ik zoek voor een van de puzzels. Deze puzzels zijn makkelijk te maken maar moeilijk op te lossen. Deze ga ik beslist als een van de elementen opnemen.

Dank. Anderen nog meer ideeën?

Geplaatst

eeeuuhh misschien een beetje rare opmerking maar hou je er rekening mee dat niet iedereen goed is in puzzels maken of nog niet zo ervaren in in het geocachen en dat je zo dus een groep buitensluit.

groetjes

marlies van team ijsbeer

Geplaatst

.. en dat je zo dus een groep buitensluit.

De puzzel is op een gegeven moment toch door iedereen te doen? Dus van buitensluiten is m.i. (m.u.v. degene die hem zo graag als eerste willen vinden) geen sprake.

Geplaatst

Google eens wat op cryptografische methodes. Er zijn klassieke crypto methodes, maar tegenwoordig ook modernere versleutelingen mogelijk.

Leuke grappen met niet-decimale getallenstelsels (base-n), priemgetallen (denk maar eens aan PIN code herkenning..)

De moeilijkheid zit 'm vaak niet in het oplossen van de crypto, maar er achter komen wat voor type versleuteling het betreft.

Leuk? Niet leuk? Ik heb mij eens een tijd lang bezig gehouden met "46esab" 9GC19PHP. Op de titel afgaand dacht ik 'm even in een minuutje op te lossen, maar dat was verkeerd gedacht. Dit zijn van die puzzels die hogelijk frustrerend zijn als je er niet uitkomt, maar die je uiteindelijk een heel mooi overwinnaarsgevoel bij het loggen geven.

Geplaatst

Ook nog een leuke site als bron is DEZE

Jeetje. Zomaar een waslijst aan zaken die handig zijn bij een heleboel andere puzzels. Normaal is Google de plek om zaken te achterhalen. Dit echter, geeft een heel mooi startpunt!

Dank.

Geplaatst

GC19PHP....

Geinig. Het eerste gedeelte is een eitje. Denk niet dat ik snel in de buurt kom maar wat is het tweede gedeelte? Base85 of Base91 of zit ik er naast. Off Topic ... maar je maakt me wel nieuwsgierig :-)

Geplaatst

eeeuuhh misschien een beetje rare opmerking maar hou je er rekening mee dat niet iedereen goed is in puzzels maken of nog niet zo ervaren in in het geocachen en dat je zo dus een groep buitensluit.

Dat is inderdaad wel een hele rare opmerking. Ik ben zelf erg goed in de puzzels maar heel slecht in het zoeken, dus ik wil alle cachemakers vragen om caches in het vervolg duidelijker in het zicht te leggen want anders voel ik me buitengesloten :lol1:

Geplaatst

Geinig. Het eerste gedeelte is een eitje. Denk niet dat ik snel in de buurt kom maar wat is het tweede gedeelte? Base85 of Base91 of zit ik er naast. Off Topic ... maar je maakt me wel nieuwsgierig :-)

Off-topic

Zo was ik ook begonnen.... maar ik geef hier allicht geen hints over oplossingen van andermans puzzels. Lekker puzzelen! :yes:

Geplaatst

Dat is inderdaad wel een hele rare opmerking. Ik ben zelf erg goed in de puzzels maar heel slecht in het zoeken, dus ik wil alle cachemakers vragen om caches in het vervolg duidelijker in het zicht te leggen want anders voel ik me buitengesloten :lol1:

misschien kunnen we samen werken :thumbup:

Geplaatst (bewerkt)

misschien kunnen we samen werken :thumbup:

eigenlijk precies wat ik in gedachten had :beerchug:

bewerkt door siemp
Geplaatst

Hoi,

Ik ben op zoek naar originele maar moeilijke puzzels. Ik heb een aantal nieuwe locaties met de bijbehorende toestemming geregeld en wil daar nu prettig gestoorde vraagstukken van maken.

De bedoeling van de puzzels is iets anders dan normaal. Gevraagd wordt om zo veel mogelijk zaken aan elkaar te verklappen (spoilers).

De wendingen in het verhaal van de reeds bedachte geocaches zijn dermate ingewikkeld dat niet veel mensen ze in hun eentje kunnen oplossen.

Mvg Siemp.

ha Siemp

lekker dat jij moeilijk oplosbare puzzels gaat maken.

de een zit er een half jaar op te broeden en bij de ander valt het kwartje snel .

heb inmiddels al diverse 4 en 5 sterren mystery's opgelost en een aantal in team verband.

en dat is wel leuk om te doen.

ik hoop alleen dat je de puzzels in een keer goed publiseerd zodat we niet update na update krijgen,

omdat er toch een foutje is in geslopen.

wat bij vele mystery's op het ogenblik gebeurd.

verder succes met het maken. en wat gemaakt is is op te lossen.

welke lastig waren zijn voor mij deze !

verdacht pakketje

slangenkuil

lord of the rings

25 jaar zeewolde ABC'tje is vrij simpel maar hoeveel er vragen voor een extra hint voor de oplossing ;-))

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...