Spring naar bijdragen

Tijdsduur Multi-cache


marjanvw

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

OK, baas boven baas...800 meter luftlinie in 8 uur tijd!!!!!!! Maar dat ging meer in de diepte.

Die cache is inmiddels gearchiveerd omdat de eigenaar geen gewonden wilde hebben door onervaren cachers.

Maar wat zie ik nu??? Er is een earthcache van gemaakt door een ander, waarschijnlijk i.v.m. toestemmings verhaal voor een kistje. Overigens gaat deze opdracht niet helemaal tot aan het einde van de cave. Dus ik zie een nieuwe uitdaging, nog een keertje omlaag en genieten van deze fantastische omgeving.

Maar...even naar het draadje....niet iedere afstand is dus wat het lijkt :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn honderden manieren, om ACHTERAF te bepalen hoeveel km je hebt gelopen...... Maar daar vraagt de draadbeginner niet om.... Hij wil graag VAN TE VOREN weten, hoeveel kilometer hij ongeveer zal moeten lopen.....

 

Persoonlijk vind ik, dat een cachelegger op zijn cachepagina moet aangeven om hoeveel kilometer het ongeveer gaat. Zeker als je met kinderen gaat lopen, of je hebt slechts een beperkt tijdsbudget ter beschikking, dan is dit van groot belang.

 

Eerlijk gezegd slaan wij de multipagina's waarop dit soort praktische informatie niet wordt vermeld meteen over. Wij gaan er dan vanuit, dat er onderweg nog wel meer informatie niet aanwezig is..... Fout natuurlijk, maar een mens heeft soms het recht om zijn of haar vooroordelen te mogen volgen!!! :crybaby:

 

De site met de wandelcaches van Nederland is inderdaad handig! Zeker een basis om in te beginnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen hartelijk bedankt voor alle tips en de linkjes.

Het gaat er voor mij inderdaad om dat ik van te voren kan inschatten of onze dochter het een beetje kan volhouden. En vandaag logeerde onze dochter elders dus die ging niet mee maar nu ging oma mee die ivm heupproblemen ook niet meer dan ongeveer 4 kilometer kan lopen.

Dus gisteravond wilde ik even een cache uitzoeken voor vandaag maar was ik nog best lang mee bezig geweest omdat ik alle caches eerst goed moest doorlezen om te kijken of ik kon terugvinden wat de lengte van de cache is.

Maar dankzij jullie tips wordt ik steeds weer wat wijzer :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

omdat ik alle caches eerst goed moest doorlezen om te kijken of ik kon terugvinden wat de lengte van de cache is.

Allereerst ben ik wel voorstander dat elke cache legger een indicatie geeft over de lengte van een cache. Natuurlijk zijn er extreme gevallen, maar daarvan bedenk je niet op een zondagochtend, laat ik die vandaag eens gaan doen.

 

Natuurlijk kan je uit de cachebeschrijving, logs en attributen (pictogram "Takes less then an hour") ook de nodige informatie halen. Echter al staat er met grote letters boven een cache dat hij 4 km lang is, dan nog zou ik aanraden om de beschrijving en logs door te lezen. Je hebt dan niet alleen een indicatie over hoe lang je bezig bent met de cache, je kan meteen zien of de meeste cachers hem makkelijk kunnen vinden of niet, of je bepaalde hulpmiddelen nodig hebt en of er technieken toegepast worden, waarvan je misschien niet helemaal op de hoogte bent. Bovendien heb je gelijk een indicatie wat je tegen gaat komen, het voorkomt dat je met je gezinnetje 4 kilometer door een VINEX wijk loopt, terwijl er 500 meter verderop een cache door de bossen ligt. Een goede voorbereiding voorkomt teleurstelling achteraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Willen jullie mijn " feedback" bij Groundspeak steunen?

Ik heb zojuist een idee aangemaakt. Jullie kunnen daar (positief) engels commentaar op geven en ook stemmen.

En je begrijpt, hoe meer stemmen hoe eerder Groundspeak erover na gaat denken.

In dit draadje kunnen we er in het Nederlands over bomen. Thanks :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gestemd, maar als ik mijn commentaar wil plaatsen lukt dat niet. Dan krijg ik een melding over een of ander script/programmatje. Daar wordt ik dan ook weer zo moe van. Ik ga dat niet verder uitzoeken, maar het zou fijn zijn als het allemaal niet zo ingewikkeld was en dat je gewoon een berichtje kan plaatsen zonder eerst weer naar een of ander programma te moeten gaan zoeken. Ik zit al te veel achter dat scherm en kan beter/liever gaan cachen dan steeds weer nieuwe programmatjes te moeten zoeken om een berichtje te kunnen plaatsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jack.....je mededeling staat er drie keer bij hoor!!

Dus je programmaatje waar je het over hebt werkt wonderbaarlijk :thumbup:

 

Mooi dat mijn mededeling erbij staat, maar ik snap de melding dan niet. Nou ja, wat maakt het ook uit. Ik zal de volgende keer na één keer maar stoppen met proberen en dan later nog eens kijken :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...