mc gregor Geplaatst 2 april 2004 Geplaatst 2 april 2004 wat is nu het verschil tussen de 60 cs en de 60 c en heb je de xtra's ook nodig in het veld groeten Rob
ronnie Geplaatst 2 april 2004 Geplaatst 2 april 2004 De S staat voor Sensors. Dat houdt in dat de CS als extra is voorzien van een Barometrische hoogtemeter, en een elektronisch kompas. Heb je dit nodig: Nee, maar handig is het wel. Met het kompas zal de navigatiepijl ook bij stilstand in de goede richting blijven wijzen. En dit is echt prettig. Aan de hoogtemeter heb je in Nederland natuurlijk niet zoveel, maar bij een vakantie in de bergen kan het wel van pas komen. Daarbij komt nog dat het prijsverschil tussen de C en CS niet eens zo heel groot is.
schatzoeker Geplaatst 2 april 2004 Geplaatst 2 april 2004 Helemaal mee eens! Alleen je wordt bij de kompas wel continue er aan herinnert dat je dat ding horizontaal moet houden. Je ziet steeds de melding" Houd vlak" Verder prima apparaat!
GeoDoc Geplaatst 2 april 2004 Geplaatst 2 april 2004 Mooi, er zijn dus al meer mensen die een 60c of 60cs hebben. Mijn ervaringen zijn ook uitermate prima. Wel een paar opmerkingen cq. vragen De handleiding is erg summier en een aantal zaken begrijp ik niet. Weet iemand of er ook al een boek(je) over verschenen is? Het is in de afgelopen weken 2x gebeurd dat het apparaat vastliep. Slechts op te lossen door de batterijen er even uit te halen. Maar ja, het blijft een computer is het niet... Hebben anderen dit probleem ook? Bij het invoeren van een projectie lijkt het er op dat de kleinste afstand 0,1 km is? Dat is wel erg veel. Ook wel gek dat je wel een waypoint kunt projecteren 5000 km verderop, lijkt me niet zo zinvol. Doe ik wat fout of zie ik een instelling over het hoofd?
schatzoeker Geplaatst 3 april 2004 Geplaatst 3 april 2004 GeoDoc Ik heb nog geen problemen gehad met de 60CS. Werkt prima! Een waypoint ook bij mij minimaal 0,1 km (dus 100m). Ik dacht dat kan toch wel op 10 meter, toch? Ik zelf heb nog niet goed door wat ik nu met de geocaching-page aan moet. Je kan er een zoek- en een findicoontje instellen en ja of nee geven. Maar wat er dan moet gebeuren onduidelijk!!! Misschien weet Elsinga meer, die heeft hem ten slotte getest voor de dealer(s)!
ronnie Geplaatst 3 april 2004 Geplaatst 3 april 2004 Er is volgens mij nog geen boekje verschenen over de 60C/CS De bekende GPS leverancier in Notter heeft een forum geopend, daar kan je al je vragen stellen over de 60C/CS. en je hebt er al gauw antwoordt op GPS Forum Notter Het vastlopen van het apparaat is al doorgegeven aan Garmin, en bij de volgende firware is het hopelijk verholpen. Bij mij loopt hij vast als je in het hoogtemeterscherm een reset uitvoert. In het geocaching scherm geef je aan welk icoontje er bij een gevonden cache moet worden geplaatst. Als je aan het cachen bent, en je komt op de lokatie van de waypoint aan, dan vraagt de GPS of je de cache hebt gevonden. Als je dat dan bevestigdt dan wordt het geocache symbool automatisch aangepast naar het icoontje wat je hebt ingevuld op het geocache scherm. Dit hoeft dus niet het geopende schatkistje te zijn. Ook wordt er een aantekening in de agenda gemaakt dat je de cache hebt gevonden en op welk tijdstip. het projecteren van een waypoint heb ik nog niet gedaan, maar 100 meter vind ik inderdaad wel wat veel. Je zou de vraag naar Garmin kunnen sturen of ze bij de volgende firmware dat naar 1 meter willen brengen. Misschien wordt er rekening mee gehouden, ze zijn er niet ongevoelig voor.
schatzoeker Geplaatst 4 april 2004 Geplaatst 4 april 2004 Ik vind het ook wat veel dat de minimale afstand om een waypoint te projecteren 100 meter is. Goed idee om Garmin hier over in te lichten. Heb dan ook de technical support van Garmin mijn/onze wens te kennen gegeven.
schatzoeker Geplaatst 4 april 2004 Geplaatst 4 april 2004 Bij mij loopt hij vast als je in het hoogtemeterscherm een reset uitvoert. Dit is verholpen bij firmware 3.10
De Reisgenoten Geplaatst 9 april 2004 Geplaatst 9 april 2004 **** Bytheway: Reactie verwijderd, in strijd met forumregels met betrekking tot illegale software.**** Software: Op het forum praten we alleen over inhoudelijke en legale aspecten van software. Dus: - Geen illegale software aanbieden. - Geen verwijzingen naar illegale software. - Niet uitleggen hoe je aan illegale software kunt komen. - Geen FTP-servers e.d. vermelden. - Geen kabouters. - Geen P2P programma uitleg. Deze regels met betrekking tot illegale software worden nauwlettend nagevolgd door de moderators en admins van Geocaching.nl. Bij het overtreden van de regels volgen acties; eerst een waarschuwing, daarna een IP-ban. Draadjes waarin illegale software ter sprake komt worden direkt gesloten. FORUMREGELS
dj bel Geplaatst 10 april 2004 Geplaatst 10 april 2004 Hoewel ik vooraf van het recaculate route probleem wist omdat ik het gelezen had op www.gpsinformation.net , n.l. dat dat niet meer werkt zoals met de Vista wel, heb ik gemeend dit zowel bij Garmin technical support als sales support te melden dat geocaching Nederland deze bug graag gecorrigeerd ziet, daar wij als 60cs gebruikers de brengers van het goede dan wel slechte nieuws zijn en onze belevenissen uitgebreid op het forum bespreken. Voor de goede orde; een route van adres naar adres of waypoint kan langs een berekende route lopen in metroguide edit / new route/ find address waarbij keurig afslagen worden aangegeven in een Vista bijvoorbeeld. Super handig voor de navigatie over de weg naar verweggiestan. De 60 cs is bedoeld om met de city select of navigator autorouting te werken een extra 300 dollar op de aanschaf. Echter is gepresenteerd als goed presterend met routing waarbij fijntjes deze bug vergeten is. Nu hebben we een hoop verbeteringen gekregen met de 60cs (zijn ook vermeld in het bericht naar Garmin), maar ik vind toch ook dat metroguide gedegradeerd is tot het nivo van Ozi en wij meer dan 50% van de fun moeten missen door de misvormde uitwerking van recalculated route in de 60cs. Daarom; het is al eerder gezegd mensen; meldt al je bevindingen bij technical of sales support van Garmin op www.garmin.com Nederland is vanuit de historie een belangrijke tryoutmarkt en meningen zijn daarom altijd welkom. Graag ook jullie steun hiervoor richting Garmin support.
Calanque Geplaatst 10 april 2004 Geplaatst 10 april 2004 Nu hebben we een hoop verbeteringen gekregen met de 60cs (zijn ook vermeld in het bericht naar Garmin), maar ik vind toch ook dat metroguide gedegradeerd is tot het nivo van Ozi Ik wil me er verder niet mee bemoeien maar is dat niet een beetje overdreven? Niet kwaad bedoelt hoor maar met metroguide kun je toch de kaart exporteren naar de 60cs? Dus de wegen etc. Met ozi kun je toch alleen routes en waypoints uploaden naar je 60cs? Dan heeft metroguide toch wel een kleine meerwaarde toch??
Peetee Geplaatst 10 april 2004 Geplaatst 10 april 2004 Dan heeft metroguide toch wel een kleine meerwaarde toch?? Vind ik ook.
Calanque Geplaatst 10 april 2004 Geplaatst 10 april 2004 Indien je mocht willen, waar kun je eigenlijk alleen de cityselect software kopen? Ik heb een aantal nederlandse online shops bekeken maar nergens kan ik echt een duidelijke prijs vinden voor alleen de city select software. Weet iemand dat wel?
GPSiegurd Geplaatst 11 april 2004 Geplaatst 11 april 2004 Kan iemand mij dan even een goede raad geven? Ik heb de GPSMAP 76S en heb deze ook te koop aangeboden omdat ik toch helemaal weg begin te raken van de 60CS. De 60CS met zo'n rubberen onderkant ziet er steviger uit dan de GPSMAP 76S. En het kleuren schermpje vind ik duidelijk. Ik werk zelf bij een buitensport organisatie waar we veel met GPS in het buitenland lopen en klimmen! Is dan de 60CS geschikter voor mij of zeg ik iets heel doms . By the way hij is ook iets kleiner en lichter...
dj bel Geplaatst 13 april 2004 Geplaatst 13 april 2004 Project waypoint bij de 60c(s) alleen in honderden meters; in de praktijk kies 300 of 400 bij 365 meter maar bij de navigatie stop je gewoon bij 365 meter conclusie; het is wat vreemd maar niet onoverkomelijk. Metroguide; een gerecalculeerde route niet kunnen gebruikenis in de 60cs is een achteruitgang t.o.v. het wel kunnen gebruiken in een etrex Vista. Natuurlijk kan je kaarten van metroguide laden in de 60cs maar de (auto)route navigatie werkt niet. Hij geeft zelf hele mooie kaarten met mtroguide, maar routenavigatie moet gewoon werken Nu de 60cs of straks de 76cs met verwisselbaar geheugen; veel buitensort en veel buitenland ; - 76cs met verwisselbaar geheugen zou ik zeggen (vs +/- 50 dollar meer)
Aanbevolen berichten