Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Sinds de laatste update bij geocaching.com, worden de WP's waar geen coördinaten voor gegeven zijn (maar wel details) niet meer automatisch getoond bij het bekijken van de listing.

Je kan ze wel tonen door op de link "Show hidden waypoints", onder de Additional Waypoints, te klikken.

Het grote nadeel van deze aanpassing is, dat ook de "Note:" bij deze "hidden WPs" niet meer zichtbaar is.

Velen printen de listing af, vertrekken met enkel de startcoordinaten en stellen op de parking vast dat ze niet verder kunnen...

Mooi voorbeeld

Weet iemand waarom GC deze aanpassing heeft doorgevoerd en het voordeel/nut hiervan is?

Ik zie enkel nadelen... ;)

bewerkt door DanPan
Geplaatst (bewerkt)

Bij één van mijn eigen caches had ik wat aantekeningen in de "Notes" velden gezet die te maken hadden met de puzzels e.d. (Die WP's stonden dus COMPLEET verborgen, niet alleen de coördinaten)

De WP's zou toch niemand zien, dus ook de "Notes" niet. Kon geen kwaad dus. TOT de update. Toen kon iedereen mooi m'n aantekeningen lezen (en waren alle puzzels dus al opgelost zo'n beetje ;) )

De "Notes" toen dus allemaal maar leeggegooid.

Maar ik heb ook geen idee waarom dit is gedaan. Wat mij betreft was het oude prima.

bewerkt door GerardM86
Geplaatst

Ik ben vorige week bijna geslachtofferd :cry: . Gelukkig had ik wp 2 nog in mijn gps zitten B) , anders had ik meteen naar huis gekunt :huh: . Ook hier stonden, toen ik thuis ging kijken, vreemde toevoegingen bij de wp's. Ik begrijp nu dat ik de listing nog eens bestuderen moet ;)

Geplaatst
Bij één van mijn eigen caches had ik wat aantekeningen in de "Notes" velden gezet die te maken hadden met de puzzels e.d. (Die WP's stonden dus COMPLEET verborgen, niet alleen de coördinaten)

De WP's zou toch niemand zien, dus ook de "Notes" niet. Kon geen kwaad dus. TOT de update. Toen kon iedereen mooi m'n aantekeningen lezen (en waren alle puzzels dus al opgelost zo'n beetje ;) )

Weet je dat wel zeker? Volgens mij kan nog steeds niemand de volledig 'hidden' waypoints zien; anders zou je bij alle caches ook het final-waypoint te zien krijgen.

Ik denk dat gc.com de hidden-waypoints alleen toont aan de cacheowner.

Van waypoints van het type 'hide-coordinate' werden de aantekeningen altijd al getoond.

Geplaatst

'Hide coordinate' was altijd zichtbaar inderdaad. Vlak na de update waren (dacht ik) echter ook de andere WP's zichtbaar ("Hide this waypoint from view except by the owner or administrator").

Heb nog even gekeken en nu is dat inderdaad opgelost. Anderen zien die WP's niet meer.

Zelf zie ik ze nog wel als ik op de cache pagina kijk. Maar misschien dat ik daar de vorige keer dan ook mee in de war ben geweest.... geen idee eigenlijk. ;)

Geplaatst (bewerkt)
Van waypoints van het type 'hide-coordinate' werden de aantekeningen altijd al getoond.
De standaard van waypoints van het type "Show the details of this waypoint but hide the coordinates" is nu dat ze NIET getoond worden. Je moet nu eerst de link "Show Hidden Waypoints" aanklikken om ze zichtbaar de maken bij de Add. WPs...

Doe je dit niet en je print de opgave af, dan heb je de aantekeningen NIET bij.

bewerkt door DanPan
Geplaatst

Klopt! En omdat er caches zijn waarbij de vragen en coördinaten alleen worden genoemd bij de Additional WP's, ben je dan dus de pineut. Dan sta je dus in het veld met lege handen.

Caches waarbij de vragen en coördinaten gewoon in de cache beschrijving staan, hebben wat dat betreft dus een voordeel.

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb een topic gevonden op de feedback site van geocaching.com.

Ik stel voor dat iedereen zijn ongenoegen toevoegt aan deze topic, vraagt om de default te wijzigen naar "Not Hidden" en "I have this problem, too!" in te drukken.

aunt-samantha.jpg

I want you

TOPIC: waypoints_details_not_shown_although_details_not_coordinates_should_be_shown

bewerkt door DanPan
Geplaatst

Ik had het probleem ook bij een van mijn caches.

Bij de hidden waypoints had ik de cacheformule staan en als je vóór het printen deze niet aangeklikt had, zou je dus zonder die formule op pad gaan en de cache niet vinden.

Dus ik heb de informatie van de cacheformule in de hidden waypoints nu ook maar weer boven de additional waypoints in de cachelisting geplaatst.

Geplaatst (bewerkt)

Alvast bedankt voor jullie bijdrage!

Het probleem staat voorlopig op plaats 2 van de Common problems ranking.

Ik verwacht nog een boost, nu ik ook een topic heb geopend op het Groundspeak forum.

Het zal niet lang uitblijven alvorens een Groundspeak lackey hierop zal reageren.

bewerkt door DanPan
Geplaatst

Misschien een beetje Off Topic, want het gaat niet over het nut van de hidden waypoints. Maar het lost wel een probleem op:

met het Greasemonkeyscript GC Tidy kun je bereiken dat de hidden waypoints altijd worden getoond. En dus ook geprint.

Dus onderweg merken dat je print niet compleet is, is er niet meer bij.

Geplaatst

Ligt dat niet aan de instelling die de cache eigenaar instelt?

Volgens mij komt deze wel direct goed in (print)beeld. Eronder staat dan Hide hidden waypoints. Of komt dat omdat ik de eigenaar ben? En bij de andere lezers staat dan Show hidden waypoints?

Dat is knap lastig dan. Promoot ook niet echt het aanmaken van additional waypoints. Ik vond dat juist zo handig, scheelt een hoop dubbel werk in je cachebeschrijving.

Geplaatst
Volgens mij komt deze wel direct goed in (print)beeld. Eronder staat dan Hide hidden waypoints. Of komt dat omdat ik de eigenaar ben? En bij de andere lezers staat dan Show hidden waypoints?
Als ik de cachepagina open, dan zie ik de hidden WPs niet.
Geplaatst
Bij Geocaching Live heeft het invloed.

Ik weet niet of het voor alle caches geldt, maar ik heb al enkele keren gezien dat hidden waypoints wel afgedrukt worden wanneer je de optie print zonder logs kiest.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...