Spring naar bijdragen

Felicitaties Aan Het Team Van Geocaching.nl


rhr_nl

Aanbevolen berichten

Ik las op de buren.nl dat de ban van de broekies op het forum van geocaching.nl is opgeheven. Met dit goede besluit wil ik het gehele team van geocaching.nl even feliciteren. Ik hoop dat ook alle andere bans spoedig worden opgeheven. Een forum dient een plek te zijn voor een open discussie. Daarin is iedere mening er namelijk 1, en die moeten we allemaal waarderen, ook al past die niet helemaal in de visie van deze organisatie.

 

Een klein stapje in de richting van een betere Nederlandse geocache wereld, ook al moeten er nog veel gezet worden….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

We zijn blij dat het onze forumgebruikers opvalt dat we proberen met de tijd mee te veranderen.

Dat gaat echter niet van vandaag op morgen, en hopelijk is daar begrip voor.

 

Wat betreft de bans. In het team is besloten dat als iemand graag terug wil komen op het forum dat diegene zich zelf kan melden of zich via iemand anders kan melden voor een uitleg. We zullen dan in overleg kijken wat mogelijk is (wat is er gebeurd, wat zijn de regels etc etc). Kortom geen generaal pardon voor allemaal !!! We zullen het per geval bekijken.

 

Verder leven we niet in een dictatuur, dus dat men geen commentaar mag leveren is niet waar.

Het gaat wel om de manier WAAROP.

En dat moet iedereen eens goed beseffen.

 

Als je:

- normaal reageert (dwz niet scheldt, bedreigt, iemand persoonlijk aanvalt, treitert, waarschuwingen negeert etc, etc) is er niks aan de hand.

- een andere mening hebt, mag dat (gelukkig zijn niet alle mensen hetzelfde) maar wel op gepast wijze (zie eerste opsomming)

- in je achterhoofd houdt dat al het werk dat de leden van .nl erin stoppen vrijwillig is, is het misschien makkelijk om dit vrijwilligerswerk te waarderen.

 

Daarnaast komt er bij dat iemand iets anders kan lezen (qua intonatie e.d.) dan iemand anders bedoelt. Doordat je niet "live" spreekt, is er zo een misverstand.

 

En uit onderzoek is bewezen dat "slechte dingen" veel langer blijven hangen dan al die goede zaken die er tegenover staan.

Laten we juist proberen het positieve eruit te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een forum dient een plek te zijn voor een open discussie. Daarin is iedere mening er namelijk 1, en die moeten we allemaal waarderen, ook al past die niet helemaal in de visie van deze organisatie.

Een open discussie is mooi, maar moet m.i. op het forum niet gaan over het functioneren van individuele personen of het gevoerde moderatiebeleid.

Want een dergelijke discussie verzandt volgens mij vaak in een discussie waar de lezers geen touw aan vast kunnen knopen, omdat ze de aanleiding vaak niet kennen.

 

Dus van mij een oproep: probeer dergelijke meningsverschillen via PM op te lossen, en niet door individuele personen publiekelijk ter verantwoording te roepen, om zo je gelijk te halen.

 

En, nog even over het moderatiebeleid. Hier een linkje naar het moderatiebeleid van de krant van Liberaal Nederland.

Je ziet, de forumregels hier zijn zo gek nog niet.

 

Daarnaast zag ik toevallig vandaag dat het ook op andere plekken met de forums soms wat moeizamer loopt. Ook wat dat betreft vormt het geocachingforum dus geen uitzondering. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je:

- normaal reageert (dwz niet scheldt, bedreigt, waarschuwingen negeert etc, etc) is er niks aan de hand.

- een andere mening hebt, mag dat (gelukkig zijn niet alle mensen hetzelfde) maar wel op gepast wijze (zie eerste opsomming)

- in je achterhoofd houdt dat al het werk dat de leden van .nl erin stoppen vrijwillig is, is het misschien makkelijk om dit vrijwilligerswerk te waarderen.

 

Je doet nu net of dit de normaalste zaak van de wereld is, maar mijn ervaring op dit forum, met een inmiddels niet meer actieve moderator overigens, is anders. Daarnaast heb ik sterk de indruk dat mensen bans hebben gekregen voor het op een nette manier uitten van hun niet gewaardeerde mening. Het zou jullie netjes staan om het initiatief te nemen om deze mensen weer toe te laten.

 

Fijn dat jullie eindelijk met de tijd mee willen gaan. Ik hoop dat de bovengenoemde fatsoensregels dan ook wederzijds zijn en ook van jullie kant vanaf nu worden nageleefd en er normaal wordt gereageerd zonder te (dreigen met) bannen.

 

Mbt je laatste punt: Waardering voor vrijwilligers werk oogst je bij mij niet alleen maar door het te doen. De manier waarop dat vrijwilligerswerk gebeurd is voor mij veel belangrijker. Jouw vrijwilligerswerk om een verandering in gang te zetten en met de tijd mee te gaan kan ik tot op heden dus wel waarderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk welkom terug op het forum Broekies.

eens kijken hoeveel mensen er gaan kijken op jullie profiel pagina om te zien wie jullie zijn :lol::lol: .

 

Groet'n uut Aalt'n. nog steeds de zelfde tandarts ? :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...