Spring naar bijdragen

Geocaching Live


scoutvinder

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

een vraagje wat is hier voordeel hiervan boven een gps? ik heb een nokia die het zou kunnen maar ik vraag me af of het makkelijker is dan de gps

Nee, het is niet gemakkelijker als de gps. Maar toch kan het wel handig zijn, bv. als je geen papieren uitdraaien bij je hebt dan kun je even met je smartphone toch even de beschrijving bekijken. Of, zoals Le Comte al zegt: je bent toevallig ergens, dan kun je even kijken welke caches in de buurt liggen. Ik vind het tenminste zelf wel handig.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je doet vermoedelijk niks verkeerd. Vermoedelijk duurt het even. Ben je onder dezelfde naam ingelogd (team ijsbeer) op je smartphone, als waaronder je PM bent? Je kunt ook eens proberen op je smartphone uit- en opnieuw in te loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel omslachtig vind is het loggen, je dan direct bij een gevonden cache een logje schrijven (een paar regeltjes).

Aan het einde van de dag open je de lijst met logjes en stuur je naar de server.

Vervolgens moet je naar de website http://live.geocaching.com om daar de logs door te sturen naar geocaching.com.

nee dan ben je er nog niet, daar moet je (na een tijdje wachten) op Geocaching.com de logjes bevestigen om te loggen.

 

Oke dan krijg je ook de tekst die je getiept heb in je logje. Het is even doorklikken maar het werkt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dit draadje (waar op zichzelf ook al ook heel weinig gebeurt::blink: ) laat Jeremy Irish iets los of de toekomst van Geocaching Live:

 

Work has been slow, but we do have a working back-end running in

Groundspeak's server room and now have all of the necessary code to

continue developing the service. We're definitely committed to the

software but it may take a few months to see any real (visible)

progress on it.

 

 

I do expect that by the spring we'll have everything back to normal.

Sorry we can't move faster on this.

Jeremy"

 

 

 

We wachten maar even af. :blush:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hier is te lezen dat de Geocaching Live site inmiddels draait op de servers van Groundspeak.Afgelopen dinsdag heeft de migratie plaatsgevonden.

Hello,

 

we will be moving Geocaching Live from the current location in Finland

to Groundspeak at Seattle on the upcoming Tuesday (25th of Jan).

 

This will cause some downtime starting at 21:00 Finnish time (+0200

UTC). This means 20:00 in Germany, Sweden We believe the changes are

complete by Wednesday morning.

 

Once the server is ticking at Groundspeak's server room, this will

mean that Groundspeak is then responsible for the maintenance of the

server. Also, the fact that GC Live resides closer to Groundspeak's

SW development team, will be a source of good news later on :)

 

Best regards,

Jussi / GCLive

Ik ben benieuwd hoe e.e.a. verder ontwikkeld gaat worden, en of het ook op meerdere platforms beschikbaar komt.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor GL-gebruikers die met de Windows Mobile versie werken, even een tip. Onder Windows Mobile werkt Geocaching Live namelijk niet altijd even goed. Zo wordt vaak de huidige positie niet goed bijgewerkt.

 

Bij het experimenteren voor gebruik bij het foxhunten bleek dat bij één van de deelnemers de java versie (die ook op Symbian toestellen, zoals de Nokia's, draait) ook onder WM 6.5 het beste werkte. Ook de positiewijzigingen werden goed bijgewerkt.

Om die versie op je WM toestel te kunnen installeren en gebruiken moet je op je WM dus eerst Java (J2ME) hebben geïnstalleerd. Daarna installeer je de java versie van Geocaching Live op je smartphone.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...