Spring naar bijdragen

Dnf Worden Verwijderd


Veldvors

Aanbevolen berichten

Conclusie: volgende keer eerst de eigenaar contacten.

 

 

Nee de eigenaar zou eerst de DNF logger moeten vragen waarom deze niet is gevonden en daar na HEEL misschien de log verwijden als dat terecht zou zijn :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Conclusie: volgende keer eerst de eigenaar contacten.

 

Vind ik onzin. Waarom haalt de eigenaar in de eerste plaats de DNF weg? Wat is zijn beweegreden om dit 'wel vaker' te doen? Denkt hij soms dat het onterechte DNF's zijn, net zoals mensen wel eens een found loggen wat niet waar is? [:dribble:]

Daarom juist de eigenaar contacten! Hij/zij is de enige die die vragen kan beantwoorden.

 

Verder kan je diegene dan ook uitleggen wat wel de bedoeling is en zal het eerder niet meer gebeuren, dan dat je er een plaats, verwijder, plaatst, verwijder spelletje van maakt en van beiden kanten niet duidelijk is waarom dat gedaan wordt.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Conclusie: volgende keer eerst de eigenaar contacten.

 

 

Nee de eigenaar zou eerst de DNF logger moeten vragen waarom deze niet is gevonden en daar na HEEL misschien de log verwijden als dat terecht zou zijn :dribble:

 

Precies, zou....

 

maar als hij/zij dat niet doet, kan dat uit onwetendheid zijn van wat 'zou' moeten. Communiceren lijkt me dan de beste oplossing voor het probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies, zou....

 

maar als hij/zij dat niet doet, kan dat uit onwetendheid zijn van wat 'zou' moeten. Communiceren lijkt me dan de beste oplossing voor het probleem.

 

 

klopt maar als ik iets niet weet vraag ik het eerst aan iemand die het wel weet maar oke......

 

wel hebben allebei wel gelijk ben ik bang voor..

 

grzz alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja als je denkt iets wel te weten of niet weet dat je iets niet weet, is het moeilijk vragen. :dribble:

 

Maar uiteindelijk weet ik eerlijk gezegd niet eens wat precies de regels zijn. Misschien staat er wel iets over op .com

Enne de regels hebben toch altijd gelijk, niet wij helaas.

 

Iemand al aan het zoeken naar enige regels hierover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand al aan het zoeken naar enige regels hierover?

5.6. Log Deletion

 

Logs can be deleted by the owner of the log, by the owner of the listing (the cache owner) and by site administrators. Logs that fail to meet stated requirements (such as Found It logs by people who have never found the cache) or logs that conflict with our Terms of Use Agreement may be deleted.

 

When a log is deleted, the owner of the log receives an email that generally looks like this:

 

[LOG] Log Deletion Notice

Your log entry for the listing Name of Listing (Cache Type) was deleted

by User Name at Date and Time

Visit this log at the below address: log URL

Profile for Deleting User: user profile URL

 

* The deleted log can only be seen by the log owner, if the log owner follows the link in this message.

* The deleted log can no longer be seen by the owner of the listing.

* The count associated with that log is decreased.

* The log cannot be restored by the log owner or listing owner.

 

Het lijkt me duidelijk dat logs, ook not-found logs niet verwijderd mogen worden, behalve als ze vals zijn of niet in overeenstemming met de Terms of Use Agreements. Dat laatste zal wel gaan of taalgebruik etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Conclusie: volgende keer eerst de eigenaar contacten.

 

 

Nee de eigenaar zou eerst de DNF logger moeten vragen waarom deze niet is gevonden en daar na HEEL misschien de log verwijden als dat terecht zou zijn :ph34r:

 

Precies, zou....

 

maar als hij/zij dat niet doet, kan dat uit onwetendheid zijn van wat 'zou' moeten. Communiceren lijkt me dan de beste oplossing voor het probleem.

 

Onwetendheid? Bij zo'n grote serie caches?

Ik blijf het de omgekeerde wereld vinden dat als iemand mijn 'not found' logs weg zou halen, IK daar dan maar achteraan moet gaan waarom en uitleggen dat dat niet de bedoeling is.

Als het nou iemand was die net begint met cachen en bij mijn cache een 'needs archived' plaatst in plaats van een do not found, dan vind ik het wat anders dan iemand die een hele serie heeft neergelegd (en waarschijnlijk zelf ook de nodige heeft gevonden) en de not founds weghaalt omdat dat leuker staat bij zijn caches.

 

Maar goed, ieder zijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verbaast me niet zo. Wij hebben inmiddels zo'n kleine 1200 logjes, waarvan de Bassie & Adriaan serie ons met afstand als meest armoedige serie bij zal blijven... De legger is gewoon op zijn fiets gestapt en heeft her en der in Deventer op de meest merkwaardige plekken een groot aantal doosjes neergeflikkerd.... Anders kan ik het niet noemen. Hij heeft daar aanvankelijk veel commentaar (en misschien nog wel) op gehad (vooral uit de Deventer cachersgemeenschap) en ook wij hebben onze vraagtekens geplaatst bij zo'n serie, waarvan het van meet af aan duidelijk zou zijn, dat er binnen de kortste keren de nodige caches verdwenen zouden zijn (hetgeen ook gebeurd is).

 

Wij kregen medio 2009 een mailtje waarin stond dat wij een logje moesten veranderen, omdat het wellicht duidelijk zou zijn voor anderen waar de cache zou kunnen liggen. Welnu, een blinde zou van 100 meter afstand gezien hebben waar de cache lag..... Maar goed, wij hebben het aangepast en ons verder van commentaar onthouden.

 

Maar als iemand caches wil gaan leggen wijs ik hem altijd op de Bassie & Adriaan serie asl voorbeeld, hoe het NIET moet!

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mede-cachers,

 

Hieronder mijn mailwisseling met RMMB.

Puur voor de transparantie.

Voor mij zelf is het duidelijk en klaar.

Lekker gaan cachen zeg ik :ph34r:

 

 

 

 

Zuurtje: Hallo RMMB,

Ik vraag me af waarom jullie DNF-logje van mij verwijderen?

Your log entry for the listing Bassie en Adriaan nr 1: De plaaggeest (Traditional Cache) was deleted by RMMB at 5/17/2010 12:13:32 PM

Your log entry for the listing Bassie en Adriaan nr 3: De diamant (Traditional Cache) was deleted by RMMB at 5/17/2010 12:48:44 PM

Wat is er mis mee?

Zouden jullie/jij dit uit kunnen/willen leggen?

Bij voorbaat dank.

Zonnig spoor

 

RMMB: Dat doe ik wel vaker, maarja hij mag wel weer terug op de pagina als je denkt dat het waardevolle informatie is. Het is niet mijn bedoeling om jullie te kwetsen. ;)

 

Zuurtje: Hoi,

Het is mijns inziens wel zo netjes de plaatser van een log [wat voor soort dan ook] in een pm te laten weten waarom je bepaalde acties onderneemt.

Zie ook mijn krabbel over een pm in log bij nr 3.

Het lijkt nu alsof jullie geen DNF-logs op de pagina willen hebben.

Aangezien de DNF-logs geen spoilers bevatten en ook geen grove taal oid zal ik ze weer terugzetten.

Zonnig spoor

 

RMMB: Van mij mogen er best Not founds op de pagina staan, maar als ik een check uitvoer dan haal ik de log weg, maar eenieder die daar niet mee eens is kan de log weer terugplaatsen.

 

Zuurtje: Ik snap dat als het een log is waarin beweerd wordt dat de cache weg is, maar een DNF met als reden dat de zoeker gezocht heeft maar niet gevonden zegt eigenlijk meer over de zoeker dan over de cache, toch?

Vele cachers durven niet eens een DNF te loggen, maar het is een bericht aan de cachelegger dat er gezocht is en voor de cacher een herinnering aan een zoektocht.

Zonnig spoor

 

RMMB: klopt en dat accepteer ik, na een aantal not founds zullen wij een check uitvoeren als er aanleiding toe is, voorheen haalde ik dan ook de not founds logjes weg en daar ging ik dan ook meer door. Maar er schijnt nogal een commotie om gemaakt te worden. Jammer maar helaas, de cachers kunnen de log weer terugzetten en dan is het klaar.

 

 

 

 

Zonnig spoor

Zuurtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog even een berichtje.

Ik zelf vind het lezen van not founds bij de cache altijd wel amusant.

Vaak zijn ze met nog meer passie geschreven dan een found.

Found it TFTC - Bij een not found staat vaak een beschrijving van wat men beleefd heeft. Not founds kunnen ook wel geruststellend zijn als je met een beginneling of met een kokertjes zoeker te maken hebt. De kokertjeszoekers zijn ze allemaal op dezelfde manier gewend te zoeken en dan moeten ze eens echt zoeken. Dan denk ik maar als de kokertjes zoeker het niet kan vinden is hij veilig verstopt.

Het is ook prettig om te weten dat een cache weg is.

Een not found omdat niemand meer zin had en de cache zaai was zal ik niet snel loggen uit een soort respect naar de legger toe, vooral als deze er wel echt aandacht aan heeft besteed. Als de beschrijving op internet al onaantrekkelijk is enz. i shet een ander verhaal en dan zou ik het wel loggen maar ik zou hem dan weer niet gaan lopen.

Samengevat ik log alleen not found met idee cache is weg of het moet een slechte cache zijn.

Weg halen van not found logjes geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Ze bevatten vaak de waardevolste informatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...