Spring naar bijdragen

Cachen In Frankrijk


wech

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb waarschijnlijk een hele domme vraag. Maandag vertrek ik met het gezin naar Frankrijk. Naar het plaatsje Hermival les Vaux. In de Vendee.

 

Nu willen wij graag een cache lopen. Waar kan ik deze vinden?? Ik heb net een kaart van Frankrijk gezien met verschillende caches maar.... alles is in het frans.......

 

Graag zou ik willen weten hoe en wat ik moet doen om een leuke cache te vinden.

 

Groejes,

 

Wech

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

Ik heb waarschijnlijk een hele domme vraag. Maandag vertrek ik met het gezin naar Frankrijk. Naar het plaatsje Hermival les Vaux. In de Vendee.

 

Nu willen wij graag een cache lopen. Waar kan ik deze vinden?? Ik heb net een kaart van Frankrijk gezien met verschillende caches maar.... alles is in het frans.......

 

Graag zou ik willen weten hoe en wat ik moet doen om een leuke cache te vinden.

 

Groejes,

 

Wech

 

Toch echt frans leren lezen en een woordenboek mee. Door googlevertaal halen werkt niet goed genoeg. En soms zijn er ook caches die in het engels zijn als 2de taal, maar vaak niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is dit GC1ZXH1 de dichtstbijzijnde cache en daar staat de tekst ook in het Engels.

De hint is wel in het Frans, maar is zo met een vertaalprogramma te vertalen.

Uit mijn hoofd staat er aan de onderkant van een boog.

 

Overigens liggen er in een straal van 30 km op twee na alleen maar traditionals en deze zou je zonder vertaling moeten kunnen vinden.

bewerkt door silkwood
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij cachen ook in Frankrijk ik zou gaan voor de Traditionele die kun je gewoon op de coordinaten loggen en je komt op de mooiste plekjes.

Wij kijken eerst altijd op Google en bij de cache zelf in wat voor gebied de cache ligt.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met google vertaal kom je al een heel eind en als je niet te moeilijke caches neemt, niet teveel tekst en sterren, dan lukt het best.

 

Het maakt hooguit een simpele trad, tot een mysterie.

 

Gewoon proberen, zou ik zeggen. Wel even het coord vastleggen van je thuisbasis, zodat je de weg terug weer kan vinden. Verder lekker genieten vd omgeving, dan is het ook niet erg als het niet lukt iets te vinden.

 

Veel plezier op vakantie!

 

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn hoofdzakelijk 'traditionals' die in Frankijk te vinden zijn.

Vaak zijn het wel pittige wandeling, maar ze liggen op de mooiste plekjes.

Waarschijnlijk heb je op de Franse cachesite gekeken en die is niet gemakkelijk als je kennis van het Frans nihil is! (die van mij is waarschijnlijk nog slechter :beerchug:!)

Probeer een GC code van een cache te vinden van een cache uit de buurt waar je zit.

Ga dan naar Geocaching.nl en ga naar 'Hide or seek a cache'.

Vul daar bij 'Seek by GC code' het cachenummer in en 'ét voila' je kijgt de Franse cache in een wat gemakkelijker setting.

Met 'Find all caches nearby' kun je alle caches vinden.

Ik maak zelf altijd een PQ! Lekker gemakkelijk.

Gebruik een woordenboek om de 'hint' te ontrafelen!

Dus, niet te moeilijk doen over dat Frans, gewoon gaan met dien banaan

Heel veel plezier op vakantie en 'Happy hunting'.

Het nulpunt is overal te vinden .... :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is dit GC1ZXH1 de dichtstbijzijnde cache en daar staat de tekst ook in het Engels.

De hint is wel in het Frans, maar is zo met een vertaalprogramma te vertalen.

Uit mijn hoofd staat er aan de onderkant van een boog.

 

er staat "onder een boom", maar doorgaans zijn tradi's in Frankrijk met max 2 sterren ook zonder hint goed te vinden. Ik heb een vier sterren tradi gedaan die in Nederland echt geen 2 sterren zou krijgen, in een stammetje met scharnierende top en al die Fransen maar roepen dat hij zo mooi verstopt is!

 

In de Bourgogne staan veel caches met Engelse vertaling, maar daar heb je misschien alleen op doorreis wat aan.

 

Aan de andere kant voor wie een stil stukje Frankrijk zoekt: kijk in de Nièvre, daar liggen enkele tientallen caches met Engelse vertaling, niet moeilijk op een enkele na en sommige series met thema's: ik heb er zelf een serie met als thema washuizen en eentje met sluizen gelegd. Beide zullen waarschijnlijk de komende jaren uitgebreid gaan worden. Bij een paar van die caches valt na een aantal maanden nog zilver te scoren en bij eentje kun je na twee maanden nog voor goud gaan, kun je nagaan hoe weinig hier gecached wordt.

 

Enne, Frans is niet zo moeilijk, gewoon je best doen en niet alleen het cachen, maar je hele vakantie in Frankrijk wordt opeens een stuk leuker. Je hoeft het niet perfect te spreken, als ze merken dat je je best doet, willen ze vaak ook voor jou hun best doen, op het platteland tenminste, niet die Parijzenaars die zelfs door Fransen van de "campagne" als hufters gezien worden.

 

Wat je op het platteland niet moet doen is het met Engels of Duits proberen: allebei wordt als belediging gezien, Engels omdat Fransen toch echt superieur zijn (dat vinden ze in ieder geval zelf) en Duitsers nog vanwege een akkefietje een jaar of 65-70 geleden. Als ze merken dat je buitenlander bent en ze beginnen zelf in het Engels is het natuurlijk geen bezwaar.

 

En ja, ik ben redelijk francofiel, ik vind Frankrijk een mooi land en vind het jammer dat er in een aantal streken zoveel buitenlanders (niet-Fransen http://forum.geocaching.nl/style_emoticons...t/rolleyes.gif) wonen.

 

succes en een goede vakantie gewenst

 

eikenboom

bewerkt door eikenboom
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om caches te zoeken in het binnen en buitenland gebruik ik "Geocaching Maps".

Type de naam of copy/paste de plaats in waar je verblijft rechts boven in "Zoom To Adress".

Alle caches in de buurt komen dan tevoorschijn en kan je bekijken! Suc6

 

Eén van de snelste manieren (zoniet dé snelste) voor het vinden van caches op basis van een plaatsnaam in heel wat landen is met de Plaatsnamendatabank van Brabants Hoop !! Je vindt ze hier

 

Zet je popupblocker af en ga als volgt te werk :

 

Kies een land uit de dropdownlijst en druk op GO

Het gewenste land is nu geselecteerd

Typ de plaatsnaam (of een deel van de plaatsnaam) in die je zoekt en klik op Search

Je krijgt nu een lijst met alle namen die in aanmerking komen

Kies diegene die je wenst door de radio button aan te klikken en klik op "Zoek caches"

En je krijgt een lijst op GC.com met alle naburige caches te zien !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

We hebben de cache in Lisieux gevonden! Basiliek was erg mooi! Twee zoons zitten in een rolstoel dus het was nog een hele klim om de cache te vinden maar het is ons gelukt! het was inderdaad niet zo moeilijk!

 

Bedankt voor de tip! Ik weet nu waar ik moet zoeken!!

 

Groetjes,

 

Wech

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje, getriggerd door caches in Frankrijk eens even gekeken naar het aantal. De laatste keer dat ik in Frankrijk op vakantie was 2005 of 2006, waren er krap 1000 caches in Frankrijk, nu bijna 17000.

Toen dus bijna geen cache te vinden, wellicht weer eens naar Frankrijk op vakantie.

 

Heb toen ook alleen de caches genomen die ik kon ontcijferen met mijn kennis van de Franse taal.

Een boel traditionals zijn inderdaad flinke wandelingen, zelfs als de afstand vanaf de parkeerplaats minder dan een kilometer is.

 

Je kunt altijd de cachelegger vragen naar een Engelse vertaling, alhoewel dat in Frankrijk niet altijd zal lukken.

 

Zoals al gezegd, traditionals hebben niet altijd een vertaling nodig, aangezien het coördinaat altijd direct de cache is.....

 

O ja, en altijd via pocket queries naar GSAK.

De queries voor de vakantie in september in Spanje lopen al een paar maanden......

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Wij gaan in augustus naar Denemarken. Wij hebben een aantal teksten uit het Deens door google laten vertalen met Google Translate.

Harstikke handig! Dit kun je in alle talen doen.

 

Copieer de tekst uit de cache, plak het in google translate en klaar is kees. :thumbup:

 

Voor wie geinteresseerd is: http://translate.google.nl/#da|nl|

 

 

o, ja hou wel rekening met hier en daar wat kromme vertalingen, dus houd de originele tekst er wel bij.

bewerkt door De Sneupers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...