Spring naar bijdragen

Op Zoek Naar Een Geschikte Gps


snuffel1309

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij helpen? Ik ben op zoek naar een GPS die geschikt is voor geocaching (met kompas bv. het aantal meters onder zoveel graden lopen, projecteren en coördinaten ingeven) en welke ik daarnaast ook kan gebruiken in de auto. Ik ben al opzoek geweest maar geraak hier niet wijs uit. Ik ben wel een beginneling en als ik een GPS heb, wil ik wel al de functies leren dat is geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is de vraag of het verstandig is om een GPS voor autogebruik te combineren met gebruik voor buitensport. Een City-navigator (de kaart die je nodig hebt om te kunnen navigeren) kost al € 120. Daarvoor koop je al een simpele auto-GPS, die een groter scherm heeft en bovendien tegen je praat. Door te combineren in een apparaat ben je even duur uit en heb je minder functionaliteit.

Voor geocaching zijn bijna alle outdoor-GPS'en geschikt. De keuze hangt af van je budget en van persoonlijke voorkeuren. De eerste vraag die je je moet stellen is of je een kaart wilt gebruiken. Dat is handig, maar kaartmateriaal is duur. De allergoedkoopste GPS kan geen kaart aan, maar is wel goedkoop (rond € 100). Wil je wel een kaart, dan moet je zoeken vanaf de Etrex LEgend of duurder. De nieuwste GPS'en (Dakota, Oregon) hebben touchscreen. Erg gebruiksvriendelijk, maar wel met een hoger prijskaartje. De website www.gps.nl geeft veel informatie met een goed forum. Het is wel een website van een leverancier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben op zoek naar een geschikte gps. Weet al wel enigzins wat ik wil.

 

Maar wat ik me nu nog afvraag is:

 

Waar hebben jullie je gps aangeschaft?

Wat voor 'n soort winkel?

 

Vertel het eens aan de gps-zoekers als je wil.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste GPSr (een Etrex Vista monochroom) heb ik ooit gekocht bij Beversport, omdat daar toen ik op zoek was naar een GPSr toevallig een aanbieding was waarbij je de Vista en de Metro-Guide Europe kaarten samen voor dezelfde prijs kreeg als elders alleen de GPSr zelf kostte.

 

Na een dikke anderhalf jaar heb ik toen een GPSmap 60CsX gekocht via ebay in Amerika, omdat de dollar toen gunstig stond en de prijs er een flink stuk lager was dan hier in Europa. Inmiddels zijn de prijsverschillen voor dat toestel een stuk kleiner geworden dan zo'n jaar of twee geleden.

 

Als je eenmaal een keuze gemaakt hebt voor een bepaald toestel, kan wat surfen op het net wel eens wat verrassingen opleveren en is het zeker de moeite waard om prijzen van verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken.

 

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Viervoeter, kun je daarvoor niet beter een topic openen?

Maar toch even antwoord op de vragen:

Mijn eerste(en tot nu toe enige) GPS is een eTrex Venture HC. Gekocht bij Beversport. Eerst alleen voor wandelingen, maar nu ook voor Geocaching! Handig ding, maar misschien wel iets te duur om mee te beginnen.

 

@snuffel1309;

Een GPS voor de auto gebruiken is niet verstandig. Je kan dan beter een Tomtom o.i.d. kopen. Groter scherm en hij is gemaakt voor het doel.

Een GPS kan je wel goed gebruiken voor outdoor. Als je een goede goedkopere GPS wilt voor beginners kan je misschien denken aan een eTrex H of iets dergelijks.

bewerkt door Waldio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ooit een 60Csx gekocht om mee te geocachen.

Ik heb geen behoefte aan een TomTom, wil er ook geen extra geld aan uitgeven en kan met de 60CsX naar ieder (cache)punt navigeren.

 

Ik ben dus niet slim?

Ach, laten we zeggen ook ons Limburgers benne soms zuunig ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ooit een 60Csx gekocht om mee te geocachen.

Ik heb geen behoefte aan een TomTom, wil er ook geen extra geld aan uitgeven

 

Je hebt nu toch ook € 120 uitgegeven voor een CityNavigator ? Voor dat bedrag of een klein beetje meer heb je een echt autonavigatiesysteem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naast geocachen kan je een gps ook prettig gebruiken voor wandelen, fietsen, geotaggen (gps gegevens in je foto's opnemen). Het is dus maar wat je ermee denkt te gaan doen. Om die reden adviseer ik een deskundige winkel te bezoeken. Dan kan je ter plekke overleggen en bekijken wat jou handig lijkt. Ik heb goede ervaringen met een winkel die genoemd is naar punten die je met geocachen veel gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ooit een 60Csx gekocht om mee te geocachen.

Ik heb geen behoefte aan een TomTom, wil er ook geen extra geld aan uitgeven

 

Je hebt nu toch ook € 120 uitgegeven voor een CityNavigator ? Voor dat bedrag of een klein beetje meer heb je een echt autonavigatiesysteem.

Precies, dat is nog eens een extra bedrag er bovenop en zoals ik al zei, dat wil ik niet ook nog eens uitgeven, want ik heb er niks extra's aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een map60cs, met een kaart erin zodat hij me ook over de weg kan navigeren. Als ik daarlangs echter de nuvi aanzet merk ik dat de gps mij vaak een rare route laat rijden onhandig om en over rare weggetjes. Niet zo handig dus. Het KAN wel in de auto maar echt effectief vind ik het niet. Wij rijden dan soms ook met dubbele navigatie (en dan nog fout rijden hihi) Mijn volgende gps gaat hiervandaan http://www.gps.nl/over_waypoint.html komen.

bewerkt door The Snoopy Family
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi snuffel1309

 

Misschien een idee om eens een keer met verschillende geocachers mee te lopen en te kijken welke GPS zij hebben en waar zij tegenaan lopen bij het gebruik ( of niet natuurlijk). En ook heel belangrijk om uit te zoeken welke type cache jij het leukst vind om te doen. Zoek je alleen traditionals, dan volstaat de goedkoopste. Bij andere type caches ga je toch richting de GPS die meer mogelijkheden heeft. Met een budgetopgave kunnen wij je gerichter helpen. Veel zijn begonnen met een eenvoudig toestel en hebben de hobby uitgebreid. Sommige zijn direct voor een uitgbreid model gegaan, maar zijn nu mogelijk gestopt met geocachen vanwege persoonlijke redenen. Kost dus geld en dat willen we zo min mogelijk natuurlijk.

 

Persoonlijk heb ik een 6oCSX ( 2 jaar oud nu) welke voldoet aan alles. (autonavigatie en alle andere zaken die te maken hebben met geocachen!) Om paperless te geocachen heb ik een tweedehands PDA aangeschaft waarin ik diverse volledige cachebeschrijvingen inclusief foto's op heb staan. Ik zag dat je een MIO hebt, dus dat hoef je al niet meer aan te schaffen. De meeste tiptoets toestellen kunnen dit ook maar niet volledig. Je blijft bij een karige cachebeschrijving ( bij voorbaat al mijn excuses als ik nu gebruikers tegen de schenen schop, ik heb mijn info van een actieve gebruiker)

 

Om de kosten te drukken, zeker in het beginstadium is het misschien handig te kijken naar een tweedehands model. The snoopy family heeft het adres al doorgegeve van waypoint Notter. Zij hebben goede tweedehandse GPS'en welke door hun zijn nagekeken op fouten en dergelijke.

Mijn eerste GPS (GPS V van Garmin ) komt hiervandaan en beviel uitstekend.

 

Door een luxe probleem heb ik de 60 CSX aangeschaft in Amerika. In een eerdere reactie zag ik dat het inderdaad niet echt meer loont om dat te doen, afgezien van het feit dat je de kans loopt gecontroleerd te worden door de douane. ( ik praat nu dan wel over een nieuwe)

 

Kijk anders ook even in dit forum onder "aangeboden". Momenteel wordt daar door Ensingg een 76CSX aangeboden. Waterbroertje van de 60 CSX; 150 euro. inclusief kaartmateriaal!! En.... van een geocacher!! Moet je wel snel wezen, gezien de berichten!!

 

Heel veel succes!!

 

Groeten van Davince

bewerkt door Davince
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...