Spring naar bijdragen

Myfinds Pocket Querrie Probleem

dagger38

Aanbevolen berichten

Dit weekend waren er BIG problems met de PQ server; waarvoor Jeremy zelfs zijn excuses heeft aangeboden op het amerikaanse forum.

Over the weekend there were a lot of issues with Pocket Queries being generated. For that I sincerely apologize.

In an attempt to speed up the Pocket Query Generator, the application(s) that processes tens of thousands of Pocket Queries a day, there was a cascading number of issues that resulted in duplicate Pocket Queries going out, Pocket Queries without logs and Pocket Queries not being sent out for a certain amount of time. Also in the process, Pocket Queries were brought down to a trickle, resulting in Pocket Queries not going out at all.

We're taking this issue very seriously at Groundspeak, and we'll be focusing on increasing the capabilities over this next weekend to ensure this never, ever happens again. By increasing this capacity we'll also be prepared to offer Pocket Queries with 1,000 results instead of 500. This will happen by the anniversary of geocaching (May 2, 2010). As those veterans to geocaching know, I'm not usually one to offer dates, but this one is solid.

Again, I offer my apology for this weekend's issues.

op dit moment zou alles weer goed moeten draaien, maar is nog bezig met een inhaalslag:

At this time the service is again functioning properly but there is a substantial queue of unsent queries - we estimate it will catch up in around 11 hours.

If you queue'd up a My Finds query and did not receive it please contact our support staff (contact@geocaching.com) and they will reset it for you. Use the subject line "My Finds Reset" for fastest service.

I am so sorry for the inconvenience. I hope you were still able to enjoy a fun weekend of geocaching the old fashioned way. We are taking this lapse in service seriously and making every effort to prevent this happening in the future.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgensmij moet GS er eens een servertje bijnemen om PQ's te genereren. Dat zal heel wat beter werken en sneller gaan!

We're taking this issue very seriously at Groundspeak, and we'll be focusing on increasing the capabilities over this next weekend to ensure this never, ever happens again. By increasing this capacity we'll also be prepared to offer Pocket Queries with 1,000 results instead of 500. This will happen by the anniversary of geocaching (May 2, 2010). As those veterans to geocaching know, I'm not usually one to offer dates, but this one is solid.

Eindelijk begrijpen ze wat we willen! :thumbup:

bewerkt door DiedB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgensmij moet GS er eens een servertje bijnemen om PQ's te genereren. Dat zal heel wat beter werken en sneller gaan!

Zo simpel is dat niet; en er staan momenteel al diverse servers te rekenen voor de PQ's ...

Door slim programeren kun je vaak veel meer winnen dan door botweg computers extra te plaatsen :thumbup:

Ik was al beniewd wie dit als eerste zou opvallen in Jeremy's quote

Maar we moeten dus nog even geduld hebben; dan kunnen de 20 PQ's voor NL weer terug naar 10 PQ's (en dan weer oplopend naar 20 ...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 months later...

De problemen gelezen omtrent Myfinds Pocket Queri, zit ik met het volgende:

- ik kan deze wekelijks met ADD TO QUEUE laten runnen.

- ik zie ook dat deze Pocket Queri wordt verstuurd (datum en tijd verschijnen vetgedrukt)

Echter sinds een paar weken, krijg ik deze Myfinds Pocket Queri NIET meer in mijn mailbox.

Hoe kan ik deze mail instelling controleren/wijzigen.

bij voorbaat dank voor suggesties en oplossingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze moet je ook downloaden net als de gewone pq's

Hallo Nessa,

bedankt voor de reactie.

Alleen begrijp ik deze niet helemaal.

"Ik moet de Myfinds pq gewoon downloaden" - dat doe ik toch ook, als ik op de knop Add to Queue klik?

Na het klikken op Add to Queue zie ik ook dat Myfinds gegenereerd word in het vak Last Generated.

mvg,

Korverr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds een paar weken werkt het anders op GC.com. Nu kan je 1000 caches in een PQ opvragen, alleen krijg je PQ's met meer dan 500 caches niet meer per mail afgeleverd, maar moet je ze handmatig downloaden van de GC.com site. Hoe dit precies zit voor MyFound PQ's weet ik overigens niet, maar over het algemeen krijg ik alles wat ik heb gevonden toch wel weer in mijn andere, landelijke, PQ's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nessa,

bedankt voor de reactie.

"Ik moet de Myfinds pq gewoon downloaden" - dat doe ik toch ook, als ik op de knop Add to Queue klik?

Na het klikken op Add to Queue zie ik ook dat Myfinds gegenereerd word in het vak Last Generated.

mvg,

Korverr

De door GC.com gegenereerde PQ's staan in een tweede tabblad. Dat tweede tabblad zit een beetje verstopt: net boven de lijst met pq's kun je dit tabblad aanklikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nessa,

bedankt voor de reactie.

mvg,

Korverr

De door GC.com gegenereerde PQ's staan in een tweede tabblad. Dat tweede tabblad zit een beetje verstopt: net boven de lijst met pq's kun je dit tabblad aanklikken.

Okay, helemaal duidelijk nu.

Het tabblad is valt niet direct op, maar inderdaad staan daar alle PQ's.

Ik heb hier van GC.com geen berichtje gezien op de site,

maar het werkt nu weer.

bedankt,

Korverr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...