Spring naar bijdragen

Log Op Internet Maar Niet In Boekje, Duidelijk Uit De Log!


masterchef

Wat doe jij daar mee??  

151 leden hebben gestemd

  1. 1. Log Op Internet Maar Niet In Boekje, Duidelijk Uit De Log!

    • Log verwijderen met mail naar de logger
      41
    • Log verwijderen zonder mail naar de logger
      3
    • Mail naar de logger en de log in 1e instantie laten staan
      63
    • Niets, ieder speelt het spel op zijn of haar manier
      36
    • Anders, motiveer uw antwoord
      8


Aanbevolen berichten

Als cache-owner heb ik mijzelf accoord verklaard met oa de richtlijn dat van mij verwacht wordt dat van tijd tot tijd fysieke en internetlogs vergeleken worden en bij misbruik onterechte logs verwijderd worden, zover ik begrijp.

In het geval dat het voorkomt gaat er een mail naar de onterechte logger, waarin ik het probleem/bezwaar uitleg en hem/haar vraag de internetlog te verwijderen.

Geberut dat niet en kan/wil de logger geen verklaring geven waarom hij geen fysieke log in het boekje heeft, dan wordt zijn/haar log door mij op internet verwijderd, gaat er wederom een tweede mail met uitleg waarom ik die log verwijderd heb en komt er een door mij geschreven note op de cachepagina te staan waarin de oorspronkelijke logtekst en de uitleg waarom ik de log van cacher XXX (naam komt er dus niet bij) verwijderd heb.

Beginners maken onwetend wel eens een fout a la "ik heb de cache gezien, kon er niet bij, dus log ik een found".

Ook zijn er mensen die ooit in een team logden, uit dat team zijn gestapt en dan onder eigen nieuwe naam naloggen zonder dat die nieuwe naam in het logboekje staat.

In dat soort gevallen lijkt het me heel prettig als je eerst zelf de kans krijgt je foutieve log te verwijderen, in plaats van dat een cache-owner dat voor je doet.

Mocht ik zelf een blunder hebben gemaakt, kan iemand anders mij altijd nog op de vingers tikken.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ook zijn er mensen die ooit in een team logden, uit dat team zijn gestapt en dan onder eigen nieuwe naam naloggen zonder dat die nieuwe naam in het logboekje staat.

In dat soort gevallen lijkt het me heel prettig als je eerst zelf de kans krijgt je foutieve log te verwijderen, in plaats van dat een cache-owner dat voor je doet.

Dat vind ik geen foutieve log. De cache is door die persoon toch gevonden. De naam staat niet in het boekje, maar er is naar mijn mening voldoende zekerheid dat de cache gevonden is. Ik zou deze log dan ook niet verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joost,

 

Als eigenaar van "de Beuk" controleer ik niet regelmatig het logboek [alleen als die uit de boom gewaaid is :yes: ].

Wel stuur ik een mail als uit de log al duidelijk wordt dat ze niet bovenin geweest zijn.

Ze krijgen dan de kans om de found in een note om te zetten.

Doem ze dat niet, dan verwijder ik het logje.

 

Dit is trouwens de enige cache waarbij ik dit doe.

Puur uit respect voor de cachers die wel de moeite hebben genomen naar boven te klimmen [en die slim zijn :thumbup: ]

 

Ik moet trouwens binnenkort toch eens deze cache gaan doen :)

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gok dat ik hem zou wissen...

 

Maar hangt er wel vanaf hoe het er staat.

Als er geen pen mee is genomen of hij stopt er mee, dan is het een twijfel geval...

Een foto van het logboekje is daarbij wel weer een prima bewijs dat je een cache hebt gevonden.

Maar als er een log is die niet in het boekje staat en ik merk verder geen speciale reden, dan gaat het logje weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FF een kleine toelichting;

De cache waar het over gaat hangt in een beuk.

Het eerste deel kun je doen met houten blokjes die op de boom zitten

Daarna moet je verder met de takken.

 

Uit de logs is duidelijk dat ze wel op de lokatie geweest zijn maar ze zeggen

zelf al dat ze het te gevaarlijk vinden.

 

Gr Masterchef

Nou, dan wordt het heel simpel: geen log!

 

Ik heb ook ooit bij De Beuk Erin gestaan, was 3 meter onderweg. Ineens sloeg de paniek toe, ben weer naar beneden gegaan. Dan kan ik de cache dus niet als gevonden loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal mij een biet zijn of iemand zich zelf voor de gek houd door op internet te loggen terwijl hij/zij mijn cache niet bezocht heeft. Als het logboekje vol is leg ik een nieuw neer, bekijk het gevulde logboekje, tel het aantal logjes en dat is voor mij het aantal keren dat mijn cache gevonden is. Ik ga niet checken of de logjes kloppen met de internet logjes. Heb ik domweg geen tijd voor. (lees, wil ik geen tijd aan besteden). Zelf log ik wat ik/wij gevonden hebben. Ik ga ervan ujit dat iedereen dat doet. Je houdt toch voor jezelf bij hoeveel van welk soort je gevonden hebt, dat doe je toch niet voor een ander?

 

Hier sluit ik me bijna bij aan. Maar zoals Masterchef aangeeft hieronder......

 

FF een kleine toelichting;

De cache waar het over gaat hangt in een beuk.

Het eerste deel kun je doen met houten blokjes die op de boom zitten

Daarna moet je verder met de takken.

 

Uit de logs is duidelijk dat ze wel op de lokatie geweest zijn maar ze zeggen

zelf al dat ze het te gevaarlijk vinden.

 

Gr Masterchef

 

Dan geldt gewoon......de cache niet in handen hebben gehad, dan ook geen log op internet. Of alleen een "write note" of "not found it"!

Een cache met een bepaalde moeilijkheidsgraad is bedoeld als uitdaging, niet als puntje erbij.

Maar ja, het valt niet te controleren als 1 iemand de cache ophaalt en de rest file-logt en zichzelf daarna trots op de borst klopt!

Helemaal niet loggen in het boekje natuurlijk ook helemaal not done.

Zoals gezegd....hoe lekker jezelf voor de gek :blink:

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

FF een kleine toelichting;

De cache waar het over gaat hangt in een beuk.

Het eerste deel kun je doen met houten blokjes die op de boom zitten

Daarna moet je verder met de takken.

 

Uit de logs is duidelijk dat ze wel op de lokatie geweest zijn maar ze zeggen

zelf al dat ze het te gevaarlijk vinden.

 

Gr Masterchef

Nou, dan wordt het heel simpel: geen log!

 

Ik heb ook ooit bij De Beuk Erin gestaan, was 3 meter onderweg. Ineens sloeg de paniek toe, ben weer naar beneden gegaan. Dan kan ik de cache dus niet als gevonden loggen.

 

Ze stond ik ook ooit met mijn knappe goed bij een cache, ik kon hem zien, maar ik moest ergens in kruipen, wat niet het allerschoonste was.

En omdat ik nog een etentje had, heb ik hem ook niet gelogd.

Dus onderaan de boom staan lijkt me niet voldoende.

'Kijk, daar is het ISS en daar is ook een cache!' *LOG*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan geldt gewoon......de cache niet in handen hebben gehad, dan ook geen log op internet. Of alleen een "write note" of "not found it"!

Een cache met een bepaalde moeilijkheidsgraad is bedoeld als uitdaging, niet als puntje erbij.

 

Daar dacht een ´slimme logger´ bij een micro van ons toch heel anders over: hoewel de cache inmiddels even offline is en de cache bedolven is onder een dikke laag aarde van een meter presteerde deze cacher het toch om een found logje te plaatsen. Een zeer knappe prestatie, we willen uiteraard deze mega prestatie van deze super cacher (2000 ++) niet bederven en hebben het logje maar laten staan. Je moet toch wat om aan een aardige score te komen :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar dacht een ´slimme logger´ bij een micro van ons toch heel anders over: hoewel de cache inmiddels even offline is en de cache bedolven is onder een dikke laag aarde van een meter presteerde deze cacher het toch om een found logje te plaatsen. Een zeer knappe prestatie, we willen uiteraard deze mega prestatie van deze super cacher (2000 ++) niet bederven en hebben het logje maar laten staan. Je moet toch wat om aan een aardige score te komen :no:

 

Hmmm, ik zie geen 2000 ++ bij de laatste loggers. Of heeft ie hem zelf verwijderd?:blink: Trouwens alweer vier jaar geleden dat ik daar zelf gestaan heb! Wat gaat het toch snel.....ik word oud!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is bij onze caches een aantal keer voorgekomen. Dit omdat de logger geen pen bij zich had.

 

Vandaag had ik ook geen pen bij me. Met een houtje heb ik mijn naam in het boekje kunnen krassen. Er is altijd een alternatief als je geen pen bij je hebt.

 

Tc

Hoi Techtnetium, Ik heb vandaag de Leemputten-cache gedaan en je naam er met pen bij geschreven! Vond het zo zielig staan dat stokjes-logje. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ging eens onze cache controleren. Had op internet al gezien dat ie 2 maal gelogd was, na het plaatsen van een nieuwe cache (vorige was verdwenen). Tot mijn verbazing vond ik een lege logrol.

Dus dacht ik 'zullen ze de oude (lees geripte) cache gevonden hebben, en waar ligt die dan nu? Dus ik mail met de loggers. "Ja we hebben de cache gevonden vlak naast het monument!" Nu is er in velden of wegen geen monument te bekennen bij onze cache dus ik vond het een vreemd antwoord. Maar na wat heen en weer gemail werd het duidelijk. Ze hebben mystercache a gevonden en bij b (de onze) de log op internet geplaatst. Tja, ik heb de logjes in overleg met loggers uiteraard verwijderd,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...