Spring naar bijdragen

Elevation Problemen In Statistieken


brilstar

Aanbevolen berichten

Omgeving:

- GSAK 7.7.0.89

- FindStatGen3.8.03.gsk

 

Instellingen mbt Elevations in statistieken:

- Show elevation chart: checked

- Suppress multiple zeroes: checked

- Use automatic: not checked

 

Tijdens het runnen van de macro wordt gevraagd de elevations van alle caches op te halen. Dat bevestig ik en dan is de macro vrij lang bezig alles op te halen.

 

Resultaat:

- Lege tabel, geen elevations.

- Wel een bestand "elevationdataSQL.db3" van 3kb in de Macros folder.

 

Suggesties?

Jaco..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

<br />Omgeving:<br />- GSAK 7.7.0.89<br />- FindStatGen3.8.03.gsk<br /><br />Instellingen mbt Elevations in statistieken:<br />- Show elevation chart: checked<br />- Suppress multiple zeroes: checked<br />- Use automatic: not checked<br /><br />Tijdens het runnen van de macro wordt gevraagd de elevations van alle caches op te halen. Dat bevestig ik en dan is de macro vrij lang bezig alles op te halen.<br /><br />Resultaat:<br />- Lege tabel, geen elevations.<br />- Wel een bestand "elevationdataSQL.db3" van 3kb in de Macros folder.<br /><br />Suggesties?<br />Jaco..<br /><br />
<br /><br /><br />

 

 

Een aantal opties:

- als het nederlandse geocaches betreft zul je inderdaad geen hoogtes vinden. Die zijn in Nederland zo minimaal dat ze er helemaal niet toe doen.

- het is nog maar zeer de vraag of de hoogtes in de geocachesbestanden worden opgenomen. Ik heb bij het uitzetten van caches in bergachtige buitenlanden de hoogtes altijd als tekst aangegeven, want het cacheformulier van Groundspeak heeft daarvoor nmm. geen plaats ingeruimd. De hoogtes kunnen wel op je gps staan , maar dat betekent niet dat eea. wordt gedownload vanuit de gps.

- daarbij komt dat hoogtes gemeten met gps alleen zinvol zijn als zowel de cacheeigenaar als de cacher de hoogtemeters van hun gps vlak daarvoor hebben kunnen kalibreren.

 

Ik geef je weinig hoop.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een aantal opties:

- als het nederlandse geocaches betreft zul je inderdaad geen hoogtes vinden. Die zijn in Nederland zo minimaal dat ze er helemaal niet toe doen.

- het is nog maar zeer de vraag of de hoogtes in de geocachesbestanden worden opgenomen. Ik heb bij het uitzetten van caches in bergachtige buitenlanden de hoogtes altijd als tekst aangegeven, want het cacheformulier van Groundspeak heeft daarvoor nmm. geen plaats ingeruimd. De hoogtes kunnen wel op je gps staan , maar dat betekent niet dat eea. wordt gedownload vanuit de gps.

- daarbij komt dat hoogtes gemeten met gps alleen zinvol zijn als zowel de cacheeigenaar als de cacher de hoogtemeters van hun gps vlak daarvoor hebben kunnen kalibreren.

 

Ik geef je weinig hoop.

 

Geopatra.

De macro werkt ietsje anders :w00t2:

 

Op basis van de coordinaat wordt met behup van een DEM database de hoogte berekend/opgezocht van de cache. En die hoogte wordt dan ingevuld bij de cache.

Uiteraard geeft dit niet de exacte hoogte, omdat:

- de cache op de grond of in de boom kan zitten

- de DEM database gebruik maakt van 30m vlakken

- de cache niet op de paginacoordinaat hoeft te liggen

Maar het geeft een redelijke indicatie van de hoogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een aantal opties:

- als het nederlandse geocaches betreft zul je inderdaad geen hoogtes vinden. Die zijn in Nederland zo minimaal dat ze er helemaal niet toe doen.

- het is nog maar zeer de vraag of de hoogtes in de geocachesbestanden worden opgenomen. Ik heb bij het uitzetten van caches in bergachtige buitenlanden de hoogtes altijd als tekst aangegeven, want het cacheformulier van Groundspeak heeft daarvoor nmm. geen plaats ingeruimd. De hoogtes kunnen wel op je gps staan , maar dat betekent niet dat eea. wordt gedownload vanuit de gps.

- daarbij komt dat hoogtes gemeten met gps alleen zinvol zijn als zowel de cacheeigenaar als de cacher de hoogtemeters van hun gps vlak daarvoor hebben kunnen kalibreren.

 

Ik geef je weinig hoop.

 

Geopatra.

De macro werkt ietsje anders :w00t2:

 

Op basis van de coordinaat wordt met behup van een DEM database de hoogte berekend/opgezocht van de cache. En die hoogte wordt dan ingevuld bij de cache.

Uiteraard geeft dit niet de exacte hoogte, omdat:

- de cache op de grond of in de boom kan zitten

- de DEM database gebruik maakt van 30m vlakken

- de cache niet op de paginacoordinaat hoeft te liggen

Maar het geeft een redelijke indicatie van de hoogte

 

Goh, een mens is nooit te oud om te leren.

En ik maar denken dat ik een intelligente reactie gaf.

 

Interessant, maar ik meet eea. wel als ik ter plaatse ben en daarna vergeet ik het gewoon als ik er niets mee doe.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kalkendotters, dank voor de uitleg. Dit was mij bekend uit de GSAK statistieken forumthread.

 

Het beantwoordt helaas niet mijn vraag. Misschien moet ik het eens proberen met de genoemde 3.9 beta van de statistieken macro en de 7.7.0.94 build van GSAK.

 

Maar voor ik dat doe ben ik benieuwd of er andere mensen vergelijkbare issues hebben...

 

Jaco..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kalkendotters, dank voor de uitleg. Dit was mij bekend uit de GSAK statistieken forumthread.

 

Het beantwoordt helaas niet mijn vraag. Misschien moet ik het eens proberen met de genoemde 3.9 beta van de statistieken macro en de 7.7.0.94 build van GSAK.

 

Maar voor ik dat doe ben ik benieuwd of er andere mensen vergelijkbare issues hebben...

 

Jaco..

Ja die zijn er. Zie dit draadje op het GSAK-forum.

't Lijkt me sowieso zinnig om op de laatste versie van de stats macro over te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er alsnog in geslaagd het onderliggende probleem op te lossen.

Het onderliggende probleem was dat GSAK geen verbinding met internet kon maken obv HTTP.

 

Op kantoor zit ik achter een proxy en mijn notebook ontvang ik van mijn baas voorzien van een standaard image. Hierbij is de proxy ingesteld in Internet Explorer.

 

Ik gebruik dagelijks FireFox als webbrowser en IE zelden of nooit... Vandaar dat ik hier niet eerder aan dacht. Het blijkt dus zo te zijn dat GSAK de IE instellingen op het gebied van proxies gebruikt bij internettoegang obv HTTP.

 

GSAK vond in die instellingen een proxy en probeerde deze te bereiken. Deze proxy is niet bereikbaar van buiten het bedrijf (vanuit thuis) dus er trad een timeout op. Op kantoor werkte het ook niet omdat het een authenticating proxy is en GSAK de credentials niet had.

 

Dit verklaart ook waarom het sturen van debug info naar Clyde wel lukte omdat dit geen HTTP maar FTP is.

 

Een ieder bedankt voor de support en ik hoop dat ik met deze uitleg anderen kan helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor die uitleg kalkendotters.

Bij mij werkt het prima, met GSAK 7.7.0.94 en FindStatGen 3.9 Beta.

Onze hoogste cache in de Auvergne (1849m) en onze laagste in Flevoland (-11m)

 

FF een vraagje tussen door:

Hoe komen jullie aan 7.7.0.94.

Op GSAK.net kan ik alleen de 7.6.3.14 downloaden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onder de instellingen op www.geocacing.com in je profiel kun je op geveven dat je een GPX bestand wilt ontvangen in een uitgebreider formaat gc Profiel

GPX 1.0 en GPX 1.0.1 In dit nieuwe formaat zijn nl. extra velden opgenomen.

 

Helaas kan ik niet met zekerhied zeggen welke velden dit zijn. Naar ik meen zijn dit velden die met de cache atributen te maken hebben. Gsak schijnt deze velden te accepteren. Mogelijk dat er meer intresante velden voor ons bij zitten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

In mijn statistieken kloppen mijn hoogtes niet meer voor een gedeelte. Hoe krijg ik dit weer recht gebreid. ik kan wel alles vernieuwen maar dan ben ik ook de rest van mijn informatie kwijt. Gisteren wel mijn tradi's vervangen met een nieuwe my finds pq maar als is dat doet met de mysteries en multis ben ik ben ik ook mijn corrected coords kwijt. Is er een macro die de hoogtes weer goed insteld het staat nu op 250 meter voor een cache in nederland. iets te hoog dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn statistieken kloppen mijn hoogtes niet meer voor een gedeelte. Hoe krijg ik dit weer recht gebreid. ik kan wel alles vernieuwen maar dan ben ik ook de rest van mijn informatie kwijt. Gisteren wel mijn tradi's vervangen met een nieuwe my finds pq maar als is dat doet met de mysteries en multis ben ik ben ik ook mijn corrected coords kwijt. Is er een macro die de hoogtes weer goed insteld het staat nu op 250 meter voor een cache in nederland. iets te hoog dus.

- Zet een filter op alle caches waarvan je de hoogte wilt vervangen

- Ga naar Database-->Global replace

- Replace 'Resolution' met <lege textbox>. (Note: het elevation macro en FSG kijken of er wat in het Resolution veld staat. Zo ja, dan wordt er voor die cache géén hoogte meer opgehaald. Vandaar dat het Resolution veld leeg gemaakt moet worden).

- Run nu de laatste versie van het elevation.gsk macro. (FSG zou eigenlijk ook moeten werken, maar ik doe het meestal zo als ik echt zeker wil weten dat het werkt).

- De hoogtes zouden nu (weer) goed moeten zijn.

bewerkt door The CEO
Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor het antwoord, ik ben nu al halverwege. Ik krijg de hoogtes wel leeg maar op een of andere manier vult FSG ze weer niet in waarom? geen idee een keer deed hij het wel de andere keer niet. De elevation macro is dat die van ligmanuque of een andere als ik deze draait geeft hij alleen maar aan wat er al in staat in mijn database maar hij vult ze niet in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...