Spring naar bijdragen

Elevation Problemen In Statistieken


brilstar

Aanbevolen berichten

Dat probleem heb ik idd ook. De elevation.gsk vult overal 0 in bij mij en de FSG-macro vult toch weer de verkeerde hoogtes in (cache die vlakbij het laagste punt van NL ligt staat op zo'n 250 als ik FSG de elevations invult). Welke macro vult wel gewoon de goede hoogtes in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

bij mij vult hij FSG dus helemaal niets in, maar heel soms wel vandaag op een paar manieren geprobeerd maar vandaag wou hij het niet runnen

 

1) De laatste versie van de elevation macro (v1.7) vindt je hier.

Oudere versie werken waarschijnlijk niet goed meer (geven bijv. 0 als hoogte terug) omdat de server waar de hoogtes vandaan komen gewijzigd is.

Welke versies van FSG en elevation.gsk gebruik je tot nu toe?

 

2) Let goed op dat je met de Global Replace de 'Resolution' leegmaakt.

48ba9f8d1aebe111593d429e2e31c889.png

De resolution geeft aan hoe nauwkeurig de hoogte is: bij een resolution van 30meter is de hoogte die GSAK heeft opgehaald de hoogte van een punt op maximaal 30 meter afstand.

Alleen als het resolution veld helemaal leeg is zal FSG of de elevation.gsk macro de hoogte ophalen.

Je moet (hoeft) dus NIET de 'Elevation' leegmaken. Dit is een veel gemaakte fout!

 

3) Let op dat je in het elevation.gsk macro en in FSG het vinkje bij "Usa Aster 30m data" NIET aanvinkt. Deze data-bron geeft naar mijn ervaring voor Nederland onnauwkeurige hoogtes terug.

bewerkt door The CEO
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...