Spring naar bijdragen

Een Garmin In Engeland Kopen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wij zijn beginnende cachers en op zoek naar een geschikte GPS. Ik lees hier op het forum heel veel lovende berichten over de Oregon 300. Ik twijfel nog wel een beetje over de Dakota 20. Die schijnt wat robuuster te zijn.

Nou zijn de GPS-en in Engeland veel goedkoper. Hier kost een Garmin Oregon 300 rond de 300 euro en in Engeland is dat 225 pond (ongeveer 230 euro). Zie http://www.amazon.co.uk/dp/B001B19XMS/ref=...mp;linkCode=asn. De verzendkosten naar Nederland zijn slechts 4 pond.

Of is het heel dom om een GPS in Engeland te kopen, zijn de instellingen misschien anders? Heeft iemand ervaring?

Geplaatst

Ook wij hebben heel goede ervaring met het kopen via E-bay in Engeland.

Januari vorig jaar hebben wij een Garmin Oregon 400t gekocht.

Het scheelde meer dan 100 Euro, binnen een week geleverd, en hij werkt prima!

Geplaatst (bewerkt)

in het buitenland kopen hoeft geen probleem te zijn. Neem even goed de garantie voorwaarden door. Als je daar mee kunt leven dan zou ik hem gewoon in Engeland bestellen. Google ook even op internet naar ervaringen met de aanbieder in het buitenland om te zien hoe hun service is. Als die ook goed is, gewoon bestellen. Ikzelf heb mijn col.300 besteld in frankrijk via een nl webshop, scheelde een hoop. Als er wat mee is kan ik hem in Nederland via iedere garmin dealer insturen voor reparatie. Ben hem dan misschien wat langer kwijt maar dat moet dan maar.

bewerkt door Cernunnos
Geplaatst

Vorig jaar in England toen de pond gelijk met de Euro stond had ik twee oregon 300 GPS's plus fietsmount en carkit voor slechts +/-570,00 euro gekocht. Ik had deze laten versturen naar mijn ouders in England, vezend kosten GRATIS! tot nu toe geen probleemen gehad (afkloppen!!). Zonder twijfel de moeite waard! :thumbup:

Geplaatst

Dan zal ik het ook maar herhalen. Onze Oregon 300 komt via een Engelse E-bay shop. Als ze een score 99,9% hebben en power seller zijn, vonden wij dit betrouwbaar genoeg. Wat je wel moet overwegen: Heb je een defect aan je GPSr is dan zal de afhandeling iets lastiger/langer zijn dan in NL (hoewel ik ook iemand ken die direct een nieuwe toegestuurd kreeg.).

Geplaatst

Enkele jaren geleden mijn Garmin GPSmap 60CSx via E-bay in Amerika gekocht bij een power-seller, geen problemen (behalve toen met de douane) en mocht er iets (mee) aan de hand zijn, ligt het service-punt In Engeland. Werkt prima (zeker nu het vrijstellingsbedrag bij de doauna omhoog is gegaan), scheelt het een boel geld (en dat voor precies hetzelfde).

mvg MariSun

Geplaatst (bewerkt)

hej...hier in zweden word veel besteld in england bij www.handtec.co.uk zeer betrouwbaar ,niet duur en snelle levering. heb er zelf miojn oregon 550t vandaan.

210 pond -235 euro voor de oregon 300

bewerkt door team hjälmaryd
Geplaatst

Ja, wij bestellen alle GPS-gerelateerde zaken ook bij handtec.co.uk. Prima service, snelle aflevering. En het scheelt met die ponden een slok op een borrel, hoor. :blink:

• 3 months later...
Geplaatst

Even een oud draadje oprakelen.

Ik heb pas geleden een oregon 450 uit Engeland over laten komen en ben daar zeer tevreden over.

Nu zit ik echter met 1 probleempje!!

De GPS denkt dat hij nog in Engeland is en navigeert dus linksom met city navigator.

Bij rotondes en op autosnelwegen gaat hij dus heel gekke dingen doen.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ik kan nergens vinden waar ik dit kan wijzigen ;) .

Geplaatst

Ik heb pas geleden een oregon 450 uit Engeland over laten komen en ben daar zeer tevreden over.

De GPS denkt dat hij nog in Engeland is en navigeert dus linksom met city navigator.

Haha, dat is komisch.... Maar waarom deed mijn (in Nederland gekochte) 550T met City Navigator dat dan niet toen ik in Engeland was???? Heb je wel nederlandse aanwijzingen op je scherm?? Of is dat ook in het engels???

Geplaatst

Heeft niets te maken met het feit dat je hem in engeland gekocht hebt; anders zouden engelsen hem nooit kunnen gebruiken op het vasteland. Er staat mij iets van voor dat in een van de kaarten een fout zat met links/rechts rijden op straten, maar kan zogauw daar niets over terugvinden. Je zou even kunnen proberen met alleen de kaartdelen van NL; of een oudere versie van CityNav

Geplaatst
Heeft niets te maken met het feit dat je hem in engeland gekocht hebt; anders zouden engelsen hem nooit kunnen gebruiken op het vasteland. Er staat mij iets van voor dat in een van de kaarten een fout zat met links/rechts rijden op straten, maar kan zogauw daar niets over terugvinden. Je zou even kunnen proberen met alleen de kaartdelen van NL; of een oudere versie van CityNav

Ik heb dezelfde versie ook op mijn oregon 300 staan en die navigeert gewoon rechts.

Geplaatst

Ik heb dezelfde versie ook op mijn oregon 300 staan en die navigeert gewoon rechts.

Zie je wel dat ik het ergens gezien had: link

probleem bleek daar te zijn: routering ingesteld voor voetganger ipv auto

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...