Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Heb gehoord dat er binnenkort een 450t :thumbup: uitkomt en dat dat eigenlijk een 550t is zonder camera.

Nu sta ik op het punt een nieuwe aan te schaffen. Heb nu een Magallan explorist 600

Ga ik hier nu mee echt op vooruit en is de investering het waard.

welke word het de 450t of 550t of toch maar door cachen met de explorist 600?

Geplaatst
Heb gehoord dat er binnenkort een 450t uitkomt en dat dat eigenlijk een 550t is zonder camera.

Klopt, dat kan je ook zien op deze vergelijkingspagina tussen de 450t en 550t

De Oregon heeft mbt geocachen enkele voordelen tov je huidige Magellan-toestel:

- Je kan er een Garmin-compatibele topografische kaart van Nederland voor kopen en gebruiken.

- Je kan er Wherigo-caches mee spelen.

- En geen losse fototoestel meer hoeven mee te nemen als je de 550 kiest.

Of je ermee op vooruitgaat is iets wat je toch zelf het beste kunt besluiten. Voor veel mensen hebben bovengenoemde punten plus het gebruiksgemak (touchscreen, regelmatige updates, e.d.) wel de doorslag gegeven.

Geplaatst

Ik ben uiterst tevreden met de 550T als gps ontvanger. Als fototoestel hoef je het ding echter niet aan te schaffen. Bij schitterende weersomstandigheden wil het nog wel een beetje lukken, maar zodra de lichtomstandigheden wat minder worden wordt de kwaliteit wel erg bedroevend. Een beetje vergelijkbaar met slechte mobile phone camera's. Het is dus gewoon verstandiger om een "echt" cameraatje mee te nemen. Zelfs een apparaatje van 60 of 70 Euro is kwalitatief 10x beter als de Garmin.

Eén keer was ik die camera echter vergeten en toen vonden we het prettig toch de mogelijkheid te hebben om een fotootje te maken.... Dus.... Het is een afweging.

In de beschrijvingen van beide toestellen (zowel 550T als 450T) wordt vermeld, dat er geen batterijen bij zitten. Merkwaardig. Bij die van mij zaten twee oplaadbare garmin batterijen plus een oplader van Garmin... Ik had daar niet op gerekend en ik weet ook niet, of alle verpakkingen voorzien zijn van batterijen en een oplader. Ik vond het wel plezierig.

Bij fel zonlicht heb ik wel eens moeite om het scherm goed te kunnen zien, zelfs bij volle achtergrondverlichting. Even met de rug naar de zon en het probleem is verholpen. Voor de rest is het een "kekke" apparaat!

• 2 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Maar dat is de 450 en niet de 450T. Jammer! Ik werd al blij en begon mijn portemonee al te trekken. :thumbup:

edit: net even gekeken'de 450 T is 345. Ook geen slechte prijs.

bewerkt door no-name
Geplaatst (bewerkt)

en waar koop je de 450T aan €345?

heb je die "T" wel echt nodig? de kaarten zijn 1/100.000, dus niet echt geschikt voor geocaching.

bewerkt door DanPan
Geplaatst
de kaarten zijn 1/10.000, dus niet echt geschikt voor geocaching.

welke schaal wil jij gebruiken om te geocachen dan ???

1:10.000 lijkt mij zeer geschikt...

:thumbup:

Geplaatst
en nog €10 discount als je coupon GARMIN555 gebruikt bij de bestelling.
Geplaatst
welke schaal wil jij gebruiken om te geocachen dan ???

1:10.000 lijkt mij zeer geschikt... :thumbup:

1:50.000, met kaarten van 1:10.000 heb je véél te véél detail... :D
Geplaatst

Vandaag de 450T op het postkantoor ophalen. Gekozen voor de 450T ipv de 550T omdat ik denk dat ik de camera niet gebruikt. Technisch vind ik de 450T beter dan de 400.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...