Spring naar bijdragen

Openbrief Aan Geocaching.nl


zaanhoeve

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Bedankt voor de uitleg!

Keuze voor het besloten deel van het gc.nl forum blijkt dus om allerlei redenen geen goede keuze geweest te zijn. Aangezien ik van alle partijen hoor dat ze nog in principe nog steeds verder willen met een samenwerking neem ik aan dat er een neutraal forum wordt gezocht waar door alle partijen verder kan worden overlegd?

Momenteel wordt er door de betrokken partijen gebruik gemaakt van google docs en google wave, hetgeen een prima alternatief is. Ook gezien het feit dat het door ons opengestelde subforum niet tot nauwelijks door de betrokken partijen gebruikt wordt. Het is alleen jammer dat het besluit om een deel van ons forum te gebruiken tot problemen, en daarmee ook tot speculaties en verkeerde suggesties, heeft geleid.

 

Het betreurt ons als team dat we niet altijd duidelijk hebben kunnen reageren en wellicht naar de forumleden ook niet altijd even duidelijk zijn geweest. Wij zijn ons er van bewust dat hier ook voor ons een leerproces ligt. Daarbij moeten wij ons natuurlijk altijd afvragen: Wanneer geef je wel en wanneer niet openheid? Zit iedereen te wachten op openheid?

 

Daarbij willen we geen zwarte pieten uitdelen. Er zijn fouten gemaakt, zowel op technisch als op organisatorisch gebied, maar we willen wel aangeven dat wij hier óók van leren. We hadden natuurlijk ook onze hoofden in het zand kunnen steken (zoals ons wel eens verweten wordt), maar dan was deze discussie er niet eens geweest. De reden dat we deze discussie al voeren, geeft mijns inziens aan dat we beslist open staan voor de input van onze forumleden. Er wordt niets weggemodereerd, omdat we ons de kritiek wel degelijk aantrekken. Hopelijk is dat in ieder geval voor iedereen op deze wijze duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de uitleg!

Keuze voor het besloten deel van het gc.nl forum blijkt dus om allerlei redenen geen goede keuze geweest te zijn. Aangezien ik van alle partijen hoor dat ze nog in principe nog steeds verder willen met een samenwerking neem ik aan dat er een neutraal forum wordt gezocht waar door alle partijen verder kan worden overlegd?

Momenteel wordt er door de betrokken partijen gebruik gemaakt van google docs en google wave, hetgeen een prima alternatief is. Ook gezien het feit dat het door ons opengestelde subforum niet tot nauwelijks door de betrokken partijen gebruikt wordt. Het is alleen jammer dat het besluit om een deel van ons forum te gebruiken tot problemen, en daarmee ook tot speculaties en verkeerde suggesties, heeft geleid.

 

Het betreurt ons als team dat we niet altijd duidelijk hebben kunnen reageren en wellicht naar de forumleden ook niet altijd even duidelijk zijn geweest. Wij zijn ons er van bewust dat hier ook voor ons een leerproces ligt. Daarbij moeten wij ons natuurlijk altijd afvragen: Wanneer geef je wel en wanneer niet openheid? Zit iedereen te wachten op openheid?

 

Daarbij willen we geen zwarte pieten uitdelen. Er zijn fouten gemaakt, zowel op technisch als op organisatorisch gebied, maar we willen wel aangeven dat wij hier óók van leren. We hadden natuurlijk ook onze hoofden in het zand kunnen steken (zoals ons wel eens verweten wordt), maar dan was deze discussie er niet eens geweest. De reden dat we deze discussie al voeren, geeft mijns inziens aan dat we beslist open staan voor de input van onze forumleden. Er wordt niets weggemodereerd, omdat we ons de kritiek wel degelijk aantrekken. Hopelijk is dat in ieder geval voor iedereen op deze wijze duidelijk.

 

Dit is in ieder geval een duidelijk verhaal. En leren doen we nog allemaal hoe oud we ook mogen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Momenteel wordt er door de betrokken partijen gebruik gemaakt van google docs en google wave, hetgeen een prima alternatief is.

 

Waarom is gc.nl daar niet bij betrokken als ik vragen mag? De rest van de betrokkenen is daar inderdaad wel aanwezig.

 

Voor de rest een bemoedigend verslag :)

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verklaring gelezen, maar blijf toch met wat vragen zitten.

 

- Was de aanbieding om het overleg op gesloten subforum van gc.nl te doen, niet afkomstig van de gc.nl vertegenwoordiger (Geoman)?

- Welke rechten krijg de Global vertegenwoordiger nu in het gesloten subforum (lees, of lees en schrijfrechten)?

Bij alleen leesrechten wordt een partner gelijk buitengesloten.

 

Ik snap echt niet, waarom jij je continue druk maakt, terwijl anderen (lees direct bij het overleg betrokkenen) dat blijkbaar niet doen. (tenzij je dat natuurlijk op uitdrukkelijk verzoek van Global doet)

 

Ik snap ondertussen wel, dat wie er ook met welke antwoorden komt, jij altijd met vragen blijft zitten. Dat je kritisch bent, vind ik helemaal prima, maar soms heb ik moeite om het nog als een opbouwende bijdrage te zien.

 

Wat ik uit het bericht van Atari lees (en dan doet het er weinig toe van wie het voorstel afkomstig was) is dat discussie op het subforum met leden die een ban hebben, op practische bezwaren stuit. Een en ander is softwarematig niet mogelijk.

 

Dus wordt er gezocht naar alternatieve discussiemethoden en/of zijn die er deels al. Er worden dus geen partners buitengesloten, zoals ik het lees. Er moet alleen via andere kanalen worden overlegd.

 

Dus: wat is nu nog het probleem?

 

 

Relax man...laat het even betijen...wacht rustig de ontwikkelingen af.

 

Ach druk om maken, ik stelde alleen wat vragen, daar is niets mis mee lijkt mij. En kritisch zijn is noot een slechte eigenschap geweest, soms zelfs een must.

Van wie het voorstel afkomstig was, bleek achteraf een reden te zijn dat er problemen ontstonden om te kunnen meedoen aan het overleg. De vertegenwoordiger zal toch wel op de hoogte zijn dat een van de aanwezige niet op het forum van zijn site kan en of mag. Alleen dat al is een punt.

 

De laatste verklaring is wel een heel stuk duidelijker dan de eerste, en daar kan ik best verder mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Welke rechten krijg de Global vertegenwoordiger nu in het gesloten subforum (lees, of lees en schrijfrechten)?

 

Jammer dat het team daar weer omheen draait: de Global vertegenwoordiger heeft alleen leesrechten gekregen.

 

Bij alleen leesrechten wordt een partner gelijk buitengesloten.

 

Voor de helft klopt dat inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Welke rechten krijg de Global vertegenwoordiger nu in het gesloten subforum (lees, of lees en schrijfrechten)?

 

Jammer dat het team daar weer omheen draait: de Global vertegenwoordiger heeft alleen leesrechten gekregen.

 

Bij alleen leesrechten wordt een partner gelijk buitengesloten.

 

Voor de helft klopt dat inderdaad.

 

Iets naar boven staat dit, misschien een pleister op de wonden :)

 

Momenteel wordt er door de betrokken partijen gebruik gemaakt van google docs en google wave, hetgeen een prima alternatief is. Ook gezien het feit dat het door ons opengestelde subforum niet tot nauwelijks door de betrokken partijen gebruikt wordt. Het is alleen jammer dat het besluit om een deel van ons forum te gebruiken tot problemen, en daarmee ook tot speculaties en verkeerde suggesties, heeft geleid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat om de INHOUD, geef alle partijen even de ruimte de poreuze contacten te verstevigen en weer verder te gaan.

We moeten niet om elk wissewasje weken gaan bakkeleien, of iemand moeten kunnen aangeven wat daar de kracht van is.

 

En volgens mij wordt er binnen de verschillende community's onder de bezoekers ook nog zeer verschillend gedacht over deze samenwerking.

 

En nu allemaal even tot 10 miljoen tellen.....

 

9.999.999....ja, ik mag!

Wat is die inhoud ook alweer? Ik zie alleen maar geneuzel rond een personage genaamd Broekies! Je doet mee, of je doet niet mee! En niet halfbakken met een halve ban! Overigens krijg ik er langzamerhand wel kriebels bij. Wat heeft Broekies nu zo ernstig verstierd dat hij NOOIT meer op dit forum mag reageren? Schelden of dreigen lijkt me duidelijk, maar dan had ik geeneens de samenwerking opgezocht! Vreemd hoor!

 

Gezamelijk caches droppen onder de neus van een natuurbeheerder blijft lastig. GC.NL probeert dat enige tijd/jaren in banen te lijden :D, maar tijd en geld zijn meestal de beperkende factoren. Ik vraag me af of het op deze wijze (lees dit hele draadje) echt zal verbeteren.

Overigens voel ik mij niet echt meer vertegenwoordigd door de harrewarrende heren. Het is jammer om veel over randverschijnselen te moeten lezen en weinig over de inhoud!

Ik heb het idee dat men liever het hart lucht dan dat men echt wat wil betekenen voor geocachers in Nederland! Ik zie ook alleen maar dezelfde namen langskomen (ik ook, maar iets minder :)).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Momenteel wordt er door de betrokken partijen gebruik gemaakt van google docs en google wave, hetgeen een prima alternatief is.

 

De betrokken partijen zonder gc.nl zijn inmiddels aktief via wave. Via Google docs is geen aktiviteit. Via het subforum is nauwelijks meer aktiviteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, mijn reaxie

 

Ik moet zeggen dat gc.nl voor mij voor het eerst echt met iets komen, deze verklaring dus. netjes. niet gooien/smijten/moderwrostelen.

 

En dat gc.nl nog niet via wave meepraat? Misschien hebben ze nog geen account. Dan heb ik nog wel een invite over. mogen ze zo hebben. Klinkt sarcastisch, maar ik wil echt dat gc.nl meedot. Reden ; ze zijn en zullen ook de grootste blijven, dus met veel mensen die ze vertegenwoordigen. velen van die mensen weten misschien niet eens dat er meer mogelijk is (global trekt daar echt aan de kar) maarik kan me voorstellen dat als ze het eenmaal gebruiken ze het erg prettig vinden. Ik vind iig van het kleine van global prettig dat ze snel kunnen inspelen (zie trax uploaden en dan caches zoeken rondom trax. Mijn idee en perfect uitgevoerd)

 

En idd jammer dat broekies er hier half uitlag op het gesloten forum. Mijn mening is ook ; mee doen betekend volledig meedoen (op het gesloten stuk dan) Dat gc.nl broekies voorgoed bannned ben ik het niet mee eens, maar het is hier niet mijn forum. En als dat idd niet lukt, dan op zoek naar een andere plaats om het overleg voort te zetten (ik weet nog een leuke jeneverbar in gent). Enkel jammer dat eea niet snel duidelijk was vor de rest waardoor er weer allerlei speculaties kwamen En ja, omdat ik ook zo'n scepticus ben ga ik ook slecht denken. Nu dus uit de wereld en goed. Maar dan wel verder oppakken. Zowel gc.nl als TC als global als de rest.

 

En aan die mensen die steeds miepen ; zit je hier op te wachten? Als henry ford ook zo had gedacht dan konden jullie nog steeds lopend en met paard en wagen naar je werk. Niet slecht, absoluut leuk, maar eigenlijk een stuk lastiger. oftewel, behoorlijk conservatieve houding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als henry ford ook zo had gedacht dan konden jullie nog steeds lopend en met paard en wagen naar je werk. Niet slecht, absoluut leuk, maar eigenlijk een stuk lastiger. oftewel, behoorlijk conservatieve houding

 

Was misschien wel zo gezond geweest. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als henry ford ook zo had gedacht dan konden jullie nog steeds lopend en met paard en wagen naar je werk. Niet slecht, absoluut leuk, maar eigenlijk een stuk lastiger. oftewel, behoorlijk conservatieve houding

 

Was misschien wel zo gezond geweest. :thumbup:

 

 

Dat hoor je me niet ontkennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En aan die mensen die steeds miepen ; zit je hier op te wachten? Als henry ford ook zo had gedacht dan konden jullie nog steeds lopend en met paard en wagen naar je werk. Niet slecht, absoluut leuk, maar eigenlijk een stuk lastiger. oftewel, behoorlijk conservatieve houding

Die mensen die 'miepen', geven hun mening net als jij nu. Jij 'miept' toch ook niet? :thumbup:

 

Vooruitgang prima, maar laat mensen wel hun eigen keuze bepalen.

Wil je een auto ontwikkelen prima.

Maar iemand die daar geen gebruik van maakt maar liever met de trein of op de fiets gaat is conservatief?

En al zou het conservatief zijn, ook dat is toch iemand eigen keus.

Hij gunt jou je auto, gun jij hem wat hij prettig vindt.

 

Er is al veel over geschreven de laatste weken, misschien wel meer dan goed is voor de prille samenwerking.

Iedere site heeft z'n kenmerken waar een bezoeker zich prettig bij voelt.

Kan er op bepaalde vlakken samengewerkt worden zonder de eigen identiteit te verliezen, prima lijkt me.

Maar laten we hopen dat het geen 'moetje' wordt door de druk van buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Momenteel wordt er door de betrokken partijen gebruik gemaakt van google docs en google wave, hetgeen een prima alternatief is.

 

Waarom is gc.nl daar niet bij betrokken als ik vragen mag? De rest van de betrokkenen is daar inderdaad wel aanwezig.

 

Voor de rest een bemoedigend verslag :thumbup:

Deze vraag verbaast mij enigszins, omdat wij gewoon worden vertegenwoordigd in de persoon van Geoman.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Momenteel wordt er door de betrokken partijen gebruik gemaakt van google docs en google wave, hetgeen een prima alternatief is.

 

Waarom is gc.nl daar niet bij betrokken als ik vragen mag? De rest van de betrokkenen is daar inderdaad wel aanwezig.

 

Voor de rest een bemoedigend verslag :thumbup:

Deze vraag verbaast mij enigszins, omdat wij gewoon worden vertegenwoordigd in de persoon van Geoman.

 

Niet via google docs en google wave wat je eerder schreef Mr. Atari. Die informatie klopt helemaal niet. Check eerst je bronnen voor je een statement hier maakt. Er wordt nu een beeld geschetst dat gc.nl daadwerkelijk en aktief bezig is via bepaalde communicatie kanalen, terwijl dat niet correct is. Niemand van het team van gc heeft daar een account aangemaakt, dus ook Geoman niet. Dat vertroebelt je berichtgeving en wekt valse verwachtingen naar je lezers toe, die onterecht in de veronderstelling worden gebracht dat er gesproken wordt tussen de partijen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...