Spring naar bijdragen

Geocaching.com ligt plat


Remunj

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Even offtopic, maar toch niet helemaal offtopic: Gpsgek.nl lag ook plat. Ik werd gebeld, gemaild en gesmst, veel mensen misten bepaalde diensten. Hoe dat kwam? Kapotte airco, die er vervolgens voor zorgden dat de server na verloop van tijd faalde.

 

Enfin, hij doettut weer.

 

En nu weer back on topic...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 48 uur in het café gezeten, en had nergens last van. :)

Heb ik hier soms iets gemist?

 

Volgens mij weet je ondanks die genuttigde biertjes wel beter. ;)

Alles is nu weer redelijk gesetteld, maar wel zijn nu een paar zwakke plekken aan het licht gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles is nu weer redelijk gesetteld, maar wel zijn nu een paar zwakke plekken aan het licht gekomen.

Ik denk dat de eigenaars van het Fisher plaza datacenter inderdaad het een en ander uit te leggen hebben, en een paar flinke schadeclaims tegemoet zullen kunnen zien.

Volgens de twee mannen in het filmpje op KiroTV waren zij met hun bedrijf met dit datacenter in zee gegaan omdat de hen aangeboden oplossing als een "State of the Art" oplossing was gepresenteerd. Na deze "ramp" waren ze daar allerminst nog van overtuigd.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles is nu weer redelijk gesetteld, maar wel zijn nu een paar zwakke plekken aan het licht gekomen.

Ik denk dat de eigenaars van het Fisher plaza datacenter inderdaad het een en ander uit te leggen hebben, en een paar flinke schadeclaims tegemoet zullen kunnen zien.

Volgens de twee mannen in het filmpje op KiroTV waren zij met hun bedrijf met dit datacenter in zee gegaan omdat de hen aangeboden oplossing als een "State of the Art" oplossing was gepresenteerd. Na deze "ramp" waren ze daar allerminst nog van overtuigd.

 

Niet alleen zij. Dit heeft weer eens bewezen hoe kwetsbaar je bent alles je alles op een kaart zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles is nu weer redelijk gesetteld, maar wel zijn nu een paar zwakke plekken aan het licht gekomen.

Ik denk dat de eigenaars van het Fisher plaza datacenter inderdaad het een en ander uit te leggen hebben, en een paar flinke schadeclaims tegemoet zullen kunnen zien.

Volgens de twee mannen in het filmpje op KiroTV waren zij met hun bedrijf met dit datacenter in zee gegaan omdat de hen aangeboden oplossing als een "State of the Art" oplossing was gepresenteerd. Na deze "ramp" waren ze daar allerminst nog van overtuigd.

 

Niet alleen zij. Dit heeft weer eens bewezen hoe kwetsbaar je bent alles je alles op een kaart zet.

Dat is natuurlijk zo. Maar je serverpark dubbel uitvoeren kost natuurlijk ook het een en ander. En dan wordt het natuurlijk een kwestie van afwegen of het afdichten van het eventuele risico de extra kostenpost waard is.

Maar ze zullen zich bij Groundspeak ongetwijfeld afvragen of ze vanaf nu wellicht een andere strategie moeten gaan volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet je afvragen of je voor 1 ramp(je) nu in 9 jaar tijd, wel moet willen om alles dubbel te hebben. Ik ken ook mensen die een backup maken van een backup.

 

Ik ken zelfs bedrijven en instellingen waar het verplicht is. Wil je in de lucht blijven zul je dus moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet je afvragen of je voor 1 ramp(je) nu in 9 jaar tijd, wel moet willen om alles dubbel te hebben. Ik ken ook mensen die een backup maken van een backup.

 

Ik ken zelfs bedrijven en instellingen waar het verplicht is. Wil je in de lucht blijven zul je dus moeten.

 

het ligt er helemaal aan of het "business critical" is voor groundspeak. Tot nu toe niet denk ik, je betaald niet voor de dienst die men aanbied en je "doneert" wat geld zodat ze misschien wat extra's kunnen doen. Ik weet dat ze zeer nauwkeurig back-ups maken en die ook veiligstellen buiten het datacenter.

 

Voor het businessmodel wat groundspeak heeht is dat al voldoende, men kan na een calamiteit hun serverpark op een andere plek herbouwen en de back-ups terugladen zodat men weer back in business is.

 

Dubbele verbindingen en dubble servers zijn een aardige investering. De "flip side" is misschien dat groundspeak hier een beter over zou moeten nadenken hoe het beter kan. Maar ik neem mijn petje af voor Jeremy en de rest voor de prestatie die het team heeft geleverd :thumbup::thumbup::thumbup:

 

Moet nog maar eens zien van andere sites die bij een provider draaien of die zo snel weer terug online zijn wanneer er brand is geweest of iets anders :):)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...