Spring naar bijdragen

Een 'makkelijke' Manier Om Caches Te Waarderen


*BaJo*

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Heb een wachtwoord aangevraagd om sterretjes te kunnen toekennen. Even afwachten dus, maar ziet er grappig uit.

 

Je kunt nu ook aangeven als je een cache niet zo geweldig vindt.

 

EDIT 13.00 uur

 

Wachtwoord is binnen. Werkt leuk. Nu eerst mijn eigen caches opkrikken :thumbup::blink:

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wel verneukeratief is, is dat pas vanaf 4 sterren het voor jezelf (of de ander) leuk is.

 

1 ster: Slecht

2 ster: niet goed

3 ster: gemiddeld

4 ster: goed

5 ster: zeer goed

 

Ik denk dat er geocachers zijn, vooral als ze dit systeem in het begin gebruiken, die denken dat 1, 2 of 3 sterren ook een blijk van waardering is.

 

Ik heb het systeem ook al een tijdje in gebruik, (nee gebruik het niet) om te zien hoe anderen caches waarderen die ik online heb gezet. De script is niet bugvrij. Roep ik de pagina op met alle door mij gepubliceerde caches, krijg ik tijdens het ophalen van de lijst een melding dat er een error is en de vraag om de script te stoppen of doorgaan. Ga ik door loopt de zooi vast, stop ik dan heb ik in de lijst met 9000 caches een paar 100 caches met de rating en dan houdt het op. script gestopt.

 

Wat mij dan opvalt dat ook de zo verfoeide carpoolcaches waarderingssterren hebben. Dus.... of het nu een waterdicht systeem is voor alleen maar mooie of goede geocaches?

 

[OFF TOPIC MODE ON] Wat het verhaal FireFox/IE betreft, er is niet een reviewer die een cache reviewed of publiceert zonder gebruik te maken van FireFox met Greasemonkey. Een cache valt niet eens te reviewen met een browser anders dan FireFox. En FireFox is de meest betrouwbare browser die ik gebruik. IE kan ik niet gebruiken omdat ik alleen maar Windowsversies isntaller waar IE uit gesloopt is :thumbup:

 

Er zijn voor het geocachen zoveel mooie scripts die via Greasemonkey/FireFox werken, dat ik eigenlijk niet eens begrijp dat ook een "normale" geocacher er geen gebruik van maakt.

 

Er is namelijk ook een mooie script die de cache-leggers "helpt' het zeer grote probleem van foute hemisfeer in te voeren, namelijk een autoatische N/E in plaats van de standaard N/W die ook gerenommeerde cacheleggers geregeld zo laten staan. [OFF TOPIC MODE OFF]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wel verneukeratief is, is dat pas vanaf 4 sterren het voor jezelf (of de ander) leuk is.

 

1 ster: Slecht

2 ster: niet goed

3 ster: gemiddeld

4 ster: goed

5 ster: zeer goed

 

Ik denk dat er geocachers zijn, vooral als ze dit systeem in het begin gebruiken, die denken dat 1, 2 of 3 sterren ook een blijk van waardering is.

 

Ik heb het systeem ook al een tijdje in gebruik, (nee gebruik het niet) om te zien hoe anderen caches waarderen die ik online heb gezet. De script is niet bugvrij. Roep ik de pagina op met alle door mij gepubliceerde caches, krijg ik tijdens het ophalen van de lijst een melding dat er een error is en de vraag om de script te stoppen of doorgaan. Ga ik door loopt de zooi vast, stop ik dan heb ik in de lijst met 9000 caches een paar 100 caches met de rating en dan houdt het op. script gestopt.

 

Wat mij dan opvalt dat ook de zo verfoeide carpoolcaches waarderingssterren hebben. Dus.... of het nu een waterdicht systeem is voor alleen maar mooie of goede geocaches?

Met 3 sterren kan ik ook nog wel leven hoor :thumbup: (10 ipv 5 had beter geweest)

 

Wat betreft de bug die je krijgt als je veel caches in eens bekijkt. Ik weet niet hoe het als reviewer in elkaar steek maar wij kunnen niet meer als 20 caches per pagina bekijken en daar hebben we het probleem niet. Wat we wel hebben is dat het even duurt voor je de sterretjes ziet als je veel caches op een kaart hebt staan.

 

Waterdicht is het natuurlijk niet. Je kunt echter wel op de sterretjes klikken om te kijken hoe er gewaardeerd is. Als er nou bijvoorbeeld 1 waardering van 5 bij een carpoolcache zit en 4 van een kom je gemiddeld op 2 sterren uit, maar je zou eruit kunnen afleiden dat die stem van 5 sterren niet helemaal klopt.

 

Als er echter 10 (of meer) waarderingen zijn dan maakt dat ene leugentje van de eigenaar (of van een jaloerse mede cacher) in het gemiddelde weinig meer uit.

 

De kracht van dit hele systeem ligt gewoon in de hoeveelheid stemmen die er uitgebracht worden. Dus als iedereen mee doet aan het beoordelen dan heel je ook de imperfecties er voor een groot deel uit.

bewerkt door BaJo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij dan opvalt dat ook de zo verfoeide carpoolcaches waarderingssterren hebben. Dus.... of het nu een waterdicht systeem is voor alleen maar mooie of goede geocaches?

 

:blink: Verfoeid? Kruum jij weet toch wel beter? CC's zijn juist de ultieme flutcaches. Als je die gaat zoeken weet je tenminste dat het niets is. Puur en alleen om bijna vanuit je auto te kunnen loggen. Je wordt niet lekker gemaakt met een stoer verhaal van een verdwenen kasteel of lugubere moord, of een uiterst ingewikkelde (internet) puzzel om vervolgens in het veld een micro achter een boom of lantaarnpaal te rapen op een lokatie waar je eigenlijk dood niet zou willen liggen (hmm, aardige woordspeling :lol: ).

Een CC is een serieuze cache in tegenstelling tot de zogenaamde hoogwaardige en origineel uitgewerkte flutmicro's en flutseries op de meest stompzinnige locaties om de puntjesjagers te bevredigen. Want nog steeds scheurt men liever een serie micro´s af dan dat men een beetje fatsoenlijke multi loopt. Zoveel mogelijk op een dag is het motto.......het zou verboden moeten worden :thumbup:

 

On topic, handig systeem, maar het zou via geocaching.com geinitieerd moeten worden. Dan hebben we er een mooie functionaliteit bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft de bug die je krijgt als je veel caches in eens bekijkt. Ik weet niet hoe het als reviewer in elkaar steek maar wij kunnen niet meer als 20 caches per pagina bekijken en daar hebben we het probleem niet.

Het ligt er maar aan waar je kijkt. Probeer het hier eens: http://www.geocaching.com/my/logs.aspx?s=1

 

 

Heb het net geprobeerd maar als ik op doorgaan klik dan krijg ik bij alle 2450 logs het bekende balkje met sterretjes te zien :thumbup:

bewerkt door BaJo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik het systeem al een tijdje en vond het jammer dat ik meestal de enige was die de (door mij beoordeelde caches) een waardering gegeven had. Sommige waren dan van 2 stemmen voorzien en een enkele 3 of meer.

Ik ben benieuwd of mijn caches nou ook waarderingen gaan krijgen (nee ik waardeer mijn eigen caches uiteraard niet, het is wel een misser dat het kan).

 

Ik hoop dat er nu wat meer waarderingen uitgegeven gaan worden dankzij de aandacht in dit draadje, want dat geeft een beter beeld.

 

Enige nadeel van dit scriptje vind ik wel dat het het inladen van de pagina met de door mij gevonden caches behoorlijk vertraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat er nu wat meer waarderingen uitgegeven gaan worden dankzij de aandacht in dit draadje, want dat geeft een beter beeld.

 

Hier ook alle bezochte caches voorzien van een waardering.

 

Zegt het voort .... zegt het voort :thumbup:

 

 

wij zijn hier druk bezig alleen gaat er hier even wat tijd in zitten qua aantal :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat er nu wat meer waarderingen uitgegeven gaan worden dankzij de aandacht in dit draadje, want dat geeft een beter beeld.

 

Hier ook alle bezochte caches voorzien van een waardering.

 

Zegt het voort .... zegt het voort :thumbup:

 

 

wij zijn hier druk bezig alleen gaat er hier even wat tijd in zitten qua aantal :eek:

Je zal er maar 8000 moeten doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...