Lady & de Vagebond Geplaatst 25 september 2009 Geplaatst 25 september 2009 Ik ben *niet* op zoek naar een reeds bestaande cache maar wil er juist eentje uitzetten die geschikt is voor een meisje van 7 jaar en haar broertje van 10 jaar. Als kinderloos wezen heb ik nauwelijks benul van de belevingswereld van deze leeftijdscategorie. Hoe maak ik voor zulke (redelijk slimme) kinderen een leuke multicache? Via hun ouders zal ik proberen te achterhalen met welk thema ik ze blij kan maken; het ventje is nogal 'into' piraten maar daar moet het meiske natuurlijk weer helemaal niets van hebben. En hij heeft het niet zo op Barbie, dat is me duidelijk. Maar met een thema red ik me wel. Hoop ik althans. Maar jullie zouden me enorm op weg helpen door wat tips te geven over hoe je zulke kinderen een paar leuke, avontuurlijke uurtjes in een bos bezorgt; uiteraard onder begeleiding van een volwassene die snapt hoe een gps werkt. Wat vinden kinderen op die leeftijd eigenlijk leuk om in een bos te doen? Is het werken met symbolen of afbeeldingen misschien aan te raden? (Ik roep maar wat...) Ik zou blij zijn met iedere zinvolle do & don't. Als het een succes wordt overweeg ik de cache voor iedereen toegankelijk te maken. Alvast bedankt! Vagebond
MariSun Geplaatst 25 september 2009 Geplaatst 25 september 2009 Ik ben *niet* op zoek naar een reeds bestaande cache maar wil er juist eentje uitzetten die geschikt is voor een meisje van 7 jaar en haar broertje van 10 jaar. Als kinderloos wezen heb ik nauwelijks benul van de belevingswereld van deze leeftijdscategorie. Hoe maak ik voor zulke (redelijk slimme) kinderen een leuke multicache? Via hun ouders zal ik proberen te achterhalen met welk thema ik ze blij kan maken; het ventje is nogal 'into' piraten maar daar moet het meiske natuurlijk weer helemaal niets van hebben. En hij heeft het niet zo op Barbie, dat is me duidelijk. Maar met een thema red ik me wel. Hoop ik althans. Maar jullie zouden me enorm op weg helpen door wat tips te geven over hoe je zulke kinderen een paar leuke, avontuurlijke uurtjes in een bos bezorgt; uiteraard onder begeleiding van een volwassene die snapt hoe een gps werkt. Wat vinden kinderen op die leeftijd eigenlijk leuk om in een bos te doen? Is het werken met symbolen of afbeeldingen misschien aan te raden? (Ik roep maar wat...) Ik zou blij zijn met iedere zinvolle do & don't. Als het een succes wordt overweeg ik de cache voor iedereen toegankelijk te maken. Alvast bedankt! Vagebond Ik ben laatst nog met een groep kinderen (leeftijd 7 tot 13) op pad geweest in de omgeving Waalwijk. Wat me opviel was oa. de totale afstand moet niet te groot zijn, een dierenparkje met speeltuintje erin vonden ze een leuke onderbreking en de afstand tussen de WP's liefst niet te ver uit elkaar. Zorg voor een pakkend thema (succes verzek....) mvg MariSun
Le Comte Geplaatst 25 september 2009 Geplaatst 25 september 2009 Hou de etappes kort en de route afwisselend. Zorg dat er van alles te ontdekken is: een speeltuintje, een bruggetje, een kasteel, of gewoon koeien in de wei, zwanen in de vijver of een tractor of wat dan ook. Misschien kun je het wel zo inrichten dat de kinderen zelf de aanwijzingen kunnen vinden: als de volwassene één keer een potje onder een tegel heeft gevonden, dan weten de kinderen verder ook hoe het werkt. Symbolen of, nog leuker, plaatjes van hun helden (strip, games, televisie) zijn ook leuk om onderweg tegen te komen. Zomaar wat ideeën die bij mij opkwamen. Ik hoop dat je er inspiratie uit put. Veel succes met je cache.
Krusko Geplaatst 25 september 2009 Geplaatst 25 september 2009 Probeer eens iets met dominostenen bijvoorbeeld haha... Ik sluit mij verder aan bij bovenstaande reacties. Leukst is natuurlijk naar voorwerpen zoeken. Iets van een ridderschild maken en ophangen (of hoefijzers).
topzoekertje Geplaatst 25 september 2009 Geplaatst 25 september 2009 Mijn zoon vond de Pokemoncache in Ede erg leuk. Een van de eerste caches die we deden en hij heeft het er nog steeds over. Wat kinderen aantrekkelijk vinden: - Een afwisselende omgeving - Een thema, bv een stripheld of een wp-'s in de vorm van dierenfiguren. Je kunt ook iets met figuren uit een tv-programma doen (Spangas, Phineas & Furb) - Geen lange etappes - Verstopplekken niet al te lastig, gewroet in de grond, boomstammen etc. vinden ze maar niks - Een mooie grote cache
de-knutselaar Geplaatst 25 september 2009 Geplaatst 25 september 2009 Is het niet mogelijk om twee aparte route,s uit tezetten een voor de jongens en een voor de meisjes maar dan wel op het zelfte punt uit koment zij haar barbie,s hij zijn piraten en tezamen een schat
Cernunnos Geplaatst 25 september 2009 Geplaatst 25 september 2009 Ik denk dat het belangrijkste is dat je een beroep doet op hun verbeeldingskracht. Zo hadden wij vroeger een heksenboom, wolvenbank, dwergenpad, De kogelvanger etc in het bos. Namen die aan mijn ouders werden geven aan objecten met een spannend verhaal erbij. Die namen weet ik nu nog, en als ik de plekker weer tegenkom herken ik ze na 35 jaar nog steeds. Voor een gps toch kun je dus het verhaal en de omgeving gieten in sprookjes, oud of modern. Aan het eind een leuke schat met traktatie of kadootje altijd succes. O, ja, maak de toch niet te lang, ze hebben een korte spanningsboog en verliezen makkelijk de aandacht. succes!
SixpackNL Geplaatst 25 september 2009 Geplaatst 25 september 2009 Een afwisselende route is idd erg leuk voor kinderen. Maak het niet te moeilijk, ( veel) kinderen haken snel af als dingen bijna onvindbaar zijn. Wat wel bijna alle kinderen leuk vinden is dingen tellen (voor de waypoints). Verder uiteraard een grote cache en leuke goodies om te ruilen. En dan alles nog in een thema gestopt.... dat zal zeker gewaardeerd worden door de kids! Succes!
BilboBallings Geplaatst 25 september 2009 Geplaatst 25 september 2009 Laat ze een opdracht uitvoeren tussen de waypoints door (zoals hierboven genoemd 'tellen') zodat ze niet eerst naar de volgende waypoint moeten voor de volgende opdracht. Dat maakt dat ze de hele route bezig zijn en daardoor blijven ze geconcentreerd. Ook kun je denken aan een leuke tussenstop in de vorm van een speeltuin dan kunnen ze ook even rennen en vliegen ipv achter het pijltje aan blijven lopen. Wanneer de route eenvoudige hindernissen bevat wordt dat ook zeer gewaardeerd zoals een touwbrug, veerpont etc. En het is natuurlijk helemaal vet gaaf wanneer ze op het eind niet alleen op een goed gevulde cache worden getrakteerd maar ook op een lekkere pannenkoek bij de plaatselijke pannenkoekboerderij (hmmm, ik krijg er nu al zin in ). En mogelijk is de eigenaar wel zo vriendelijk om een paar kortingsbonnen voor de eerste vinders te geven (bijvoorbeeld bij 2 betalende volwassenen krijgen de kinderen een gratis pannenkoek).
Team Spijk Geplaatst 25 september 2009 Geplaatst 25 september 2009 Mijn kids (9jaar, jongen en meisje) vonden de Hugo de Groot cache in Gorinchem helemaal leuk: Leuke route, kasteel bezoeken is optioneel, boottochtje, en een mooie schatkist. Mijn dochter heeft in de museumwinkel een leesboekje gekocht over Hugo de Groot, en daar een boekenbeurt op school over gegeven. Ze waren erg enthousiast. Mijn kinderen vinden vervolgens een langere afstand geen probleem, als er maar veel wp's zijn waar ze iets moeten zoeken. Ook een cache in het donker vinden ze erg spannend. Groet, Brenda
steenleurders Geplaatst 25 september 2009 Geplaatst 25 september 2009 Onze kinderen van 6 en 9 jaar vinden een cache pas een kindercache als er iets te ruilen valt. Het liefst een munitiekistje vol met ruilgoederen. Een route van een km of 5 is een mooie afstand. Het liefst veel wps waar iets te ontdekken valt. Geen filmkoketjes, tags en dat soort zoekerij. Gewoon hoeveel bankjes tel je hier. Wat is het laatste cijfer van het huisnummer of Tel het jaartal bij elkaar op. Het thema is niet eens zo heel belangrijk. Hoewel een spannend verhaal, ook voor meisjes, erg leuk is,
Lady & de Vagebond Geplaatst 26 september 2009 Auteur Geplaatst 26 september 2009 Dankjewel allemaal !! Wat een hartstikke leuke reacties, tips en ideeën! Die ga ik zeker gebruiken en verder uitwerken. Dat 'tellen' zou ik zelf nooit aan gedacht hebben en ga ik beslist gebruiken. De meeste andere suggesties zal ik ook toepassen of er rekening mee houden. Kastelen en veerponten zijn hier helaas niet voorhanden maar ik zoek wel naar waardige vervangers. En het opnemen van een pannenkoekenbakker in de route moet ook wel lukken. Ik kan weer even verder, maar het draadje hoeft van mij nog niet dicht. Nogmaals bedankt allemaal, ben zeer blij met jullie tips. Dag! Vagebond
Sivota Geplaatst 26 september 2009 Geplaatst 26 september 2009 Draadje hoeft ook niet dicht hoor. Misschien nog een link naar een ander draadje als (kleine) inspiratiebron ? ik dacht eigenlijk dat er nog zo'n topic was me caches die kinderen leuk vinden, maar ik kan het even niet vinden. Succes
Lady & de Vagebond Geplaatst 26 september 2009 Auteur Geplaatst 26 september 2009 Misschien nog een link naar een ander draadje als (kleine) inspiratiebron ?ik dacht eigenlijk dat er nog zo'n topic was me caches die kinderen leuk vinden, maar ik kan het even niet vinden. Succes Dankjewel voor de link. En naar dat andere topic heb ik me ook anderhalf uur wezenloos lopen zoeken, meende namelijk ook dat 'ie bestond maar kon 'm ook niet vinden. Verkeer blijkbaar in goed gezelschap en dat doet me beslist deugd. Dag! Vagebond
Malyenki Geplaatst 26 september 2009 Geplaatst 26 september 2009 Hee Vagebond, ik heb een paar weken geleden ook een tocht uitgezet voor kinderen (kinderfeestje). Daarvoor ook veel foto's gemaakt onderweg, en met paint wat dingetjes weggepoetst die de kinderen weer moesten zoeken. Ze gaan als een speer. Bovendien had de groep een walkie talkie mee, en moesten ze ook af en toe de antwoorden via walkie talkie aan mij doorgeven. Ik liep op gepaste afstand mee met de groep (ze zagen me niet) dat gaf een extra dimensie aan het geheel, ze vonden het erg spannend. Mocht je meer willen weten, je hebt m'n mailadres.
Aanbevolen berichten