Spring naar bijdragen

Lenen Met Optie Tot Koop


turralyon

Aanbevolen berichten

Ik ben een beginnend geocacher. Nu heb ik van Cagiva een oude mio digiwalker te leen gekregen om eens te kijken of deze hobby echt wat voor me is. Nu ben ik gisteren een rondje gaan maken en van de 6 caches heb ik er in totaal 2 gevonden. Waarvan 1 meer geluk dan wat anders was. Deze digiwalker is volgens mij niet precies genoeg om echt serieus zoekwerk te verrichten.

 

Mijn verzoek, heeft iemand een Garmin eTrex Venture HC of misschien zelfs een Gecko 201 te leen. In omgeving Parkstad/Sittard-Geleen? Zodat ik zeker weet dat een "echt" outdoor GPS model preciezer is dan de digiwalker die me nog steeds een oppervlakte van 100 - 300m2 laat afstruinen

bewerkt door turralyon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Daarvoor hoef je er geen te lenen. Een hand GPSr is veel handiger. Ik ken de Mio niet maar lijkt me niet waterdicht en robust genoeg om mee in het veld op pad te gaan. Dit heb je echt nodig. Als je al weet dat dit een leuke hobby voor je is zal je vroeger of later toch bij een Garmin of iets dergelijks uitkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

koop anders een goedkope gps op marktplaats, je hebt voor een paar tientjes al een geko.

Ik had toen ik net begon op marktplaats een Geko101 gekocht voor 30 euro, en daar heb ik een halfjaar mee gedaan. Toen heb ik een Oregon gekocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarvoor hoef je er geen te lenen. Een hand GPSr is veel handiger. Ik ken de Mio niet maar lijkt me niet waterdicht en robust genoeg om mee in het veld op pad te gaan. Dit heb je echt nodig. Als je al weet dat dit een leuke hobby voor je is zal je vroeger of later toch bij een Garmin of iets dergelijks uitkomen.

 

Dat is het nu net. Ben net begonnen. En momenteel heb ik zoiets van laat maar zitten. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar wel omdat ik door naar wat ik denk een goede GPS mis die me wel op de plek van bestemming brengt. Als je bijvoorbeeld te langzaam loopt met de digiwalker die ik nu heb dan houdt hij de afstand niet bij. Het richtingspijltje schiet alle kanten op, dus totaal geen idee of ik van de cache wegloop of er naar toe.

 

Daarom voordat ik een duur apparaat koop wilde ik eerst kijken of ik van iemand een GPS kon lenen en daarna eventueel zou willen verkopen, omdat hij/zijzelf niet/nauwelijks gebruikt om te kijken of deze nauwkeuriger is en dus mijn plezier zal verhogen. Als dat niet het geval zou zijn bespaar ik me 100-en euros voor iets dat ik na 2x proberen toch niet meer zou gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarvoor hoef je er geen te lenen. Een hand GPSr is veel handiger. Ik ken de Mio niet maar lijkt me niet waterdicht en robust genoeg om mee in het veld op pad te gaan. Dit heb je echt nodig. Als je al weet dat dit een leuke hobby voor je is zal je vroeger of later toch bij een Garmin of iets dergelijks uitkomen.

 

Dat is het nu net. Ben net begonnen. En momenteel heb ik zoiets van laat maar zitten. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar wel omdat ik door naar wat ik denk een goede GPS mis die me wel op de plek van bestemming brengt. Als je bijvoorbeeld te langzaam loopt met de digiwalker die ik nu heb dan houdt hij de afstand niet bij. Het richtingspijltje schiet alle kanten op, dus totaal geen idee of ik van de cache wegloop of er naar toe.

 

Daarom voordat ik een duur apparaat koop wilde ik eerst kijken of ik van iemand een GPS kon lenen en daarna eventueel zou willen verkopen, omdat hij/zijzelf niet/nauwelijks gebruikt om te kijken of deze nauwkeuriger is en dus mijn plezier zal verhogen. Als dat niet het geval zou zijn bespaar ik me 100-en euros voor iets dat ik na 2x proberen toch niet meer zou gebruiken.

Als je nu gewoon een basis gps koopt via het forum, marktplaatst oid en gewoon lekker aan de slag gaat. Bevalt het niet dan verkoop je hem weer. Val je je geen bult aan lijkt mij. Ik kan je nu al wel vertellen dat een hand gps vele malen prettiger werkt dan de meeste andere apparaten. Kan zo wie zo wat meer hebben, regen, zand en een keertje vallen.

Succes !!

 

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor 30 tientjes heb je een geko op marktplaats. gewoon kopen! vind je het niets zet je hem weer te koop op marktplaats. Met een beetje geluk verdien je er nog wat mee ook :lol1:

30 tientjes voor een gekko?? dan heb jij hem zeker te koop want dan verdien je er inderdaad goed aan :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarvoor hoef je er geen te lenen. Een hand GPSr is veel handiger. Ik ken de Mio niet maar lijkt me niet waterdicht en robust genoeg om mee in het veld op pad te gaan. Dit heb je echt nodig. Als je al weet dat dit een leuke hobby voor je is zal je vroeger of later toch bij een Garmin of iets dergelijks uitkomen.

 

Dat is het nu net. Ben net begonnen. En momenteel heb ik zoiets van laat maar zitten. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar wel omdat ik door naar wat ik denk een goede GPS mis die me wel op de plek van bestemming brengt. Als je bijvoorbeeld te langzaam loopt met de digiwalker die ik nu heb dan houdt hij de afstand niet bij. Het richtingspijltje schiet alle kanten op, dus totaal geen idee of ik van de cache wegloop of er naar toe.

 

Daarom voordat ik een duur apparaat koop wilde ik eerst kijken of ik van iemand een GPS kon lenen en daarna eventueel zou willen verkopen, omdat hij/zijzelf niet/nauwelijks gebruikt om te kijken of deze nauwkeuriger is en dus mijn plezier zal verhogen. Als dat niet het geval zou zijn bespaar ik me 100-en euros voor iets dat ik na 2x proberen toch niet meer zou gebruiken.

 

Alhoewel de digiwalker een mooi ding is, is ie niet geschikt om mee aan de wandel te gaan. Wat dat betreft is de naam helemaal verkeerd. Ik heb er ook een, maar geocachen lukte voor geen meter.

 

Dus al je het nog niet weet is huren inderdaad een hele goede optie. Kun je in iedergeval kijken of je het cachen leuk vind. Maar pas op, het is erg verslavend.

 

veel succes

 

groetjes wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet je toch even melden dat zelfs de duurste handheld gps je niet naar je bestemming leidt, maar wel veel dichter bij dan 30 meter.

Een cirkel blijft er altijd.

Je hebt wel goede en betere gps'en.

Elke gps heeft een afwijking en die kan ook nog varieren oiv. allerlei omstandigheden. Dus de gps van de cacheeigenaar zal een afwijking hebben en de jouwe ook. Dat geeft altijd een cirkel en dus altijd zoeken. En voor dat laatste is over het algemeen de ervaring van de zoekende cacher doorslaggevend.

 

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...