Spring naar bijdragen

Gsak -> Garmin Foutjes


handleiding

Aanbevolen berichten

Ook wij hadden dit probleem vandaag bij de cache Polder Oosterhout GC1XBHY. Gsak en geocaching.com geven dezelfde coördinaten, alleen in de Gpsr staat een ander, terwijl deze via Gsak zijn ingeladen..... erg spooky

 

Hier net getest en ok helaas nix spooky hiero. Misschien moet je eens kijken bij de GSAK gps setup instellingen of de instellingen binnen je GPS.

Welke GPS heb je ?

 

Greets ReeJ

 

 

Heb je een oregon of colorado kun je mijn aangepaste waypoint export macro ook gebruiken: link

 

even op de link rechtermuisknop - 'koppeling opslaan als' en deze binnen GSAK installeren.

bewerkt door reej
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij hebben de Garmin GPSmap 60cx. De meeste waypoints zet hij er wel goed in (Gelukkig maar anders zouden we nooit iets vinden :D ) Maar gisteren ging ik eens kijken bij de cache beschrijving, omdat wij met de coördinaten in de Gpsr midden in een veld uitkwamen en toen viel het mij op. En na het vinden van dit draadje, heb ik de coördinaten ook in GSAK gecontroleerd en die waren gelijk aan de beschrijving op Geocaching.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij hadden dit probleem vandaag bij de cache Polder Oosterhout GC1XBHY. Gsak en geocaching.com geven dezelfde coördinaten, alleen in de Gpsr staat een ander, terwijl deze via Gsak zijn ingeladen..... erg spooky

De door jou genoemde cache heeft drie additional waypoints.

Als je de gpx-file hebt gedownload komt deze informatie ook mee en wordt die door GSAK ook op je gps geplaatst.

Heb je misschien toevallig op een van de additional waypoints naar de cache gezocht?

GSAK kan zelf iig zonder tussenkomst geen coords veranderen.

Wat er is is er, wat er niet is is er niet.

Wat veranderd wordt moet door een tussentijds handelen veroorzaakt worden, in die richting zul je ergens de oorzaak moeten zoeken.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste waypoints zet hij er wel goed in

 

Iedere keer als ik ga cachen (vaak) zet ik gegevens van GSAK over naar de 60CSx, maar nog nooit heb ik ook maar 1 waypoint gemist, of zijn coordinaten gewijzigd door die omzetting.

Zoals al eerder geopperd ligt de verklaring volgens mij in het niet helemaal up-to-date zijn van de GSAK-database, en niet in een fout in de software van GSAK of Garmin. En dat up-to-date zijn kan zelfs ook nog een probleem zijn als je wekelijks alles laat verversen. Iets te vaak heb ik daardoor naar een inmiddels gearchiveerde/disablede cache gezocht. Om dat te voorkomen draai ik nu voor de geselecteerde caches de macro RefreshAllGPX, dan weet je zeker dat GSAK bij die caches echt up-to-date is.

 

Overigens: in GSAK zitten wel opties om bepaalde (child)waypoints wel/niet over te zetten. Dat is dan natuurlijk een kwestie van de juiste vinkjes zetten.

bewerkt door emiledk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas moet ik jullie dan toch teleurstellen, maar het was geen addition waypoint (heb ik ook gecontroleerd) en het is toch echt zo gegaan als ik omschrijf. Gewoon rechtstreeks geladen uit GSAK die een paar dagen daarvoor geupdated was. Deze cache heeft ook geen coords wisseling gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als waypoint.

Maar hoe kan je dan perongeluk iets heel anders maken van het coördinaat??

Het enige wat ik doe als we onderweg zijn. Is met de witte pijl op de kaart naar de cache icoon en dan enter en ga naar

bewerkt door zitawalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als waypoint.

Maar hoe kan je dan perongeluk iets heel anders maken van het coördinaat??

Het enige wat ik doe als we onderweg zijn. Is met de witte pijl op de kaart naar de cache icoon en dan enter en ga naar

 

Ahaa, gevonden !

Dat is mij ook wel eens gebeurd en een medecacher (die daarover ook al verbaasd was) ook.

Door het WP op de kaart op te zoeken kun je hem bij het aanklikken met je aanwijzer ongemerkt verschuiven.

Hoe groter de schaal van de kaart, des te groter de mogelijke verschuiving.

Bij dat verschuiven veranderen de coords mee (zonder dat je dus zelf andere getallen hoeft in te tikken).

Als je het waypoint opzoekt via "dichtstbij" of andere zoekmethode loop je dat risico niet.

Je kunt het eenvoduiog controleren door dezelfde database die je had nogmaals te laden in je GPS (nadat je de oude wp's eruit hebt gehaald uiteraad).

Wedden dat dan je WP wel weer de juiste coords heeft...

Greetz en succes ermee, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bloodwoosj, je hebt het helemaal bij het juiste eind!!!!

Ik heb het net opnieuw ingeladen en gezocht zoals wij het altijd deden en ja hoor er kwam "move" in beeld en de coords waren veranderd!!

Dus we gaan vervolgens maar op een andere manier zoeken!!

 

Bedankt voor het meedenken!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als waypoint.

Maar hoe kan je dan perongeluk iets heel anders maken van het coördinaat??

Het enige wat ik doe als we onderweg zijn. Is met de witte pijl op de kaart naar de cache icoon en dan enter en ga naar

 

Zie bericht 13

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als waypoint.

Maar hoe kan je dan perongeluk iets heel anders maken van het coördinaat??

Het enige wat ik doe als we onderweg zijn. Is met de witte pijl op de kaart naar de cache icoon en dan enter en ga naar

 

Zie bericht 13

Maar dat was nog een vermoeden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...