Spring naar bijdragen

Gsak -> Garmin Foutjes


handleiding

Aanbevolen berichten

Als ik een pocketquerie van GSAK naar mijn garmin stuur heb ik af en toe als ik aan het cachen ben dat de coordinaten niet kloppen

B.v. midden in een sloot terwijl ik aan de kant moet zoeken

midden in een gebouw

het scheelt soms 30 meter

heb nu al 3x gehad dat ik een cache niet meteen kon vinden daardoor.

 

Heeft iemand hier ook last van of is het alleen met de ongeregistreerde versie van GSAK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als ik een pocketquerie van GSAK naar mijn garmin stuur heb ik af en toe als ik aan het cachen ben dat de coordinaten niet kloppen

B.v. midden in een sloot terwijl ik aan de kant moet zoeken

midden in een gebouw

het scheelt soms 30 meter

heb nu al 3x gehad dat ik een cache niet meteen kon vinden daardoor.

 

Heeft iemand hier ook last van of is het alleen met de ongeregistreerde versie van GSAK

 

Zover mij bekend is er geen verschil tussen de geregistreerde en niet geregistreerde versie van GSAK (behalve de dialoog tijdens het opstarten).

Dat er wel eens wat afwijking in coordinaten zit, is heel normaal. Al vindt ik 30 meter wel erg veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

b.v. GC174WW een traditional

coordinaten op pagina

N 52° 40.075 E 004° 52.263

 

coordinaten in garmin via GSAK

N 52° 40.063 E 004° 52.237

 

deze is van vanochtend

 

Even snel bij mij gekeken, maar ik heb er de coordinaten in staan zoals vermeld op de cachepagina.

Wel zag ik op die pagina dat er tussentijds (tussen het moment van publiceren en nu) een coordinaatverandering heeft plaatsgevonden.

Het heeft er dus alle schijn van dat jij niet de laatste gegevens van deze cache in GSAK hebt staan.

Om er zeker van te zijn dat ze (redelijk) actueel zijn, zul je ze wel regelmatig moeten updaten (bijvoorbeeld m.b.v. een PQ)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet wel zeggen dat ik in een keer 300 traditionals op de gps gepropt heb, misschien dat dat het probleem is, dat hij daar niet goed mee om kan gaan

 

doe je wel eens een refresh van je database, maw update van wat je hebt met de werkelijkheid? Ik laad honderden wp's in mijn Oregon via gsak en heb echt niet de problemen die jij beschrijft. Zoals al gezegd hier kan het zijn dat de Coords zijn geupdate en dat jij die wijziging niet hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een Oregon bezitter die ook geen problemen heeft met overzetten van coordinaten. Zoals al genoemd waarschijnlijk oude data in de database(?). Maar niet alleen met de GSAK data kan het mislopen. Vandaag een medecacher verder geholpen die een verouderde papieren versie meehad. Ook die kunnen tussentijds veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit idd ook al eens gehad. Ik was met iemand anders aan het cachen en op de uiteindelijke verstopplaats stonden we beide op een andere plaats te zoeken. We hadden allebei een ander coordinaat in onze GPS staan. De gegevens waren met GSAK overgezet. De werkelijke coordinaat (op de site) week weer af van de coordinaten in de GPS. Ik herken het probleem dus wel. Overigens is dit maar 1 keer voorgekomen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het met mijn 60cx ook een paar keer gehad, vermoed dat het te maken had met het feit dat ik dan een cache via het schermpje/pijl selekteerde, je zet dan de pijl op de cache en vervolgens verschijnt er een vierkantje en kun je zo aangeven dat je daar naar toe wilt. Had zelf het idee dat de cache soms verplaatst werd , omdat het niet zo handig werkt.

 

Dacht ook eerst dat het aan het uitlezen/terugsturen van wp's lag via software maar dan zou je toch verwachten dat alle coords afwijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Moet wel zeggen dat ik in een keer 300 traditionals op de gps gepropt heb, misschien dat dat het probleem is, dat hij daar niet goed mee om kan gaan

 

ligt aan je type gps. Ik ram 5000 caches in die van mij en dat gaat allemaal goed :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...