Spring naar bijdragen

Pseudo Vogelkastjes


tyros70

Aanbevolen berichten

Caches vind je meestal in een box of kokertje maar een cach in een nagemaakt vogekastje lijkt me niet erg handig.

Hierdoor zou tijdens het zoeken naar caches echte vogelkastjes kunnen worden geopend met alle gevolgen van dien.

Is er een voorschrift waaraan voorwerpen waarin caches zijn verstopt moet voldoen ?

 

Tyros70

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik denk dat de kans op het ongewild vernielen van vogelkastjes niet zo groot is, immers:

- zo vaak vind je niet een nestkast in de buurt van de uiteindelijke cache

- meestal is de nepkast goed herkenbaar door de afgesloten vliegopening (want je wilt toch niet dat een vogel in je cache gaat zitten broeden)

- caches worden zelden in nestkasten verstopt (ik ben het op ruim 500 caches maar 2-3 keer tegengekomen)

 

Ik ga ervan uit, dat als de vliegopening open is, dan is het een reguliere nestkast.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er zelf ook een paar en inderdaad zonder dat er een vogeltje naar binnen kan. het enige nadeel is wel dat oorkruipers ed deze kastjes ook leuk vinden. De hint is natuurlijk ook aangepast zodat men meestal wel weet waar men naar moet zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Ik denk dat de vogeltjes er meer last van hebben als wij cachers :thumbup:;)

 

Groet Kees

 

Ik denk dat de vogeltjes er helemaal geen last van hebben, kastjes genoeg. En als je 1 keer een verkeerd kastje opend, betekent dat niet direct dat ''het vogeltje gevlogen is''

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb net een cache behuizing gemaakt van een vogekhuisje, waarbij ik het huisje zelf groter heb gemaakt en er een dubbele bodem in gezet, nu kan de onderkand open en daar kan dan de cache ingeplaatst worden en het huisje zelf is mooi voor de vogels.

 

als hint: tweet tweet, bij de onderburen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb net een cache behuizing gemaakt van een vogekhuisje, waarbij ik het huisje zelf groter heb gemaakt en er een dubbele bodem in gezet, nu kan de onderkand open en daar kan dan de cache ingeplaatst worden en het huisje zelf is mooi voor de vogels.

 

als hint: tweet tweet, bij de onderburen.

;) twee vliegen (vogels) in een klap!! en een mooie stash en een woninkje voor het winterkoninkje :thumbup:

Ik ben er geen voorstander van om vogelhuisjes te gebruiken. Als je er zelf een prepareert en het gat dichtmaakt of zoals de oplossing hierboven oke.

Wat eerder wordt geschreven dat het bij een keer openen niet meteen verkeerd gaat... misschien niet maar als iedere week een paar cachers het mis hebben...

 

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb met wat "vrienden" een hele serie verstopt in vogelhuisjes.

Je kunt ze makkelijk herkennen: geocaching logo en vogelgat is afgesloten zodat er geen vogels in kunnen.

 

Ook heb ik met iemand van buurtbeheer een hele metalen kist in de grond verankerd.

Met houten deksel en cijferslot.

 

Volgens mij is het juist de uitdaging van geocaching om eens iets anders dan een filmkoker of curver box te nemen.

Er is dus zeker geen limiet op wat je wel/niet mag.

 

Oh, heb trouwens een keer een cache proefgelopen en daar hing een cache-kastje op een paar meter van een echt vogelkastje.

Ik liep naar de verkeerde en toen riep de legger me al terug dat hij een hint zou bijvoegen dat je niet het broedende kastje moest pakken.

Mijn verbazing was groot ... maak gewoon je cache fatsoenlijk ... dus ruime afstand van broedend kastje.

Bleek er een eindje verder ook nog een verrot kastje te liggen ... damn ...

misschien hier gewoon toch een curver box onder een oude dakpan?

 

Jan

bewerkt door madman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knip...

- caches worden zelden in nestkasten verstopt (ik ben het op ruim 500 caches maar 2-3 keer tegengekomen)

 

 

Dat klopt wel zowat met onze statistieken. We hebben er een handvol gezien. Nooit in de directe nabijheid van "echte" nestkastjes, zodat de cache-geinteresseerden en nest-geinteresseerden keurig gescheiden blijven.

 

Mag ik de samentrekking "Nest-caches" bij deze introduceren, trouwens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in Duitsland zelfs wel eens een vogelkastje aangetroffen met daarin een WP verwerkt op zeer ingenieuze wijze!

Wil je weten hoe, doe dan deze CACHE en je krijgt er geen spijt van!

NIET voor beginners!

WEL een mooie inspiratiebron voor toekomstige nachtcacheleggers. Zo kan het ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb met wat "vrienden" een hele serie verstopt in vogelhuisjes.

Je kunt ze makkelijk herkennen: geocaching logo en vogelgat is afgesloten zodat er geen vogels in kunnen.

 

Ook heb ik met iemand van buurtbeheer een hele metalen kist in de grond verankerd.

Met houten deksel en cijferslot.

 

Volgens mij is het juist de uitdaging van geocaching om eens iets anders dan een filmkoker of curver box te nemen.

Er is dus zeker geen limiet op wat je wel/niet mag.

 

Oh, heb trouwens een keer een cache proefgelopen en daar hing een cache-kastje op een paar meter van een echt vogelkastje.

Ik liep naar de verkeerde en toen riep de legger me al terug dat hij een hint zou bijvoegen dat je niet het broedende kastje moest pakken.

Mijn verbazing was groot ... maak gewoon je cache fatsoenlijk ... dus ruime afstand van broedend kastje.

Bleek er een eindje verder ook nog een verrot kastje te liggen ... damn ...

misschien hier gewoon toch een curver box onder een oude dakpan?

 

Jan

 

Lekker verhaal, ik ga vaak alleen op pad met coordinaten in de Garmin, geen hints, vind het een sport om het zonder te vinden

Idd dan is het een groter risico, maar ik kijk wel 10x voordat ik iets pak. En ja zonder hint moet ik wel eens een keertje terug of soms wel 2 of 3 x ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...