Spring naar bijdragen

Grab Images In Gsak Werkt Niet


JapieD

Aanbevolen berichten

@langzaam:

Ik heb mijn standaard database geselecteerd. Een 500-tal caches aangevinkt (userflags) en het filter User flag (GSAK default) aangezet.

Ik krijg trouwens geen foutboodschap bij het draaien van "grab images". Die functie loopt wel gewoon. Ik zie dat hij de geselecteerde caches scant. Maar het eindigt altijd met:

- Total files grabbed: 0

- Total bytes grabbed: 0

- Total time taken: 6 seconds (of anders natuurlijk)

Ik kan dan alleen op de OK knop klikken.

 

@kangaroox: ik heb gsak net weer opnieuw geinstalleerd (geen verbetering). De folder is: C:\Documents and Settings\patrick\Application Data\gsak\data\GrabbedImages

Die folder blijft angstvallig leeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gebruik nog versie 7.5.0.188 en bij mij werkt het wel om images te grabben. Ik kan het me haast niet voorstellen, maar kan het een bug zijn in de nieuwe versie?

Eventueel kun je nog proberen om de versie die ik gebruik te installeren en te kijken of het dan wel werkt???

Ik hoop voor je dat het nog lukt voor de vakantie, zou wel heel fijn zijn!

In ieder geval alvast veel plezier gewenst.

 

MamaEi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat er zo actief wordt meegedacht.

Het lokaal saven van cachepagina's is inderdaad een optie. Vervelend is dat het ruim 500 caches zijn. Dat is nogal wat werk :)

De originele vraag blijft staan: waarom werkt "grab images" bij mij niet? Die functie is nou juist bedoeld voor wat ik wil (en een van de redenen voor het aanschaffen van GSAK).

Ik heb trouwens GSAK v7.6.0.51

Ik vrees dat ik morgen zonder off-line pagina's op vakantie moet. Dat wordt weer flink betalen voor roaming internet toegang op de camping.

 

Ik gebruik dezelfde versie en hier werkt het wel.

Net nog ff geprobeerd met een aantal caches en alles is ok.

Vreemd??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, je hebt een gevulde database geselecteerd. Nogmaal gesproken vink ik niets af maar laat de grabfunctie los op de hele database. Wellicht een poging waard.

Dus, zorg dat je de gewenste database voor hebt staat (niets vinken) Ga onder de database naar Grab, selecteer grab en refresh en zorg dat de functies onderaan delete en purge niet geselecteerd zijn.

Ik hoop dat het dan eindelijk gaat werken, als het werkt duurt het wel eventjes.

Succes en toch alvast een fijne vakantie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Check of GSAK iets aanmaakt als c:/gsak/data//GrabbedImages/ Hier moeten de plaatjes staan. Succes.

 

Dit leek een erg bruikbare tip. Die heb ik daarom meteen geprobeerd. GSAK unistall, install in c:\gsak. In Options ook de folders naar c:\gsak\data gezet.

Maar helaas, helaas :thumbup:

Ik heb nu echt geen idee meer. Maar we gaan gewoon lekker op vakantie. En met mobiel internet (incl. laptop) lukt het ook allemaal wel (online), maar niet gratis dus :)

 

Iedereen bedankt voor alle replies (meer dan ik had bedacht), en voor wie nog moet: prettige vakantie!

Ik blijf wel benieuwd naar goede oplossingen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet waar je heen gaat maar het is mij dit jaar in Frankrijk opgevallen dat een heleboel camping al Wi-Fi hebben. En dan heb je de meest actuele informatie.

Wi-Fi wordt volgens mij binnen de kortste keren een standaard voorziening. Vaak kost het niets of heel weinig.

En bij Mc Donalds kun je ook gratis gebruik maken van Wi-Fi. En zo zijn er nog wel veel meer punten.

Happy caching op je vakantie

 

Montebaldo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eventueel als noodoplossing: Heb je een PDF printerdriver? (Bijvoorbeeld PDFCreator) Dan kun je ook GSAK de caches laten printen en dat dan in een pdf file opslaan. Die kan natuurlijk mee op de laptop. Maar ja, het blijft een work around.

Fijne vakantie :thumbup:

Dit vind ikzelf wel een prettige oplossing, echter als je teveel wil printen dan zet ie t om naar een geheel, wat niet te lezen is en volgens mij totaal niet om in te zoeken.

Ik heb er een paar enkel gedaan en dat gaat uitstekend.

Jammer dan alleen dat als je een niet geplande wil doen, hier de info niet gepdfd is ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enige aanvulling:

 

Het probleem doet zich voor bij 7.6.0 vanaf eind juni.

 

Clyde schreef bij versie 7.6.1.10: Changes since the public release 7.6.0:

1. Fixed a problem with the "PDA friendly" HTML export that caused a message box to show when it shoudn't (more information)

 

Inmiddels is er al een versie 7.6.1.22.

 

Alle versies 7.6.1 enz zijn beta's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enige aanvulling:

 

Het probleem doet zich voor bij 7.6.0 vanaf eind juni.

 

Clyde schreef bij versie 7.6.1.10: Changes since the public release 7.6.0:

1. Fixed a problem with the "PDA friendly" HTML export that caused a message box to show when it shoudn't (more information)

 

Inmiddels is er al een versie 7.6.1.22.

 

Alle versies 7.6.1 enz zijn beta's

 

 

Toppie :lol1: dat je de oplossing hebt. Helaas kan de 1e poster er nu niets mee aangezien die nu op vakantie is

Hij/zij zal echter blij zijn bij terugkomst dat de oplossing gevonden is. :lol1:

bewerkt door langzaam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enige aanvulling:

 

Het probleem doet zich voor bij 7.6.0 vanaf eind juni.

 

Clyde schreef bij versie 7.6.1.10: Changes since the public release 7.6.0:

1. Fixed a problem with the "PDA friendly" HTML export that caused a message box to show when it shoudn't (more information)

 

Inmiddels is er al een versie 7.6.1.22.

 

Alle versies 7.6.1 enz zijn beta's

 

De ideeen blijven maar komen, zelfs als ik op vakantie ben. :dribble:

De camping heeft gelukkig inderdaad draadloos internet (anders had ik deze reply ook niet kunnen schrijven).

Daarmee kan ik de benodigde plaatjes gewoon online bekijken.

De tip over de het installeren van een nieuwe (beta) versie van GSAK heeft helaas niets geholpen. Ik heb hem net geinstalleerd 7.6.1.22, maar geen verbetering. Elke goede tip ga ik gewoon uitproberen, dus blijf gewoon reageren :thumbup:, maar ik kan gelukkig voorlopig ook even zonder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Gsak geen foto's ophaalt dan ligt dit vaak aan internet explorer.

Gsak gebruikt namelijk via een speciale aanroep internet explorer (dus ook als je bv firefox als standaard gebruikt)

Het probleem is vaak te verhelpen door de internet explorer browser geschiedenis leeg te maken.

Kies hiervoor in internet explorer de volgende optie's -> extra -> internetopties -> algemeen -> browsergeschiedenis verwijderen.

 

Als het goed is moet hierna gsak de foto's weer netjes binnen halen.

 

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...