Spring naar bijdragen

Grab Images In Gsak Werkt Niet


JapieD

Aanbevolen berichten

Ik probeer al vele uren in GSAK alle plaatjes van de caches rond mijn vakantiebestemming de downloaden. Zoals alle beschrijvingen zeggen moet de optie "Database -> Grab images" dat voor mij doen, maar wat ik ook probeer, hij download niets. Ik kan me herinneren dat het me ooit wel is gelukt (inmiddels is de PC herinstalleerd), maar wat het verschil is met nu?????

Zoeken in de diverse fora en internet levert ook niets op.

 

Help??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Even voor de duidelijkheid.

wat bedoel je met alle foto's? ik heb het vorige topic gestart en het ging mij alleen om de spoilerfoto's.

In Frankrijk zag je namelijk veel spoilerfoto's ipv hint

Als je dit laatste bedoelt wil ik het wel even opzoeken hoe ik dat gedaan heb want dat werkte perfect

 

gr Montebaldo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid.

wat bedoel je met alle foto's? ik heb het vorige topic gestart en het ging mij alleen om de spoilerfoto's.

In Frankrijk zag je namelijk veel spoilerfoto's ipv hint

Als je dit laatste bedoelt wil ik het wel even opzoeken hoe ik dat gedaan heb want dat werkte perfect

 

gr Montebaldo

 

Ik bedoel niet alleen spoilerfoto's. Gewoon alle plaatjes/foto's/enz. die op een cachepagina staan. Ik neem mijn laptop mee op vakantie, maar heb daar geen internet (maar wel errug veel caches :thumbdown:)

Ik wil dus de hele cachebeschrijvingen kunnen zien, incl. foto's/plaatjes/enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is me niet helemaal duidelijk wat je wil doen. Maar er zijn twee methode's. 1 is om je gsak ook offline te kunnen gebruiken. Je moet dan onder het kopje database de functie grab images gebruiken. Je kunt daar dan aangeven of hij alles moet doen of alleen de nieuwe. Dit moet je doen per database

2e mogelijkheid is om als je wil exporteren naar bijv. een PDA in HTML de plaatjes mee te nemen. Je moet dan via file/export/html onder advanced de functie grab aanzetten en dan afhankelijk of de plaatjes al aanwezig zijn of pas dan geinporteerd moeten worden de juiste keuze afvinken. Je moet dit doen voor iedere database die je wil exporteren.

Ik hoop dat dit is wat je zoekt.

bewerkt door langzaam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is me niet helemaal duidelijk wat je wil doen. Maar er zijn twee methode's. 1 is om je gsak ook offline te kunnen gebruiken. Je moet dan onder het kopje database de functie grab images gebruiken. Je kunt daar dan aangeven of hij alles moet doen of alleen de nieuwe. Dit moet je doen per database

2e mogelijkheid is om als je wil exporteren naar bijv. een PDA in HTML de plaatjes mee te nemen. Je moet dan via file/export/html onder advanced de functie grab aanzetten en dan afhankelijk of de plaatjes al aanwezig zijn of pas dan geinporteerd moeten worden de juiste keuze afvinken. Je moet dit doen voor iedere database die je wil exporteren.

Ik hoop dat dit is wat je zoekt.

 

Het gaat me om jouw methode 1. En die functie 'grab images' onder het menu database werkt juist niet. Dat is het probleem.

Methode 2 had ik ook al geprobeert, maar ook daar worden geen plaatjes binnengehaald. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb deze week een provincie op mijn pda gezet. Gewoon een ding met geheugen kaart. De HTML files heb ik gemaakt, en maal inderdaad vergeten de grabed images te gebruiken.

Deze aangevinkt met zelfs het vinkje erachter dat ie eerst grabben moet.

Sta ik vrijdag ergens op de hei......en ook bij mij geen plaatjes.....

Heb dus hetzelfde euvel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid.

wat bedoel je met alle foto's? ik heb het vorige topic gestart en het ging mij alleen om de spoilerfoto's.

In Frankrijk zag je namelijk veel spoilerfoto's ipv hint

Als je dit laatste bedoelt wil ik het wel even opzoeken hoe ik dat gedaan heb want dat werkte perfect

 

gr Montebaldo

 

Ik bedoel niet alleen spoilerfoto's. Gewoon alle plaatjes/foto's/enz. die op een cachepagina staan. Ik neem mijn laptop mee op vakantie, maar heb daar geen internet (maar wel errug veel caches :thumbdown:)

Ik wil dus de hele cachebeschrijvingen kunnen zien, incl. foto's/plaatjes/enz.

En optie die hier nog niet heb gehoord. Is te vinden in je Internet explorer. nl. "Opslaan als/Save as" Hier mee kun je volledige web paginas op slaan als mht (gezipt html). In dit bestand staat vervolgens de gehele web page op geslagen. Met dit bestand kun je vervolgens OFF-line de voledige web pagina bekijken.

 

Het is dus nu niet nodig om allemaal losse acties per cache pagina te doen. Je kijkt per cache of alles op de pagina staat wat je nodig hebt. Sla dit op en roep het op je kunt overal de pagina weer op vragen en intenet verbinding is niet open.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net nog even geprobeerd, maar hier werkt het nog steeds perfect.

Wel moet je internetverbinding hebben en geocaching.com moet wel online zijn, anders werkt het dus niet.

Dat is nu net niet de bedoeling.........

 

Om de afbeeldingen binnen te halen wel (de functie grab images), zodat je later als je geen internetverbinding heb ofline in gsak de cachebeschrijvingen met de al reeds op de pc aanwezige afbeeldingen kunt bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat er zo actief wordt meegedacht.

Het lokaal saven van cachepagina's is inderdaad een optie. Vervelend is dat het ruim 500 caches zijn. Dat is nogal wat werk :beerchug:

De originele vraag blijft staan: waarom werkt "grab images" bij mij niet? Die functie is nou juist bedoeld voor wat ik wil (en een van de redenen voor het aanschaffen van GSAK).

Ik heb trouwens GSAK v7.6.0.51

Ik vrees dat ik morgen zonder off-line pagina's op vakantie moet. Dat wordt weer flink betalen voor roaming internet toegang op de camping.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eventueel als noodoplossing: Heb je een PDF printerdriver? (Bijvoorbeeld PDFCreator) Dan kun je ook GSAK de caches laten printen en dat dan in een pdf file opslaan. Die kan natuurlijk mee op de laptop. Maar ja, het blijft een work around.

Fijne vakantie :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...