Spring naar bijdragen

Vermist - Gestolen


Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van een artikel in het forum "ongelukjes" las ik dat er een gps uit een mede cacher haar handen was gegritst.

Nu denk ik dat het wel vaker voorkomt dat die dingen verloren raken of gejat worden.

Op dit forum kon ik hier echter niets voor vinden dus vandaar dit draadje.

 

Ik hoop dat ik het in de juiste cattegorie etc heb geplaatst en anders hoor ik het wel.

 

Ga in dit draadje niet hele verhalen houden met reacties. Beperk je tot het volgende:

 

- Datum diefstal/vermissing

- Wat is het, diefstal of vermissing

- Locatie

- Merk/type/kleur

- serienummer

- overige bijzonderheden (beschadigingen en andere kenmerken)

- eventueel een foto

 

Vergeet ook niet om even te melden als je apparaat terug is gevonden!!!

TIPS: kijk regelmatig op veilingsites of hij daar wordt aangeboden

bewerkt door Cernunnos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

het serie nummer zou ik denk ik even achterwege houden.

met name voor het verifiëren of het wel de vermiste gps is.

 

zeker in de rubriek gevonden!

anders kan iedereen wel zeggen dat het zijn gps is.

 

maar meestal staat er wel een home coördinaat in

en bij mij zelfs het adress.

 

dus kan deze eigenaar zo gevonden worden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het serie nummer zou ik denk ik even achterwege houden.

met name voor het verifiëren of het wel de vermiste gps is.

 

zeker in de rubriek gevonden!

anders kan iedereen wel zeggen dat het zijn gps is.

 

maar meestal staat er wel een home coördinaat in

en bij mij zelfs het adress.

 

dus kan deze eigenaar zo gevonden worden ;)

De kans is groot dat de boel leeg is gemaakt als het om diefstal gaat dus dan wordt het lastig denk ik om een home/thuis coordinaat te achterhalen.

Bij diefstal en aanbod op bijvoorbeel een veilingsite is het volgens mij de enige mogelijkheid voor een mede cacher om te achterhalen of het om de gestolen gps gaat het serienr.

Die gene van wie de gps is heeft op het forum al melding gemaakt van de diefstal en het nr. en kan dit ook aantonen. Achteraf dan claimen is lastig lijkt mij.

Op deze manier kan het wel zo zijn dat je gps wordt teruggevonden.

Een andere optie is om bijvoorbeeld je lidmaatschapsnr in het apparaat te graferen. Is alleen lastig verkopen daarna ;-)

 

Mocht er een gps worden gevonden door een mede cacher en die is eerlijk dan kan hij/zij in dit draadje zien wie hem verloren is en contact opnemen.

 

Dus blijft het serienummer de eenvoudigste manier om te indentificeren via het forum lijkt mij. Maar staat natuurlijk een ieder vrij om het wel of niet te vermelden.

 

Mochten er nog meer opmerkingen of reacties zijn neem dan even contact me mij op via een PM of mail. Zo houden we dit draadje netsje en ontopic

 

grz Cerny

 

Hoe het ook zei,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar meestal staat er wel een home coördinaat in

en bij mij zelfs het adress.

 

dus kan deze eigenaar zo gevonden worden ;)

 

Ja da's lekker handig.... dan weten de dieven gelijk waar ze een nieuwe TeeVee kunnen ophalen terwijl jij nog achteloos aan het winkelen bent, onbewust van de zojuist gepleegde diefstal. (bron)

 

Je kan in het opstartschermpje van je GPS een persoonlijke boodschap achterlaten (althans in die van mij wel). Bij mij staat er het volgende:

 

Finder will be rewarded: Please contact me: fakemail@home.nl or 06-12345678

 

Edit: En dat gaat dan om de eerlijke vinders. Ik geloof er niet in dat een gestolen GPS ooit nog boven water komt. Dat is ook niet gebeurd bij mijn fietsen die gegraveerd, gechipt en weet ik al niet wat waren.

bewerkt door Team Noorderlingen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan in het opstartschermpje van je GPS een persoonlijke boodschap achterlaten (althans in die van mij wel). Bij mij staat er het volgende:

 

Finder will be rewarded: Please contact me: fakemail@home.nl or 06-12345678

 

Ik heb dit ook meteen gedaan, maar de text is zo snel weg van het schermpje. Je kunt het amper gelezen hebben. Kun je dit met een langere tijd vasthouden op het scherm zodat je de tijd hebt om te lezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan in het opstartschermpje van je GPS een persoonlijke boodschap achterlaten (althans in die van mij wel). Bij mij staat er het volgende:

 

Finder will be rewarded: Please contact me: fakemail@home.nl or 06-12345678

 

Ik heb dit ook meteen gedaan, maar de text is zo snel weg van het schermpje. Je kunt het amper gelezen hebben. Kun je dit met een langere tijd vasthouden op het scherm zodat je de tijd hebt om te lezen?

In mijn Oregon kan dat, bij mij staat dit in het bestandje startup:

 

<!-- Edit this file to display a message while your unit is powering on -->

<!-- Allow one full power cycle after editing for your message to be updated -->

 

<!-- Set the display number to the minimum number of seconds your message is displayed -->

<display = 2>

 

<!-- Type your message on the next line -->

[Wat je wilt laten zien op het opstartscherm.]

 

Wat op de laatste regel staat heb ik maar even weggelaten, niet iedereen hoeft mijn adres te weten. Maar bij het stukje wat vetgedrukt is kun je instellen hoe lang het er staat. Hoe langer je het laat staan, hoe langer het duurt om je GPSr op te starten... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan in het opstartschermpje van je GPS een persoonlijke boodschap achterlaten (althans in die van mij wel). Bij mij staat er het volgende:

 

Finder will be rewarded: Please contact me: fakemail@home.nl or 06-12345678

 

Ik heb dit ook meteen gedaan, maar de text is zo snel weg van het schermpje. Je kunt het amper gelezen hebben. Kun je dit met een langere tijd vasthouden op het scherm zodat je de tijd hebt om te lezen?

In mijn Oregon kan dat, bij mij staat dit in het bestandje startup:

 

<!-- Edit this file to display a message while your unit is powering on -->

<!-- Allow one full power cycle after editing for your message to be updated -->

 

<!-- Set the display number to the minimum number of seconds your message is displayed -->

<display = 2>

 

<!-- Type your message on the next line -->

[Wat je wilt laten zien op het opstartscherm.]

 

Wat op de laatste regel staat heb ik maar even weggelaten, niet iedereen hoeft mijn adres te weten. Maar bij het stukje wat vetgedrukt is kun je instellen hoe lang het er staat. Hoe langer je het laat staan, hoe langer het duurt om je GPSr op te starten... :blush:

 

Geweldig! :dribble:

Meteen even het bestandje gewijzigd.

 

Thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn Oregon kan dat, bij mij staat dit in het bestandje startup:

 

<!-- Edit this file to display a message while your unit is powering on -->

<!-- Allow one full power cycle after editing for your message to be updated -->

 

<!-- Set the display number to the minimum number of seconds your message is displayed -->

<display = 2>

 

<!-- Type your message on the next line -->

[Wat je wilt laten zien op het opstartscherm.]

 

Wat op de laatste regel staat heb ik maar even weggelaten, niet iedereen hoeft mijn adres te weten. Maar bij het stukje wat vetgedrukt is kun je instellen hoe lang het er staat. Hoe langer je het laat staan, hoe langer het duurt om je GPSr op te starten... :thumbdown:

Bedankt! Ik heb het meteen ingesteld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Helaas de eerste echte vermissing in dit draadje. :dribble:

 

PapaEi had voor mijn verjaardag een mooi cadeau besteld en had de Oregon 550T op zijn werk laten bezorgen. Nog voor hij hem heeft kunnen aanschouwen is hij 'zoek geraakt' tussen de postkamer en zijn postvak. Dus, na de aangifte bij de beveiliging en de politie, ook nog even hier. Je weet maar nooit of het helpt...

 

Vermist sinds begin oktober 2009:

Garmin Oregon 550T

plaats: UMC Utrecht

kenmerken: nieuw in doos

 

 

Ondertussen hebben we opnieuw gespaard en een nieuwe Oregon gekocht. Het is een erg duur verjaardagscadeau geworden dus...

 

In de hoop dat het iets oplevert,

 

MamaEi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou bijna zeggen: "wat een ei" maar dat is een inkoppertje. Corry

 

Nou, dat 'kwijtraken' staat tussen aanhalingstekens. Ik zou het ook kunnen omschrijven als 'gestolen', maar dat kan ik natuurlijk niet bewijzen. Helaas wordt er wel (blijkt nu) 2-3 keer per week aangifte gedaan van spullen die 'kwijtraken' nadat ze bij de postkamer zijn afgeleverd.

En nee, hij gaat nooit meer iets (al moet het nog zo'n grote verrassing zijn) op zijn werk laten bezorgen. Zo'n ei is hij nu ook weer niet...

Dat we binnen een maand een nieuwe kunnen betalen is natuurlijk fijn, maar daar laten we dan ook wel een aantal andere dingen voor. Zo veel geld betalen en dan helemaal geen nieuwe GPSr hebben, zou ook erg sneu zijn. Met nog meer geld uitgeven, hebben we in ieder geval nog een leuk nieuw speeltje om de pijn een beetje te verzachten.

 

Nu nog precies uitvinden hoe het allemaal werkt. Ik ken het halve Oregon forum al uit mijn hoofd. :)

 

MamaEi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou bijna zeggen: "wat een ei" maar dat is een inkoppertje. Corry

 

Nou, dat 'kwijtraken' staat tussen aanhalingstekens. Ik zou het ook kunnen omschrijven als 'gestolen', maar dat kan ik natuurlijk niet bewijzen. Helaas wordt er wel (blijkt nu) 2-3 keer per week aangifte gedaan van spullen die 'kwijtraken' nadat ze bij de postkamer zijn afgeleverd.

En nee, hij gaat nooit meer iets (al moet het nog zo'n grote verrassing zijn) op zijn werk laten bezorgen. Zo'n ei is hij nu ook weer niet...

Dat we binnen een maand een nieuwe kunnen betalen is natuurlijk fijn, maar daar laten we dan ook wel een aantal andere dingen voor. Zo veel geld betalen en dan helemaal geen nieuwe GPSr hebben, zou ook erg sneu zijn. Met nog meer geld uitgeven, hebben we in ieder geval nog een leuk nieuw speeltje om de pijn een beetje te verzachten.

 

Nu nog precies uitvinden hoe het allemaal werkt. Ik ken het halve Oregon forum al uit mijn hoofd. ;)

 

MamaEi.

:)

Tjonge ik sta verbaast dat een GPS zomaar uit je handen word gegrist. Wat een wereld. Wij hebben de GPS altijd om onze nek hangen . Maar voor al op hem niet ergens te laten liggen. Maar dat er in post kamers word gestolen is zo langzamer hand wel duidelijk. Ik kreeg het volgende bericht .

Je hebt een coin gewonnen. Leuk leuk.

En toen het volgende PB in mijn postvak.

 

Hoi,

Vorig weekend heb ik de coin verstuurd.

Helaas kwam de envelop deze week retour via TNT.

De envelop was gescheurd en de coin verdwenen.

Natuurlijk regel ik een nieuwe coin maar dat kan even duren.

Zodra die binnen is, stuur ik die in een betere envelop.

 

Groeten Lepman

Allemaal toch een fijne dag en ik hoop dat jullie GPS weer opduikt.

 

Groet Team Mineraal

bewerkt door mineraal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knip

 

Hoi,

Vorig weekend heb ik de coin verstuurd.

Helaas kwam de envelop deze week retour via TNT.

De envelop was gescheurd en de coin verdwenen.

Natuurlijk regel ik een nieuwe coin maar dat kan even duren.

Zodra die binnen is, stuur ik die in een betere envelop.

 

Groeten Lepman

Allemaal toch een fijne dag en ik hoop dat jullie GPS weer opduikt.

 

Groet Team Mineraal

Even een gekke kronkel... Een van de oorzaken dat geld, sleutels en ander dingen uit een envelop geraken zijn de machines op het sorteer centrum van onze posterijen. Hier worden briefen op hoge snelheid door de sorteer in richting geschoten (idee van de snelhied) waar bij ook allerlei snelle stops en bochten worden gemaakt. Het is dus raad zaam om dit soort objecten in de daar bij pasende enveloppen te versturen.

 

Mogelijk dat je munt nog terug kunt krijgen door een brief naar onze posterijen te sturen met de vermelding van vermissing en bij gevoegd, Enkele plaatje van de vermiste objecten. Als het tracking nummer ook nog vermeld word dan bestaat de kans dat de coin gekopeld kan worden aan je verzoek en als nog word afgeleverd. De posterijen doen namelijk bijna alles om onbekende post stuken als nog bij de ontvangende/afzendende partij te krijgen. Dit luk echter niet altijd. Maar je kunt ze wel helpen om ea in goede banen te leiden.

 

En niet geschoten is altijd mis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...