Spring naar bijdragen

Sirf Kondigt Zuinige En Snelle Gps-ontvanger Sirfstariv Aan


Aanbevolen berichten

De makers van de populaire SiRFstarIII-gps-ontvanger hebben de opvolger van deze chip aangekondigd. De SiRFstarIV zou zuinig met energie omspringen en continu zijn locatie vasthouden. Zo kan er altijd direct een gps-locatie worden opgevraagd.

 

zie bron voor meer informatie

bron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De makers van de populaire SiRFstarIII-gps-ontvanger hebben de opvolger van deze chip aangekondigd. De SiRFstarIV zou zuinig met energie omspringen en continu zijn locatie vasthouden. Zo kan er altijd direct een gps-locatie worden opgevraagd.

 

zie bron voor meer informatie

bron

Interessant nieuws. :beerchug: Ik zie d'r al weer een nieuwe generatie gps'en aankomen. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de huidige Garmins zit jammer genoeg al geen sirfIII chip meer in maar een "eigen" frutsel.

Over welke modellen heb je het dan?

Ik dacht dat Garmin juist van haar eigen 'frutsel' wat afgestapt ( bijv. GPSmap60cx met de 'x' van sirf en zonder 'x' met eigen frutsel )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopen dat hij ook meteen Galileo erbij ontvangt :rolleyes:

 

Zit nog niet in de receiver. WAAS, EGNSO, MSAS en GAGAN worden nog maar ondersteunt.

Er zijn al wel receivers die Galileo ondersteunen alleen die zijn er nog niet voor publieke doeleinden.

 

Er kunnen nog meer sensoren opgeplakt worden nu omdat ze gebruik maken I2C.

bewerkt door G-en-M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meer dan 1 meting per seconde: vooral in de auto loopt de positie constant wat achter en als je met 30km of zo op een landweggetje langs een cache rijdt ben ik meestal 20 meter te ver. 't Is niet veel, maar het kan nauwkeuriger.

 

Over het Galileo concept ben ik nogal sceptisch. Het heeft één voordeel: onafhankelijkheid van de andere systemen en hun politieke bazen. Voor het overige laat ik me verrassen, maar wees niet verbaasd als je op de een of de andere manier gaat betalen voor het gebruik van dit soort signalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meer dan 1 meting per seconde: vooral in de auto loopt de positie constant wat achter en als je met 30km of zo op een landweggetje langs een cache rijdt ben ik meestal 20 meter te ver. 't Is niet veel, maar het kan nauwkeuriger.

 

Over het Galileo concept ben ik nogal sceptisch. Het heeft één voordeel: onafhankelijkheid van de andere systemen en hun politieke bazen. Voor het overige laat ik me verrassen, maar wees niet verbaasd als je op de een of de andere manier gaat betalen voor het gebruik van dit soort signalen.

 

hm, met 30km per uur leg je zo'n 8 meter per seconde af. Met ene beetje vooruit kijken stop ik toch meestal wel direct bij de cacheplek, mits ik daar met de auto komen mag natuurlijk. Daarbij is lopen ook niet geheel ongezond natuurlijk.

 

En inderdaad ik verwacht dat er licentie kosten aan het gebruik van Galileo gaan hangen. Waarschijnlijk in de vorm van een toeslag op de chip of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zouden de prijzen van GPSr naar beneden gaan? In de huidige Garmins zit jammer genoeg al geen sirfIII chip meer in maar een "eigen" frutsel.

 

Geen idee, daarom vraag ik het ook.

 

Ik dacht aan andere producten, zoals telefoons enzo. Als daar een nieuwer model van komt, dan wordt de oude generatie altijd goedkoper.

 

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruikt Garmin geen MTK in de Colorado/Oregon en dat soort nieuwerwetse modellen?

 

Hun eigenbrouwsels zoals in de eerste generatie Colorado’s werken helemaal niet lekker.

Dus kopen ze maar chips in, maar dan moet het wil goedkoop en dan kom je niet bij SiRF uit.

 

Wellicht dat Garmin nu weer terug keert naar SiRF want een ander voordeel van MTK was het energieverbruik.

 

Krijgen we dan eindelijk weer Garmin modellen die net zo goed functioneren als “the good old “ GPSmap 60CSx.

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meer dan 1 meting per seconde: vooral in de auto loopt de positie constant wat achter en als je met 30km of zo op een landweggetje langs een cache rijdt ben ik meestal 20 meter te ver. 't Is niet veel, maar het kan nauwkeuriger.

 

O? Dan rij je te hard! Want 20 meter per seconde betekent 72 km/uur en geen 30 ;) Met 30 km/uur zou je maar 8,3 meter ernaast zitten! En dat valt ruim binnen de EPE voor een bewegende GPS!

EDIT: hmmmm, ik ging ook te snel, zie post 11

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...