Spring naar bijdragen

Camelbak...waar te 'krijgen'?


OmeAnne

Aanbevolen berichten

Goh, kende dit niet eens, maar als ik dat zo lees en even op internet de verschillende camelbak rugzakken bekeken heb, lijkt me dat een erg handig geocaching hulpmiddel. Dat gesleep met blikjes en/of flesjes is soms best irritant.

 

Heb ik alleen een vraagje: blijft het drinken een beetje koel in zo'n camelbak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 2 years later...

Ik heb zelf een Rush 24 maar een Rush 12 van 5.11 lijkt me ideaal als je er alleen maar dagtochten mee maakt.

 

Hij is te krijgen bij Noorloos in Kaatsheuvel of Assen.

 

http://www.511tactical.nl/NL/tassen/1281/5-11-RUSH12-Backpack-black.html

http://www.511tactical.nl/NL/showroom.html

http://www.511tactical.com/All-Products/Bags-Backpacks/Backpacks/MultiCam-RUSH-12-Backpack.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oud draadje maar toch interessant en ook belangrijk (water drinken).

 

Dat kan, ieder zijn ervaringen.

 

Ik vraag me dan wel af, zit er bij jou zo'n lange slang aan, klimmen jouw kids ergens op of ga jij door je knieën?

 

Want dat is bij ons dus het probleem, dat gespring en gehang van zo'n kind dat om de haverklap wil drinken, vonden wij zeer irritant.

 

groetjes GeoVlinder

 

Mijn kids zijn inderdaad zo groot dat ze er zo bij kunnen. En ik ben maar 1,65 m, dus dat scheelt. In het begin was voor de helft van de route de zak leeg. Nu hebben we de regel dat ze alleen een paar slokken nemen als we op een wp staan. Aangezien deze meestal geen km's van elkaar zijn, gaat dat erg goed.

 

Het zal wel aan mij liggen, maar ik krijg bepaalde visioenen naar aanleiding van de reportage over langer borstvoeding geven gisteravond. Misschien ook een handig alternatief voor de Camelbag :blush:

:dribble: Nee, dames niet gaan piepen, is niet vrouwonvriendelijk bedoeld, eerder een beetje cynisch; ik vond zo'n jong van 5 jaar aan de tiet toch wel een beetje...euh...vreemd. Tussen Lego en Nitendo door even bij mama zitten......maar ik dwaal af!

 

Zeker als je er minimaal 2 liter in doet.

Nu wandel ik al jaren en ook rustig een hele dag, maar twee liter per persoon water is toch wel erg veel om mee te sjouwen. Zeker met nog enkele kinderen erbij. Want hoelang ben je dan wel niet onderweg om die twee liter volledig te gebruiken? Niemand loopt normaal 24 uur. En dan natuurlijk zodanig drinken dat dat extra plasje niet nodig is, want dan drink je teveel. In woestijnachtige omstandigheden (half jaar praktijkervaring in de tijd dat defensie nog geen camelbag gebruikte) is 1 a 2 keer plassen per dag voldoende om je afvalstoffen kwijt te raken. Daarnaast verdampt de rest terwijl je toch gewoon drinkt. In het begin was dat heel vreemd, je voelde helemaal geen drang meer om te plassen. Dat gebeurde alleen na voldoende rust/slaap. Neem ook niet teveel ineens, maar regelmatig een klein slokje. Dat scheelt ook plassen.

In de regel (niet extreme survival omstandigheden) ben je nooit zo lang weg dat je zoveel water nodig hebt. Lijkt mij alleen maar ballast tijdens een cachetocht.

Ook het schoonmaken van zo'n waterzak vergt meer tijd en moeite dan enkele drinkflessen (schimmels liggen snel op de loer).

Het is allemaal goed bedoeld, maar ik zie soms cachers rondlopen die denken dat WW 3 is uitgebroken en alles meesjouwen, compleet in (russische) camouflage kleding. Staat zo enig op de kinderboerderij als je in de voerrekken loopt te struinen naar een cache :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week in de Ardennen gecached. Het was donderdag en vrijdag vrij warm. Mijn twee liter zak was om een uur of 5 toch wel leeg.

 

Ik ga uiteraard niet naar de Ardennen voor één cachje. Ik was al vanaf 11 uur bezig.

 

Als je niet meer hoeft te plassen dan ben je in feite in het eerste stadium van uitdroging.

Volgens mij moeten ze je tijdens je opleiding toch verteld hebben dat je plas altijd licht bleek geel hoort te zijn. Dan moet je dus blijven drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het draadje is inderdaad al wat ouder, maar als antwoord op de vraag die werd gesteld:

 

Buiten Bever en Decathlon kun je ook bij PerrySport terecht voor waterzakken. Zelf gebruik ik een Platypus. Het handige aan de waterzak vind ik dat je meer mee kunt nemen en het niet in de weg zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week in de Ardennen gecached. Het was donderdag en vrijdag vrij warm. Mijn twee liter zak was om een uur of 5 toch wel leeg.

 

Ik ga uiteraard niet naar de Ardennen voor één cachje. Ik was al vanaf 11 uur bezig.

 

Als je niet meer hoeft te plassen dan ben je in feite in het eerste stadium van uitdroging.

Volgens mij moeten ze je tijdens je opleiding toch verteld hebben dat je plas altijd licht bleek geel hoort te zijn. Dan moet je dus blijven drinken.

Jij begrijpt het en gebruikt het equipment juist, maar veel cache attributen zijn overdone voor de reguliere cacher.

Iemand roept iets over een camelbag en gelijk wil half cachent Nederland zo'n extreem duur ding.

Net als een zaklamp, opboksen tegen elkaar over meeste lumen en duurste lampen. Helemaal niet nodig.

Of eigenlijk het spelletje zelf.........veel, meer, meest.

Maar.....voldoende drinken is zeker belangrijk, proost :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

schimmels liggen snel op de loer

Ik bewaar mijn waterzak (gevuld) in de vriezer. Geen gedoe met schoonmaken of dat de zak niet voldoende droog is opgeborgen.

 

Als ik een hele dag ga wandelen bij temperaturen boven de 20 graden, heb ik overigens niet genoeg aan 2 liter. Ik zit al snel aan 4-5 liter drinken. Dit neem ik overigens niet in één keer mee, meestal vul ik mijn zak in een café of bel ik onderweg ergens aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...