Spring naar bijdragen

Camelbak...waar te 'krijgen'?


OmeAnne

Aanbevolen berichten

Hoi hoi

 

Voor het geochachen en andere lange wandelingen ben ik opzoek naar een goede rugzak met waterreservoir. Na een beetje googlen kom je dan al snel uit op rugzakken van het met Camelbak. Maar als ik dan even wat verder google kom ik weinig zaken tegen in Nederland die deze verkopen.

Weet iemand een paar zaken in het noorden van het land waar ze deze rugzakken op zeker hebben?

Natuurlijk is er altijd de mogelijkheid om online te bestellen, iemand ervaring met bepaalde online shops waar ze dit merk rugzak verkopen?

 

Thanx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij de meeste goede outdoorwinkels (Zoals bij ons Bever Zwerfsport en de Skithut in Den Haag) moeten ze volgens mij wel goede wandel rugzakken met drinkreservoirs hebben, of het per defenitie van het merk Camelbak is, weet ik ook niet, maar veel succes met je tocht en laat je nog weten wat het geworden is !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijwel de meeste wandelrugzakken en dagrugzakken hebben tegenwoordig een voorbereiding voor een waterzak.

De waterzak kan je dan apart kopen, ik zou eens langs bever gaan of een andere outdoorzaak.

 

Camelbag heeft ook wel waterzakken met tas maar deze hebben meestal weinig tot geen opbergruimte.

Deze raad ik dus af voor het geocachen.

 

Ook verkoopt de ANWB wel een rugtassen met waterzak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De rugzakken met waterreservoir worden ook wel - in zo lichtgewicht mogelijke uitvoering- door lange afstandhardlopers (ultralopers) gebruikt.

 

Een hardloopwinkel heeft er misschien wel een paar. Het waarschijnlijkst de Camelbak omdat het bekendste merk is, maar wie weet ook andere varianten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

 

Voor het geochachen en andere lange wandelingen ben ik opzoek naar een goede rugzak met waterreservoir. Na een beetje googlen kom je dan al snel uit op rugzakken van het met Camelbak. Maar als ik dan even wat verder google kom ik weinig zaken tegen in Nederland die deze verkopen.

Weet iemand een paar zaken in het noorden van het land waar ze deze rugzakken op zeker hebben?

Natuurlijk is er altijd de mogelijkheid om online te bestellen, iemand ervaring met bepaalde online shops waar ze dit merk rugzak verkopen?

 

Thanx

 

ik weet natuurlijk niet waar je vandaag komt, maar ik zou zeggen ga naar de Decathlon. Allerlei soorten rugzakken met waterreservoir voor een veel betere prijs (zeg maar de helft) dan een camelbak maar van net zo'n goede kwaliteit. Wij hebben nu een aantal jaar met ons gezin van deze rugzakken en die doen het erg goed. Zelf voor de kinderen. Kijk eens op www.decathlon.nl kun je zien wat ze hebben. Bij veel rugzakken zit al een waterzak, maar voor een paar euro koop je een lossen dus wat beter is en ook een beter drinktuitje heeft.

 

Edit : Mijn rugzak (forclaz 30 air) heeft een waterzak (indit geval bijkopen voor 10 euro 2 ltr zak) en voldoende ruimte om spullen mee te nemen, dus ideaal voor geocachen.

 

Veel succes.

 

gr wendy

bewerkt door Team Casteleintjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een Camelback Daystar, en die heeft (naast de waterzak van 2l) nog genoeg ruimte over voor appels, granenkoeken en krentenbollen voor onderweg. Ideaal dus voor een dagje cachen en de iets langere wandeltocht.

 

Wij hebben 'em gekocht bij de SpacSport in Nijmegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In frankrijk heb ik toen een rugzak gekocht met waterzak. Tegenwoordig zou ik niet meer zonder weg willen. Camelbag zijn verschillende maten in, zou zeker niet de kleinste nemen want dan kan je maar heel weinig mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje zoeken op internet levert je vaak een heel goedkoop exemplaar op!

 

Zeker als je geen haast hebt en er één in Amerika besteld?

 

De moeite waard soms voor de helft van de prijs hier.

 

Camelbak is kwalitatief goed.

 

Als je hem na gebruik netjes schoonmaakt gaat hij lang mee,

langer dan de andere "namaak" exemplaren die wij ook uitgeprobeerd hebben.

 

Tijdens onze skitochten vertrekken we ook niet meer zonder,

een hoes om de slang en netjes leegblazen als je net gedronken hebt,

dan bevriest ie niet!

 

Onderdelen zijn ook prima na te bestellen.

 

Ating

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij losse flesjes moet je het flesje pakken, dopje eraf (behalve bij een bidon ;)), drinken, dopje erop en weer terug doen.

 

Bij een camelbag o.i.d. hangt de slang met drinkconnector naast je hoofd dus die pak je en je kunt direct drinken.

 

Een klein voordeel is dat je je handen vrij houdt.

Een groot voordeel is dat je op die manier vaker drinkt omdat het makkelijker is en dus minder kans dat je te weinig drinkt.

Een ander voordeel is dat 3 liter in zo'n zak zich vormt naar je rug terwijl flesjes minder comfortabel zouden kunnen zijn.

 

Dat zijn tenminste voordelen die ik onderken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...