Spring naar bijdragen

Kopie Cdtje Als Goodie?


de familie beer

Aanbevolen berichten

Ik kreeg van een vriendin een tas met kindercdtjes waar haar kinderen (en de onze ook trouwens) niet meer naar luisteren, categorie K3 zeg maar. Ze wilde ze niet weggooien, maar wist niemand met kleine kinderen die ze er blij mee kon maken. Of ik er nog wat mee kon... Ik dacht, ik stop er af en toe wel eentje in een cache, leuke goodie! Nu zitten er ook een paar kopietjes tussen, gebruikt voor in de auto, mee te nemen naar school voor de playbackshow, op vakantie, noem maar op... Wat doe ik daar mee? Is het "done" om die ook als goodies in caches te stoppen? Wat vinden jullie daar van?

groetjes van de familie beer (i.c. mama beer)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Done! Het is netjes dat je je afvraagt of zoiets wel legaal zou zijn, maar ik heb er geen moeite mee.

Je deelt ze uit en biedt het niet te koop aan en maakt er geen reclame voor (hoewel het nu wel aandacht krijgt via een forum :thumbup: ). Je kunt ze beter weggeven dan weggooien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kopie is niet legaal als je het origineel niet hebt.

Dus je kunt ze bij het origineel er bij stoppen, anders weggooien.

 

Illegale kopietjes in een cache moet je niet willen hebben.

 

my 2 cents.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag is zou je zelf een cd meenemen die in een cache zit.

Misschien is hij vochtig geworden of zit er een virus op (als je hem in je pc zet)

 

Verder zou ik er geen problemen mee hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in het bezit van een aantal ...ahum... kaarten, waar ik het hier niet over mag hebben.

 

Toen ik nog beginnend cacher was, vond ik die bij mij in de buurt met enige regelmaat in caches. Dat was toen blijkbaar "gebruikelijk"

Er zat zelfs een briefje bij met uitleg en het verzoek om de cd "na gebruik" weer in een andere cache weg te leggen.

 

(een soort TravelKabouters dus)

 

Destijds was ik daar erg blij mee :beerchug: Nu verfoeien wij cachers dit soort praktijken natuurlijk. We weten nu beter.

Want het mag natuurlijk niet!! net zo min als dat je een potlood van je baas meeneemt.....toch? ....dat je het durft te vragen....FOEI!!! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar waar vele forumbezoekers doordrenkt zijn met een groot fatsoen vindt men het hier volkomen normaal dat er illegaal gekopieerde CD's als goodies gebruikt worden.

 

Ja en nu ga ik eens de moraalridder uithangen: Nee het is niet correct om deze CD's als goodies te gebruiken. Het feit dat je zelf de vraag als stelt duid er op dat je zelf stiekem al weet dat het niet kan/mag. Net zo goed als dat je geen eetwaar als goodies in een cache stopt doe je dat ook niet met gekopieerde CD's. Ik bedoel mag je illegaal gekopieerde topo-kaarten gebruiken, ruilen verhandelen? Nee...... De volgende stap is om gestolen juwelen in een cache te stoppen, dat laatste is natuurlijk zwaar overdreven. Maar als oud muzikant voelt het kopiëren van muziek toch echt als diefstal.

 

En iedereen maar klagen dat de concertkaartjes tegenwoordig zo duur zijn: muzikanten verdienen niets meer aan de verkoop van CD's en andere geluidsdragers en moeten hun inkomsten nu uit optredens halen... dus niet klagen als je straks 150 Euro voor een kaartje van U2 moet betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in het bezit van een aantal ...ahum... kaarten, waar ik het hier niet over mag hebben.

 

Toen ik nog beginnend cacher was, vond ik die bij mij in de buurt met enige regelmaat in caches. Dat was toen blijkbaar "gebruikelijk"

Er zat zelfs een briefje bij met uitleg en het verzoek om de cd "na gebruik" weer in een andere cache weg te leggen.

 

(een soort TravelKabouters dus)

 

Destijds was ik daar erg blij mee ;) Nu verfoeien wij cachers dit soort praktijken natuurlijk. We weten nu beter.

Want het mag natuurlijk niet!! net zo min als dat je een potlood van je baas meeneemt.....toch? ....dat je het durft te vragen....FOEI!!! :lol1:

 

Die Heinchelmannchen wilde ik nu net niet aanhalen....doe jij het :blush: !

Tja...dat waren nog eens tijden. Je had een GPS en de bijhorende software vond je in de cache!

Maar nu zijn we zo braaf geworden......en biedt internet voldoende om toch up-to-date te blijven...of is dat ook illegaal :ph34r: ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, de oorspronkelijke vraag ging over kopietjes van muziek CD's.

Alle kopie's vallen onder het auteursrecht. Voor m.n. muziek is geregeld dat het maken van een thuiskopie mag en artiesten worden daarvoor gecompenseerd door een heffing op de blanco geluidsdragers. Op dit moment zijn er heftige discussie's over de noodzakelijke aanpassingen van de auteurswet voor internetgebruik. Een beetje googelen geeft al vele hits. Het oorspronkelijke auteursrecht is nog steeds geregeld in een wet uit 1912.

 

Rest de vraag of een "thuiskopie" ook valt onder "verspreiding" van CD's in caches?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rest de vraag of een "thuiskopie" ook valt onder "verspreiding" van CD's in caches?

 

Lang leve de voortuincaches :blush:

 

Sorry kon het niet nalaten, maar dan komen we weer in de clinch met het 'kwaiteits caches stuk' van Twin Peaks. BTW: hoe zit het daar eigenlijk mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...