Spring naar bijdragen

Kopie Cdtje Als Goodie?


de familie beer

Aanbevolen berichten

Vroger (ja Barny daar zijn we weer) was het zo dat bij de prijs van cassettebandjes een stukje auterusrechten (BUMA/STEMRA) in de aanschafprijs van een leeg/onbespeeld cassettebandje zat. Volgens mij is dat bij CDtjes ook zo. Dan zijn m.i. de auterusrechten toch betaald? Of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen?

Het feit dat je nu inderdaad wat extra betaald voor lege cd's, wekt de suggestie dat een kopie maken van muziek die iemand anders heeft gekocht wordt gedoogd.

Extra auteursrechten betalen voor lege CDtjes waar ik me vakantiefoto's etc op ga branden? Leuk dat ik dan ook mee betaal aan het inkomen van al die arme muzikanten. Vinden ze vast niet erg dat ik dan ook even een stukje muziek van ze terug pak zonder dat ze daar om vragen.

 

Nee, voor die vakantiefoto's betaal je dan weer extra voor een blanco CD omdat dit ook geregeld wordt voor bijvoorbeeld auteursrechtelijk beschermde foto's die masaal gekopieerd worden van internet.

Het wordt dus allemaal duurder omdat wij het "common sense" vinden de regels massaal te overschrijden, toch?

:thumbup: En ja, dan kan het net zo goed als goodie in een cache, wat zou het ook. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Precies en daarom maak ik het ook een beetje serieuzer. De "common sense" is natuurlijk wel veranderd. Dat heeft natuurlijk alles te maken met het gegeven dat dit spelletje nu gespeeld wordt door meer dan 10 duizend cachers. Dat geldt zo voor allerlei regels, maar zeker ook voor de vraag over wat voor goodies er in de caches kunnen of niet kunnen, want die vraag komt hier regelmatig langs.

 

Persoonlijk doe ik helemaal niet aan goodieruil en vind ik dat het moet blijven bij een aardigheidje, maar "wat je in een cache stopt als goodie" is wel een vraag die behoorlijk leeft als ik dat hier af en toe lees.

CD's? (Los van het leuke verhaal over de uitwisseling van software in het begin van het spelletje.) Ik zie niet in waarom je een kopie in een cache zou willen stoppen.

En daarbij vind ik dat Ervani wel een punt heeft; waarom zou je dat doen als het eigenlijk niet mag? Zijn dit soort goodies dan zo belangrijk?

 

Maar om het wat zwart/wit neer te zetten bedoelde ik dat wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke bijkomstigheid: gisterenmiddag ging de familie beer onderweg naar oma nog even de benen strekken. We deden een cache die al een tijdje opgelost in de map zat: de Duistere Diamant (een hele leuke Suske en Wiske puzzel).

We vonden de cache al snel, openden de ammobox, en wat zagen wij daar??? :thumbdown:

 

groetjes van de familie beer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...