Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Heb hier in de buurt een aantal niet zo actieve cachers, een is al een jaar niet meer online geweest.

Mail wordt niet op gereageerd. Gisteren kreeg ik een aantal notifications waarbij de logrollen vol bleken.

Nu wil het toeval dat alles voor mij redelijk bereikbaar op de fiets is richting werk, dus heb er vandaag 4 vervangen zodat ze niet verdwijnen.

Ook mail gestuurd naar legger(s) om adoptie aan te bieden.

Is dit nou bemoeizucht en had ik dit niet moeten doen of kan dit gewoon ???

Geplaatst

Tja, bemoeizucht, meedenken, meehelpen, het is maar net hoe je het bekijkt.

In principe zijn ze neit van jou, dus heb je er in feite niks mee nodig.

Wij willen niet dat ander cachers onze logrollen vervangen, maar daar staat ook tegenover dat we zelf binnen 48 uur na melding controle doen.

En cachers die een jaar niet online zijn geweest kan veel oorzaken hebben, dat is de laatste tijd al vaker voorbij gekomen.(o.a overlijden)

Je weet natuurlijk niet of er familie is in zoon geval die er wat mee doen....

Het blijft een heikel punt of je wel of niet iets met een ander zijn cache moet doen.

Geplaatst

Ik zeg: gewoon doen. Je helpt er andere cachers mee, en daarmee ook de cachelegger. Neem de volle logrollen mee naar huis, maar gooi die niet weg -- die zijn 'eigendom' van de cachelegger. En tja, als er niet wordt gereageerd op mails...

Ik heb ook wel eens een nieuw logboek in een cache gemikt omdat ik in de logjes zag dat het oude vol was. De cacheleggers kwamen er niet aan toe om daar snel iets aan te doen, en ik had toch nog een boekje rondslingeren. Daar heb ik toen een heel leuk bedankje voor gekregen. :rolleyes:

Geplaatst

Persoonlijk juich ik je actie toe :rolleyes: . Maar wees ook niet verbaasd als je een boos bericht van de cachelegger in kwestie krijgt...

Geplaatst

Ik vind het ook een hele goeie actie. Je hebt hiervoor al getracht contact met ze op te nemen en ze reageren niet. Dat is heel erg jammer en daar kunnen natuurlijk allerlei redenen voor zijn, dat even buiten beschouwing gelaten. Ik vind juist dat je erg hulpvaardig bent en de goeie wegen hebt bewandeld. Jij wil de caches beschermen en helpt daar eigenlijk iedereen mee. :rolleyes:

Geplaatst
Heb hier in de buurt een aantal niet zo actieve cachers, een is al een jaar niet meer online geweest.

Mail wordt niet op gereageerd. Gisteren kreeg ik een aantal notifications waarbij de logrollen vol bleken.

Nu wil het toeval dat alles voor mij redelijk bereikbaar op de fiets is richting werk, dus heb er vandaag 4 vervangen zodat ze niet verdwijnen.

Tjah zo had ik ook een cache bij mij in de beurt, Die legt in duin en legt in een gebied waar van je april tot augustus niet mag lopen vanwegen het broet seizoen,

de eigenaar komt uit het buitenland en reageerd ook niet op de mail. vorig jaar heb ik moeten melden dat de cache gearcifeerd moest worden dit jaar een andere cacher

vind het toch beetje jmmr een goede cache moet je goed onderhouden vind ik.

Ik vind dat je groot gelijk heb als ze echt totaal niet reageren. om toch het logrolletje te vervangen.

honsbeek

Geplaatst

Bedankt voor de reacties

Dit was wat ik verwachtte, mijn vrouw zei dus dat ik me daar niet mee hoor te bemoeien, maar mijn intuitie zei het tegenovergestelde.

IDD kan ik natuurlijk een boze reactie verwachten, maar na een jaar niet online te zijn geweest denk ik dat je dan geen reden hebt om boos te zijn.

(Calamiteiten daargelaten)

Het betreft trouwens wel 2 leden van een familie

Geplaatst

Mee bemoeien? Ik vindt het hulpvaardig, iets wat niet zo gewoon is lijkt het.

Dus zou erg raar zijn als diegene boos wordt. En tsja als er iets gebeurt is waardoor het niet in orde gemaakt had kunnen worden. Dan is het erg spijtig, maar door jouw hulpvaardigheid blijft de cache dus wel bezoekbaar. Ben benieuwd wat ze vinden van de adoptie die je aangeboden hebt?

Ik vindt het een toffe actie! ;):rolleyes:

Geplaatst

Het is uiteraard goed bedoelt maar het onderhoud is een zaak van de eigenaar. Als die lang niet reageert of onderhoud doet zal daar een reden voor zijn. Mijn idee is dan om de reviewer of moderators op de hoogte te stellen. Die weten misschien meer of kunnen andere acties nemen.

Als je zelf rolletjes gaat vervangen zal dat later weer moeten terwijl de eigenaar het geocachen misschien allang de rug heeft toegekeerd.

Bij ons gebeurt het ook weleens terwijl wij in principe binnen 48 uur logrolletjes vervangen als het nodig is. Je verliest zo alle controle.

Wij doen het nooit maar mailen de eigenaar. Krijgen we dan geen antwoord? So be it.

Geplaatst

Ik vind het ook heel hulpvaardig dat de logrolletjes vervangen zijn. Ik kan me zo voorstellen dat mensen dat (onderweg) ook vaker voor elkaar doen; bijvoorbeeld als ze de cache-eigenaar kennen.

Echter; als je al weet dat de cache-eigenaar langdurig in het buitenland zit of de gps aan de wilgen heeft gehangen en geen reactie krijgt op PB's, heeft flet hier volgens mij wel een punt.

Is het zelfs geen eis dat je als cache-eigenaar je eigen caches moet kunnen onderhouden?

Regelmatig lees ik dat cache-eigenaren hun caches archiveren wanneer ze bijvoorbeeld verhuizen.

Je zou in dit soort situaties ook kunnen overwegen om het te laten voor wat het is of inderdaad de reviewer te informeren, zodat de caches vroeg of laat in het archief verdwijnen en een andere cacher de plekken kan gebruiken voor mooie nieuwe caches, die wel onderhouden worden.

Geplaatst

Ik zie wel eens caches waarbij de eigenaar al lange tijd niet reageert op meldingen van een natte logrol maar als cacher wel gewoon actief is in de omgeving.... Ik zou denken dat je dan de cache best even op disabled kan zetten totdat je in de gelegenheid bent langs te gaan voor onderhoud.

Natte logrolletjes kunnen sowieso niet meer bewaard cq gecontroleerd worden, dan kan er volgens mij geen bezwaar tegen zijn als een cacher dan een vervangend tijdelijk droog stuk papier in de micro stopt.

Geplaatst
Knip:Natte logrolletjes kunnen sowieso niet meer bewaard cq gecontroleerd worden/knip

Das aan de legger om te beoordelen.

Mij best, zolang de legger ook daadwerkelijk gaat kijken of de cache iig tijdelijk op inactief zet. Vervangen doe ik alleen als de legger er niets aan doet, en de logrol echt niet meer te beschrijven danwel te beoordelen is :lol1:

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...