Spring naar bijdragen

Rupsen, Rupsen En Nog Een Rupsen


Malyenki

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

<knip>Het leek wel of het regende, je hoorde ze gewoon op de grond vallen.

Dat wat je hoort vallen zijn niet de rupsen zelf, maar dat is hun ontlasting (dat druppende geluid als je door de bossen gaat). Lekker hè... :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<knip>Het leek wel of het regende, je hoorde ze gewoon op de grond vallen.

Dat wat je hoort vallen zijn niet de rupsen zelf, maar dat is hun ontlasting (dat druppende geluid als je door de bossen gaat). Lekker hè... :o

Ooh dank je voor je antwoord, heb nu gelijk me antwoord. Wat vies... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach wat heet vies. Zolang alles af te wassen is met water en zeep.....

Onze tafel en tuinstoelenn lijken wel bezaaid met maanzaad. Nog even hadden we de hoop dat het door het openknappen van de bladerenknopjes kwam dat blijkt dus echt een illusie. Zit onze hele tuin dus gewoon bomvol met rupsen poep. En als je dat van je papier of kleding wilt vegen heb je meteen een bruine streep. Voorzichtig afkloppen lukt wel. Ach ja, het zal een keer wel wat minder worden. We doen er niet veel aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier staat ook één en ander over de rupsenpoep (die dus klinkt als lichte regen) te lezen.

 

De rupsen komen in zo’n grote dichtheid voor en eten zoveel van het nog jonge en dus malse blad van vooral eiken dat het vallen van de uitwerpselen op de bosbodem klinkt als lichte regen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag in Goedemorgen Nederland een interview over de vele rupsen momenteel in de bossen. Blijkbaar was het vorig jaar net zo erg en misschien volgend jaar weer minder. Het wisselt per jaar. Volgens de bioloog bij Sven Kockelman aan tafel komt het doordat het voorjaar laat op gang is gekomen en de blaadjes nog jong en lichtgroen zijn. Dat schijnt lekker sappig te zijn voor de rupsjes. Maar veel rupsen is ook weer gunstig voor alle kleine vogeltjes die daardoor genoeg te eten hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk wel dat we na een tochtje door de bossen onze kleding wel weer bezaaid met rupsen hebben, maar zoals vorig jaar dat we ons door gordijnen van rupsen moesten voortploegen, dat dan weer niet.

 

Daarom heb ik wel de indruk dat het minder erg is dan vorig jaar. Maar ik zie inmiddels de bomen al wel weer aardig kaal worden... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

2 weken terug in Grolloo gekampeerd. Ook stikte het hier van de rupsen. Op zich niet zo vervelend, echter die beesten schijten je tent onder en zie dat maar weer eens schoon te krijgen. We zijn UUUREEN aan het poetsen geweest.

Vandaag nogmaals in grolloo geweest en nu weinig rupsen gespot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben afgelopen weekend in Groningen door het Stadspark + het Noorderplantsoen gelopen en het viel ons op dat er enorm weinig rupsen zaten i.v.m. een aantal weken terug toen we hier (op de Veluwe) dagelijks met 10 rupsen thuis kwamen :D Dus ze hebben OF gewoon heel weinig rupsen in Groningen... OF de meeste rupsen zijn inmiddels geen rupsen meer! Hoe dan ook, stukje aangenamer cachen zo! :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben afgelopen weekend in Groningen door het Stadspark + het Noorderplantsoen gelopen en het viel ons op dat er enorm weinig rupsen zaten i.v.m. een aantal weken terug toen we hier (op de Veluwe) dagelijks met 10 rupsen thuis kwamen :D Dus ze hebben OF gewoon heel weinig rupsen in Groningen... OF de meeste rupsen zijn inmiddels geen rupsen meer! Hoe dan ook, stukje aangenamer cachen zo! :lol1:

 

Welnu, het noorden is wat kouder dan de rest vh land he? Grapje... De plaatsen waar ik de meeste rupsen heb gespot zijn toch wel vaak caches in de drentse bossen geweest. Als Groningse kan ik zeggen dat er in de groningse bossen toch iets minder rupsen zijn. Maar zeker wel aanwzig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Wij wilden dit weekend rondje Stamprooijerbroek gaan doen. Maar ik twijfel enorm!

Ook daar veel rupsen schijnbaar.

Iemand ervaring daar?

 

Misschien handig om even een PM te sturen naar één van de laatste loggers van de caches.

Er zijn er die daar melding van maken en aan hen kun je dus goed vragen hoe het er op dit moment voorstaat.

http://coord.info/GC47RJB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...