Spring naar bijdragen

Rupsen, Rupsen En Nog Een Rupsen


Malyenki

Aanbevolen berichten

Ach ja, ik heb ook al wel tientallen, zo niet honderden rupsen van mijn kleren afgeschud.. Daar hou je tenminste verder niets aan over, afgezien van misschien een vies gevoel :) . Ik vond die 7 teken die ik na een boswandeling in mijn huid gegraven vond veel vervelender...:eek: (en dan had ik de cache nog niet eens gevonden ook nog ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Teken opgelopen bij cachewandeling Sleenerzand... Leuk zo'n boswandeling :thumbup:

 

En wat aan opgelopen? Sja dat weet je pas na verloop van tijd he... Als ik dankzij een tekenbeet wat oploop :thumbup: zet ik het wel op het forum... Is wel een draadje voor... Overigens is de lezer dan natuurlijk wel gewaarschuwd dat het tekenseizoen weer begonnen is :D

bewerkt door Mr.Atari
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm ik blijf maar uit de buurt bij regio Emmen! Als er op tijd bij bent dan zal het hopelijk allemaal mee vallen!

 

Rupsen zijn dan veel minder erg!!! Maar goed dat blijft op dit moment ook een complete plaag die alleen maar erger schijnt te worden :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast JackHoe

Is dit nou ook het werk van rupsen?

4c66df47-d4c2-4539-b823-1d21e304ab02.jpg

Ik ben wel een natuurliefhebber, maar mijn kennis op dit gebied is erg gering :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit nou ook het werk van rupsen?

4c66df47-d4c2-4539-b823-1d21e304ab02.jpg

Ik ben wel een natuurliefhebber, maar mijn kennis op dit gebied is erg gering :beerchug:

 

Ook dit is het werk van rupsen. Wat ik daarintegen niet weet wat voor een rups.

 

Als het maar geen processie rupsen zijn, deze zijn heel vervelend.

 

Snerty53

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi JackHoe, dat was zeker in het Houtense Bos?

 

Ergens ziet dat er echt heel luguber uit. 'Dode' bomen vol met rag en vreetmonstertjes. Maar het is gewoon de natuur. De vogeltjes en de vlinders hebben er baat bij. Ach, een rups op je lijf...liever dan die teken inderdaad.

 

Grtz, Mevr. Macsels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit nou ook het werk van rupsen?

4c66df47-d4c2-4539-b823-1d21e304ab02.jpg

Ik ben wel een natuurliefhebber, maar mijn kennis op dit gebied is erg gering :beerchug:

 

Ook dit is het werk van rupsen. Wat ik daarintegen niet weet wat voor een rups.

 

Als het maar geen processie rupsen zijn, deze zijn heel vervelend.

 

Snerty53

Jep, is het werk van rupsen van een vlinder in de familie spinselmotten, welke soort weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast JackHoe
Hihi JackHoe, dat was zeker in het Houtense Bos?

 

Ergens ziet dat er echt heel luguber uit. 'Dode' bomen vol met rag en vreetmonstertjes. Maar het is gewoon de natuur. De vogeltjes en de vlinders hebben er baat bij. Ach, een rups op je lijf...liever dan die teken inderdaad.

 

Grtz, Mevr. Macsels.

 

Yep, dat heb je helemaal goed. Ik vond niet luguber, maar juist wel mooi om te zien. Vandaar ook dat ik er een foto van heb gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet nog dat ik bij het 1e WP van de NoorderRondrit in Sellingen dat geluid hoorde en dacht dat het regende. Ach, zal de wind wel zijn want het regende dus niet. Later onderweg nog een fotootje van een rupsje gemaakt die op mn GPS was beland. Toen nog niet wetende, dat het zo'n enorme plaag was. Want tijdens dat fiest event verder weinig van gemerkt. Op de terugreis nog even een cache in het Pagedal gedaan en daar merkte ikw el de enorme hoeveelheid groene bunjee-jumpers. Brrrr.

Vandaag een cachge in Ommen gedaan (Striphelden). Ik dacht dat het op zich wel mee viel met de rupsjes. Zag ze niet echt boven de bospaden hangen. Maar toen ik even op een bankje wilde zitten, zag ik de groene kruipseltjes op de leuning paraderen. Ben er maar niet gaan zitten.

Vervolgens even verderop een leuk watertje in het bos. Toen ik net zat, hoorde ik geknisper naast me en ja hoor: rupsen. En weer heb ik meteen het hazenpad gekozen. Terug gekomen op het bospad, moest ik mn broek en bodywarmer even flink uitschudden want die waren idd ook weer door de rupsen belegerd.

Kortom: er waren toch meer rupsen in Ommen dan ik in de eerste instantie dacht.

 

Het is echt erg zeg. Zoals die bomen worden aangevreten. Er blijft echt niets van over.

bewerkt door walking spirit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens Staatsbosbeheer zijn er dit voorjaar zeker drie keer zoveel rupsen als normaal. Het gaat om rupsen van onder meer de Kleine wintervlinder en de Voorjaarsspanner. Ik heb vanavond bij Steenwijk / De Blesse gekeken, daar werd namelijk ook melding gemaakt van de eikenprocessierups. Maar dat is niet het geval. Het zijn hier en in de polder allemaal rupsen van de zgn wintervilnder. De eikenprocessierupsen vallen op door hun grote haren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...