WaG! Geplaatst 6 mei 2009 Geplaatst 6 mei 2009 Je bedoelt waarschijnlijk deze? Klik Nee, dat bedoelde ik niet. Ik had inderdaad een niet helemaal correct linkje, moest één 'anchor' oftewel topic naar boven in die pagina. De Nederlandse tekst over de ratings, daar komt mijn citaat vandaan: moeilijkheidsgraad van de cache [Overall Difficulty Rating]...
Gast Geplaatst 6 mei 2009 Geplaatst 6 mei 2009 Je bedoelt waarschijnlijk deze? Klik Nee, dat bedoelde ik niet. Ik had inderdaad een niet helemaal correct linkje, moest één 'anchor' oftewel topic naar boven in die pagina. De Nederlandse tekst over de ratings, daar komt mijn citaat vandaan: moeilijkheidsgraad van de cache [Overall Difficulty Rating]... Prima, uiteindelijk kom je dan wel bij hetzelfde uit, namelijk het ratingsysteem zoals in mijn vorige bericht (moeilijkheid en terrein)
BigFurryMonster Geplaatst 6 mei 2009 Geplaatst 6 mei 2009 Om welke cache gaat het? Ik heb een handige bookmarklist: http://www.geocaching.com/bookmarks/view.a...60-84b1424fc8d2 Laat even weten, dan zet ik 'm er op. Overigens heb je voor een cache op Texel ook een boot nodig ... dat lijkt me toch geen 5* terrein.
Vasc0 Geplaatst 6 mei 2009 Geplaatst 6 mei 2009 Ik vind dat een cache pas vijf sterren verdiend als je alles uit de klast moet halen om de cache te kunnen vinden. Een simpele eilandcache die je met een ruibberboot kan doen vind ik niet onder de categorie vijf sterren vallen. Ik vermoed dat Gammo het over mijn cache Kralingse Plas had. En daarbij heeft hij waarschijnlijk niet de cache listing gelezen en niet de attibutes bekeken.
t-bones Geplaatst 6 mei 2009 Geplaatst 6 mei 2009 Zoals bij alle regels: gaat het om de 'letter' (wat staat er) van de regel of de 'geest' (wat bedoel je ermee)? Naar de letter van de regel is een boot een boot, dus als ik naar Texel ga is het 5 sterren. Maar de boot naar Texel vaart vaker dan de bus van mijn woonplaats naar Groningen. En als je met de boot naar Engeland gaat, of met een vliegtuig naar Mallorca... Boot is boot en om bij die speciale Engelse of Spaanse cache te komen ben ik boot en vliegtuig nodig. Dat is dus naar de letter waar , maar kennelijk niet de bedoeling. Het gaat eerder om speciale uitrusting en skills, vaardigheden van je zelf, die de tocht mogelijk moeten maken. Het kopen van een kaartje (boot, vliegtuig etc) zou ik er -naar de geest van de regel- niet onder laten vallen. Maar we zien hier alleen de regel van GroundSpeak -of beter alleen het advies- en in hun geest kan ik niet kijken. Ik kan er wel naar gissen.
parreg Geplaatst 6 mei 2009 Geplaatst 6 mei 2009 Ik vermoed dat Gammo het over mijn cache Kralingse Plas had. Ik vermoed dat Gammo het over May Require Wading had. De Kralingse plas is volgens mij niet met (gewone) kaplaarzen te doen. Overigens ook te doen met hoge wandelschoenen .. mits je snel doorloopt : )
Geopatra Geplaatst 6 mei 2009 Geplaatst 6 mei 2009 Eigenlijk ga ik ervan uit dat 5-sterren terrein in Nederland sowieso niet bestaat. Daar zijn echte bergen voor nodig. Ook vind ik dat de lengte van een route niets te maken heeft met de terreinzwaarte, dus kan nmm. een route van 20 km over vnl. wegen en halfverharde paden best een terreinzwaarte van 1,5 meekrijgen. Als je een bootje nodig hebt om op de cacheplaats te komen zie ik ook niet in waarom dat een hoge terreinmoeilijkheidsgraad zou moeten hebben: je hebt gewoon een bootje nodig. Dat regelen valt nmm. niet onder de moeilijkheid van het terrein, maar wel onder organiseren. Het probleem van waden is vooral dat je zo nat wordt, maar niet dat het zo zwaar, moeizaam ed is. Het Bovenwaards Mysterie bevat tegenwoordig ook een stuk waden, maar dat maakt de terreinwaarde echt geen 5 ! Ga vooral eens in het buitenland kijken om echt interessante terreinwaardes tegen te komen! Geopatra.
Lepman Geplaatst 6 mei 2009 Geplaatst 6 mei 2009 Ik weet niet zeker of dit op een eiland is... Maar hoeveel sterren zou deze route krijgen als het een multi was? (helemaal afkijken ) multi?
DiedB Geplaatst 6 mei 2009 Geplaatst 6 mei 2009 Ik weet niet zeker of dit op een eiland is...Maar hoeveel sterren zou deze route krijgen als het een multi was? (helemaal afkijken ) multi? Dat filmpje zag ik ook al op twitter, maar ik zou die 4 sterren geven. Weet je ook waar ie is?
kruimbol Geplaatst 6 mei 2009 Geplaatst 6 mei 2009 Wandeling over de Caminito del Rey, een 'wandelpad' in Zuid-Spanje dat begin 20e eeuw werd aangelegd voor onderhoudswerkers maar inmiddels in compleet vervallen staat is geraakt. dat staat er naast
DiedB Geplaatst 6 mei 2009 Geplaatst 6 mei 2009 Wandeling over de Caminito del Rey, een 'wandelpad' in Zuid-Spanje dat begin 20e eeuw werd aangelegd voor onderhoudswerkers maar inmiddels in compleet vervallen staat is geraakt. dat staat er naast Jammer, als het in NL was had ik 'm wel neer willen leggen!
Geopatra Geplaatst 6 mei 2009 Geplaatst 6 mei 2009 (bewerkt) Wandeling over de Caminito del Rey, een 'wandelpad' in Zuid-Spanje dat begin 20e eeuw werd aangelegd voor onderhoudswerkers maar inmiddels in compleet vervallen staat is geraakt. dat staat er naast Dit zijn dus de wandelpaden waaraan ik refereerde, maar zeker geen moeilijkheidsgraad 5, hoogstens 3,5-4. Heeft ook niets met klimmen, klettersteig,alpinisme oid. te maken. Ook weinig risico. Niets bijzonders voor mensen die graag bergachtig wandelen. Dit kom je bijvoorbeeld tegen op de Canarische Eilanden, Griekse Eilanden, Spanje,Portugal, Frankrijk,Schotland etc.: overal waar het bergachtig is en al honderden jaren bewoond. Je hebt geen idee wat voor moois er overal aangelegd werd om met ezels en te voet spullen te vervoeren. Mijn alter ego RedRocks heeft caches in het buitenland die bij voorkeur gebruik maken van deze camino's, camino reales, ed. Geopatra. 6 mei 2009 bewerkt door Geopatra
Mr.Atari Geplaatst 6 mei 2009 Geplaatst 6 mei 2009 Omdat ik voor mijn werk regelmatig op pad ben het dus af en toe een kwartiertje overheb, kijk ik even rond naar naburige traditionals. Dat doe ik dus paperless vanuit de 60CSx. Steeds vaker komt het voor dat een tradi op een eiland blijkt te liggen maar een terrain rating van minder dan 5, zelfs minder dan 3 sterren heeft. En dan sta je er dus voor Pierre Sno. Was het niet zo dat een cache waarvoor speciale transportmiddelen (zoals een boot) nodig is altijd een erg hoge terrain rating hoort te krijgen? Of is er iets anders aan dit fenomeen te doen zodat je niet iedere keer voor niks aan de waterkant staat? Gammo_Team Je zou natuurlijk ook een selectie kunnen maken met pocket queries, waarbij je er dan voor kiest om caches met bepaalde attributen (zoals in dit geval "boat" en / of "swim") uit te sluiten. (attributes to exclude) Die pocket querie sla je dan op als bijvoorbeeld "geen water over" oid (maak er wat moois van) en dan smijt je de resultaten van die PQ in je GPS... Zou wat betreft de eigenaar wel zo netjes zijn om een dergelijke attribuut op de cachepagina te zetten.
CeilingCat Geplaatst 6 mei 2009 Geplaatst 6 mei 2009 Dit zijn dus de wandelpaden waaraan ik refereerde, maar zeker geen moeilijkheidsgraad 5, hoogstens 3,5-4. Heeft ook niets met klimmen, klettersteig,alpinisme oid. te maken. Ook weinig risico. Geopatra. Weinig risico??? Sorry, maar heb je gezien dat hij over dunne balkjes loopt, tientallen meters boven de grond? Een foutje en ze kunnen je met een lepeltje van de grond schrapen... En de spaanse overheid heeft het wandelen over dit pad verboden omdat er regelmatig mensen overleden. Hans
DiedB Geplaatst 6 mei 2009 Geplaatst 6 mei 2009 (bewerkt) Dit zijn dus de wandelpaden waaraan ik refereerde, maar zeker geen moeilijkheidsgraad 5, hoogstens 3,5-4. Heeft ook niets met klimmen, klettersteig,alpinisme oid. te maken. Ook weinig risico. Geopatra. Weinig risico??? Sorry, maar heb je gezien dat hij over dunne balkjes loopt, tientallen meters boven de grond? Een foutje en ze kunnen je met een lepeltje van de grond schrapen... En de spaanse overheid heeft het wandelen over dit pad verboden omdat er regelmatig mensen overleden. Hans Oei, dat klinkt niet echt lekker... 6 mei 2009 bewerkt door DiedB
Aanbevolen berichten