Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik begin maar vast met het antwoord: Mag je niet vragen, is spoiler.

Maar ik probeer het toch:

Ik kom veel mystery-caches tegen met alleen maar een foto.

Of met een verhaaltje.

Of - vlak over de grens in Duitsland - met alleen maar een titel bestaande uit 1 letter (en verder alleen dat de cache verplaatst is)

Kortom: HOE los je dit soort caches op. Dus HOE - de techniek, niet de oplossing.

Bij wiskundige mysteries heb ik geen enkel probleem, maar bij de bovenstaande caches loop ik (momenteel) nog steeds tegen een bos ?????? op.

Wie wil er helpen door - zonder werkelijke caches te gebruiken - de technieken uit te leggen?

Geplaatst

Of met een verhaaltje.

Of - vlak over de grens in Duitsland - met alleen maar een titel bestaande uit 1 letter (en verder alleen dat de cache verplaatst is)

Kortom: HOE los je dit soort caches op. Dus HOE - de techniek, niet de oplossing.

Bij wiskundige mysteries heb ik geen enkel probleem, maar bij de bovenstaande caches loop ik (momenteel) nog steeds tegen een bos ?????? op.

Wie wil er helpen door - zonder werkelijke caches te gebruiken - de technieken uit te leggen?

Tja, het is niet altijd even duidelijk wat de gedachte kronkel van de cache legger is. Deze is echt niet altijd even lekker. Maar soms is er gewoon een heel geniepig dingetje verstopt in de tekst. Soms is het start-coördinaat wél het beginpunt van de cache (wat daarna als een multi gelopen gaat worden, maar omdat er ergens een dingetje zit wat je niet in het veld op kan lossen (er van uitgaande dat je geen mobiel internet hebt)) Soms je thuis wat klussen wat je onderweg nodig hebt. M.a.w. je hebt aan dit antwoord geen fluit, net zo goed als er genoeg puzzels/mysteries zijn waar ik ondertussen geen fluit meer aan vindt, omdat ze voor míj onoplosbaar zijn (terwijl mijn buurman tussen twee happen eten door het antwoord heeft). Omdat ik dan zo verschrikkelijk veel tijd en moeite moet gaan steken in een onderwerp wat we me geen fluit interesseert. Óf omdat ik het gewoon niet zie (soms heel letterlijk). Mijn mening: laat ze lekker gaan. Er zijn er genoeg die wel multi, dan wel traditional zijn. Als die allemaal op zijn, dan komen er wel nieuwe. En anders stuur je een berichtje naar de cache legger, dat je erg geen gat in ziet en of je een hint mag hebben.

Suc7

Groeten Tukkerboertje

Geplaatst

Als je niet weet hoe een mistry op te lossen is ben je er waarschijnlijk ook nog niet aan toe om die dingen op te lossen, gewoon laten liggen, niet naar kijken zonde van je tijd, je kan het veel beter besteden in het opvullen van dit forum, of misschien eens wat vaker er op uit trekken de buitenlucht in om doosjes te vinden, is dat waar deze spel om gaat?

Nemelis (42 found) Berichten: 436 een gemiddelde van 10 berichten op het forum per gevonden cache

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Geplaatst
Als je niet weet hoe een mistry op te lossen is ben je er waarschijnlijk ook nog niet aan toe om die dingen op te lossen, gewoon laten liggen, niet naar kijken zonde van je tijd, je kan het veel beter besteden in het opvullen van dit forum, of misschien eens wat vaker er op uit trekken de buitenlucht in om doosjes te vinden, is dat waar deze spel om gaat?

Nemelis (42 found) Berichten: 436 een gemiddelde van 10 berichten op het forum per gevonden cache

Ja, die Barn kan best wel scherp zijn, hoor ! :beerchug:

Geopatra.

Geplaatst

het bezoeken van events kan ook wel helpen.

je ontmoet dan medecachers die je wellicht een eindje op weg kunnen helpen.

er zijn zoveel verschillende manieren om tot een oplossing te komen!

Geplaatst
Als je niet weet hoe een mistry op te lossen is ben je er waarschijnlijk ook nog niet aan toe om die dingen op te lossen.

Wat een sneue opmerking. Ik krijg steeds meer het idee dat cachen-volgens-barny in jouw ogen de enige juiste is. Of dat nou over het formaat van het te zoeken object is, of het soort ondergrond of de gemakkelijkheid van het graaien.

Wie weet hoeveel Mysteries Nemelis ondertussen al wél opgelost heeft, maar nog geen tijd/zin/gelegenheid heeft gehad om ze te zoeken? En dat jij geen zin hebt in puzzels waarbij je flink moet nadenken heb je hier op het forum meer dan bekend gemaakt. Er zijn ook vele mensen die ze wél leuk vinden. Om te maken én op te lossen.

Hoe dan ook Nemelis, ik begrijp je vraag (en soms frustratie) wel. Je vraagt (terecht) niet naar de uitkomst, wel of er misschien een uniforme werkwijze is waarmee je alle puzzels op kunt lossen. Helaas....

Soms helpt het om er een tijdje geen aandacht meer te besteden, en dat je daarna opeens ziet hoe je er mee aan de gang moet: dat je dáár nou niet eerder op bent gekomen!

Verder googlen, veel googlen. Op allerlei trefwoorden die je maar weet te verzinnen. Zowel tekst als afbeelding. In Nederlands en Engels. Misschien dat je daar verder mee komt. En de maker om een hint (niet de oplossing) vragen is vaak ook geen probleem, want hij/zij vindt het ook leuk als de puzzel wordt opgelost en de cache wordt gevonden. Daarmee kun je dan weer verder gaan zoeken. En de kick om dan tot de juiste oplossing te komen is groot!

Succes!

Geplaatst

Of met een verhaaltje.

Bedoel je soms deze?

GCWB1W

Geplaatst

Of met een verhaaltje.

Wat kan helpen is om de broncode van de pagina te bekijken of een foto te openen met een teksteditor. Soms vind je dan verborgen informatie. Ook op andere manieren kan informatie in afbeeldingen worden verstopt, maar dat kun je met googlen wel ontdekken.

Geplaatst

Of met een verhaaltje.

Ik vind het geen stomme vraag. Heel veel mystery-caches snap ik ook niets van. Ik heb mijn hoofd wel gebogen over b.v. gedichten maar we snappen niet hoe we er coördinaten uit moeten halen. ook bv GC1BNVG snap ik niet waar ik moet beginnen. Ook ik verwacht en wil hier geen antwoorden maar misschien kan dit draadje inderdaad bijdragen tot technieken? Ja Barney, ik ga dan ook maar erop uit om de caches te zoeken waarvan ik wel coördinaten heb. Maar toch zou het prettig wezen om enkele technieken te begrijpen.

Geplaatst
Soms heb ik het idee dat sommige makers niet willen dat hun cache gevonden wordt. De oplossing is voor een "normaal" mens niet te doen.

Ik heb ook mysteries geplaatst, dus ik ben "abnormaal"?

Geplaatst

Google maar eens op encryptietechnieken.

Wellicht brengt je dat soms tot oplossingen.

Maar let op....er zijn heel veel encryptietechnieken en het blijft altijd uitvinden welke de maker nu weer gebruikt heeft.

Broncode en eigenschappen van een plaatje zijn ook altijd dingen die ik als eerste bekijk.

Geplaatst
Soms heb ik het idee dat sommige makers niet willen dat hun cache gevonden wordt. De oplossing is voor een "normaal" mens niet te doen.

Ik heb ook mysteries geplaatst, dus ik ben "abnormaal"?

Goed lezen er staat sommige makers. Als jouw caches regelmatig gevonden worden is hij dus gewoon op te lossen en is er niets abnormaals aan.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...