Spring naar bijdragen

Lijst van Premium Member-only Caches


De Wijngemachtigde

Aanbevolen berichten

Ik maar zoeken naar zwarte poppetjes op de kaart :thumbup:

De zwarte poppetjes waarover hierboven wordt gesproken zijn alleen zichtbaar wanneer je deze bekijkt in 'lijst-vorm'.

Een voorbeeld:

zwartepoppetjes.png

Die coords van LLL - Urban Jungle zou ik wel willen hebben... Het blijft maar een van mijn dichtstbijzijnde caches... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik maar zoeken naar zwarte poppetjes op de kaart :thumbup:

De zwarte poppetjes waarover hierboven wordt gesproken zijn alleen zichtbaar wanneer je deze bekijkt in 'lijst-vorm'.

Een voorbeeld:

zwartepoppetjes.png

Die coords van LLL - Urban Jungle zou ik wel willen hebben... Het blijft maar een van mijn dichtstbijzijnde caches... :thumbup:

Maar dan kun/mag je'm nog niet loggen als geen premiummember bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer het al een tijdje uit te vinden, en ben al zo'n half jaar Premium Member (en dat heeft z'n voordelen), maar waar vind ik een lijstje, een link, een site waarop de caches staan die alleen voor Premium Members bekeken kunnen worden?

 

Ik zie altijd die rode cache in de advertentie om Premium Member te worden, maar verder ben ik het icoontje nooit ergens tegengekomen.

 

Wie waar wat? Is er iemand die kan helpen?

 

Beste allemaal,

 

Bij thuiskomst van onze vakantie in Drenthe maakten wij voor het eerst kennis met de Premium Members Only-caches. Voor onze vakantie hebben wij 'De moord bij het Hunebed'-reeks uitgedraaid en wij hebben aldaar het mysterie kunnen oplossen. Bij thuiskomst bleken wij niet te kunnen loggen, omdat het een'PMO"-cache was geworden. Gelukkig heeft Tinkerteam tijdelijk een en ander kunnen aanpassen, zodat wij deze reeks toch konden loggen.

Toch vinden wij dit een soort uitsluiting. Wij hebben nu bijna 600 caches gevonden en zijn geen premium member. Ben je dan min of meer verplicht om dit te worden? Als dit zo mocht zijn, dan laten we in het vervolg dus die caches links liggen.

 

Met vriendelijke groet,

TeamKroket.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt uitsluiten is het niet, tenslotte is maar een zeer klein deel van de Nederlandse caches alleen voor premium members.

De keuze om een cache alleen voor premium members beschikbaar te maken is de keuze van de eigenaar die daar ongetwijfeld zijn of haar redenen voor heeft.

Dat de optie überhaupt bestaat heeft natuurlijk een commerciele reden vanuit het oogpunt van gc.com.

 

Zolang maar zo'n klein gedeelte van de caches voor premium members is lijkt het me geen probleem voor degene die geen voordeel hebben van een premium membership, er zijn genoeg andere caches over! ;)

bewerkt door DSprenger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het bestaan van Premium Member caches flauwe kul, dat is echter mijn mening en behoeft hier geen discussie.

Wat ik wel interessant vind om te weten is waarom men geen Premium Member wordt?

Het heeft werkelijk zijn meerwaarde, al is het alleen maar de Pocket Queries en tegelijkertijd steun je de .com site zodat deze in de lucht kan blijven.

Kom niet aan met het argument dat het membership $30,= kost. Een dag cachen kost al snel hetzelfde als het niet meer is.

Inderdaad, de apparatuur is aangeschaft, dat kost niets meer, maar wat dacht je van de kosten aan de pomp. De kosten van de Goede Wandelschoenen, deze gaan ook niet eeuwig mee, hetgeen ik zojuist ondervonden heb :beer:

Oké er zijn natuurlijk cachers die het op de fiets doen, maar het merendeel verplaatst zich per Heilige Koe en daarna te voet.

Ruud ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het bestaan van Premium Member caches flauwe kul, dat is echter mijn mening en behoeft hier geen discussie.

Wat ik wel interessant vind om te weten is waarom men geen Premium Member wordt?

Het heeft werkelijk zijn meerwaarde, al is het alleen maar de Pocket Queries en tegelijkertijd steun je de .com site zodat deze in de lucht kan blijven.

Kom niet aan met het argument dat het membership $30,= kost. Een dag cachen kost al snel hetzelfde als het niet meer is.

Inderdaad, de apparatuur is aangeschaft, dat kost niets meer, maar wat dacht je van de kosten aan de pomp. De kosten van de Goede Wandelschoenen, deze gaan ook niet eeuwig mee, hetgeen ik zojuist ondervonden heb :beer:

Oké er zijn natuurlijk cachers die het op de fiets doen, maar het merendeel verplaatst zich per Heilige Koe en daarna te voet.

Ruud ;)

6

 

Tot afgelopen weekend hebben wij ons nooit eerder verdiept in het Premium Membership. Wij dachten met het donateurschap van .nl deze site enigszins te steunen.

Tot op heden hebben wij de Pocket Queries nog niet gemist; maar misschien moet je het eerst uitvinden, voordat je het mist.

We hebben het ook niet over het bedrag gehad; een dergelijk bedrag is natuurlijk peanuts voor het beoefenen van een dergelijke leuke hobby. Wij zien niets liever als dat .com in de lucht blijft.

Wij begrepen er echter uit, dat de plaatsers van Premium Member Caches liever geen nieuwelingen als bezoeker hebben. Maar volgens ons kan je ook als newbie een Premium Membership aanschaffen.

Waar streef je dan naar, als je zo'n PMO-cache plaatst?

 

Groetjes,

Erika.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat nieuwe gebruikers uiteraard gewoon een Premium Membership kunnen nemen zullen velen het niet doen. Mogelijk kan een eigenaar denken dat premium members meer hun best doen een cache in goede staat te houden, uptraden met goodies e.d.

Of dit ook echt zo is blijft de vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot afgelopen weekend hebben wij ons nooit eerder verdiept in het Premium Membership. Wij dachten met het donateurschap van .nl deze site enigszins te steunen.

Het blijkt eens temeer dat de "beginnende" geocacher (en voor de criticie, hier bedoel ik niets negatiefs mee), het onderscheidt tussen .nl en .com niet weet. Met je donateurschap aan Geocaching.nl steun je inderdaad deze site.

Deze site heeft echter niets en ik herhaal niets met de .com site te maken.

Met het premium membership van de .com site steun je Geocaching.com met alle voordelen.

Ik zal het iets simpeler stellen, zonder Geocaching.com heeft Geocaching.nl totaal geen bestaansrecht, immers zonder .com geen caches of je moet je toevlucht nemen tot een site als Terracaching.com en zo zijn er nog wel meer.

 

Waar streef je dan naar, als je zo'n PMO-cache plaatst?

Geen idee, als jij het weet mag je het zeggen.

Ruud ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maar zoeken naar zwarte poppetjes op de kaart :beer:

De zwarte poppetjes waarover hierboven wordt gesproken zijn alleen zichtbaar wanneer je deze bekijkt in 'lijst-vorm'.

Een voorbeeld:

zwartepoppetjes.png

Die coords van LLL - Urban Jungle zou ik wel willen hebben... Het blijft maar een van mijn dichtstbijzijnde caches... ;)

Maar dan kun/mag je'm nog niet loggen als geen premiummember bent.

Jawel hoor, klik maar eens op een willekeurige cachepagina op "Log your visit" en voer dan bovenin de code van de PM-only cache in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die coords van LLL - Urban Jungle zou ik wel willen hebben... Het blijft maar een van mijn dichtstbijzijnde caches... :beer:

Dan vraag je toch of je ouders je zakgeld willen verhogen en word je Premium Member.

Een andere optie, zoek een krantenwijk of een baantje bij AH, C1000, EDAH of de ALDI (ik noem er maar een paar om niet van sluikreclame beticht te kunnen worden).

Ruud ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maar zoeken naar zwarte poppetjes op de kaart :wine:

De zwarte poppetjes waarover hierboven wordt gesproken zijn alleen zichtbaar wanneer je deze bekijkt in 'lijst-vorm'.

Een voorbeeld:

zwartepoppetjes.png

Die coords van LLL - Urban Jungle zou ik wel willen hebben... Het blijft maar een van mijn dichtstbijzijnde caches... :beer:

Maar dan kun/mag je'm nog niet loggen als geen premiummember bent.

Jawel hoor, klik maar eens op een willekeurige cachepagina op "Log your visit" en voer dan bovenin de code van de PM-only cache in.

Ik kan dat niet testen, omdat ik al jaren premiummember ben. Wat weerhoud je er van om ook premiummember te worden ;) ? Zoveel is het nu ook weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt er op dat men het verschil niet weet tussen geocaching.com en geocaching.nl

Ruw weg gezegd zonder .com geen cachen (ja, ja, ik weet het er zijn alternatieven)

Zonder .nl ..........tja, je mist wat simpele dingen en vroeger nog wat handige actuele zaken (kaarten, statistieken).

Misschien komt dat ooit nog eens terug, maar om te kunnen cachen is .nl niet nodig.

PM caches, ik ben PM maar heb met diePM-caches niet zoveel want ik vind ze geen meerwaarde hebben.

PM ben ik hoofdzakelijk voor de zeer handige PQ's en de notifications.

;)

bewerkt door Team WilP
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag mij af of er in andere landen wel veel gebruik wordt gemaakt van deze PMO-caches?

 

Verder ben ik toch wel benieuwd naar de redenen van een cache-eigenaar om deze als PMO beschikbaar te stellen. Ik denk dat ik er maar een email aan één van de eigenaren ga wagen.

To be continued.. ;)

 

--edit--

 

Mailtje is verstuurd. "And now.. we wait.."

bewerkt door DSprenger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een reactie ontvangen. Hij/zij noemt twee 'hoofd'-redenen.

Ik quote:

 

Wij vinden dat voor al het werk wat .com en .nl doet best een donatie mag staan. Een sportvereniging is duurder.

Wanneer je een GPSr kan aanschaffen lijkt het mij ook mogelijk een kleine bijdrage voor server, servertijd en werk van de vrijwilligers te doneren.

Verder is het niet meer noodzakelijk om bij premium member te zijn. Je kan bij .nl ook je pq's downloaden.

 

Reden twee. Tegenwoordig zijn er zo verschrikkelijk veel caches dat er genoeg keus is. Die paar Premium's maken ook niet uit.

Wij vinden niet dat iedereen maar alle caches moet kunnen of moet kunnen doen. Iedereen geeft zo zijn of haar eigen invulling aan het caches. Sla maar over waar je geen zin in hebt of niet kan.

 

Ik denk dat deze redenen niet ver afwijken van onze vermoedens.

 

Aan de ene kant heb ik er moeite mee aangezien de basis van geocaching een gratis buitenactiviteit is.

Aan de andere kant is het denk ik goed voor de hobby aangezien de performance van de website er beter door wordt. Daarnaast zullen er minder 'ik-bezoek-twee-keer-per-jaar-een-cache-maar-neem-wel-die-leuke-muntjes-mee' cachers zijn als caches alleen met een betaalde account vindbaar zijn.

 

Komt u maar met uw meningen! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met het premium membership van de .com site steun je Geocaching.com met alle voordelen.

Net zoals ik Shell steun wanneer ik daar benzine tank, Philips wanneer ik een lamp van hen aanschaf en Nintendo wanneer ik een Wii koop.

 

Geocaching.nl wordt onderhouden door een ideële club (een stichting) om het spelletje te bevorderden.

Geocaching.com door Groundspeak, wat gewoon een bedrijf is om er geld met geocachen te verdienen.

 

Daar is niks mis mee. Ik ben al jaren premium member vanwege de pocket queries die ik bijvoorbeeld gebruik bij vakanties.

Maar ik "steun" geen .com club, dan was het jaren geleden wel als geocaching.org opgezet.

Ik ben gewoon een klant die een product van ze afneem.

 

Maar volgens mij is velen het onderscheid NL/COM niet duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...