robby Geplaatst 9 maart 2009 Geplaatst 9 maart 2009 Hallo, Ik heb me een explorist XL aangeschaft in occasie nadat mijn explorist 500 gestolen is. Op de XL zit enkel een basis map van Europa op. Ik zou hem wel willen gebruiken als auto navigatie. Maar doordat er geen magellan meer verdeeld wordt in europa, is het enorm moeilijk om een "Mapsend direct route Europe" te kopen. Weet iemand een betrouwbaar adres om dit langs het net te doen of eventueel nog een winkel die deze software nog te koop heeft. Met dank, Robby Willebroek België
Team jemar Geplaatst 9 maart 2009 Geplaatst 9 maart 2009 Langs het net te doen? Het aanbieden van ilegale software of het linken hierna: da's volgens de forumregels niet toegestaan en op het geven van deze links staat een sanctie. Dus eh: hopelijk geeft iemand een goed adres om het één en ander aan te schaffen...
Cache in het handje Geplaatst 10 maart 2009 Geplaatst 10 maart 2009 Langs het net te doen? Het aanbieden van ilegale software of het linken hierna: da's volgens de forumregels niet toegestaan en op het geven van deze links staat een sanctie. Dus eh: hopelijk geeft iemand een goed adres om het één en ander aan te schaffen... Ik weet dat groningen wat verder weg is van België, maar je kunt toch wel een beetje kritisch lezen Jeroen ? De brave schrijver Robby heeft het notabene twee keer over KOPEN ! En "langs het net" is dus vlaams voor "via" het internet. Letterlijk is hij dus op zoek naar een betrouwbaar adres waar hij "Mapsend direct route Europe" kan kopen.
Buzzardseye Geplaatst 10 maart 2009 Geplaatst 10 maart 2009 Hallo, Ik heb me een explorist XL aangeschaft in occasie nadat mijn explorist 500 gestolen is. Op de XL zit enkel een basis map van Europa op. Ik zou hem wel willen gebruiken als auto navigatie. Maar doordat er geen magellan meer verdeeld wordt in europa, is het enorm moeilijk om een "Mapsend direct route Europe" te kopen. Weet iemand een betrouwbaar adres om dit langs het net te doen of eventueel nog een winkel die deze software nog te koop heeft. Met dank, Robby Willebroek België In mijn ogen is Mapsend Direct route NIET geschikt voor autonavigatie. De kaart is in opzicht van een TomTom of Mapsource erg summier. Verder rekent hij niet automatisch de route als je om moet rijden of verkeerd rijdt. Ook geen gesproken aanwijzingen. Lijkt mij beter dat je, je richt op een ander navigatie systeem. Plus Direct route is verouderd,h heb nog niet van een update gehoord. Kan me daar dus in vergissen. succes
Twin Peaks Geplaatst 10 maart 2009 Geplaatst 10 maart 2009 Hallo, Ik heb me een explorist XL aangeschaft in occasie nadat mijn explorist 500 gestolen is. Op de XL zit enkel een basis map van Europa op. Ik zou hem wel willen gebruiken als auto navigatie. Maar doordat er geen magellan meer verdeeld wordt in europa, is het enorm moeilijk om een "Mapsend direct route Europe" te kopen. Weet iemand een betrouwbaar adres om dit langs het net te doen of eventueel nog een winkel die deze software nog te koop heeft. Met dank, Robby Willebroek België In mijn ogen is Mapsend Direct route NIET geschikt voor autonavigatie. De kaart is in opzicht van een TomTom of Mapsource erg summier. Verder rekent hij niet automatisch de route als je om moet rijden of verkeerd rijdt. Ook geen gesproken aanwijzingen. Lijkt mij beter dat je, je richt op een ander navigatie systeem. Plus Direct route is verouderd,h heb nog niet van een update gehoord. Kan me daar dus in vergissen. succes OH... dus ik rijd al 3 jaar Europa rond met een ongeschikt programma?, jeetje... Nog nooit verdwaald, dus ik zal wel enorm veel geluk hebben gehad. Je zult begrijpen dat mijn mening over Direct Route HEEL anders is als de jouwe. Natuurlijk is in de basis een GPS minder geschikt voor autonavigatie, dat is doorgaans niet hun sterkste punt. Zo zijn de meeste autonavigatiesystemen minder geschikt voor gebruik Outdoor. Als je in 1 apparaat die 2 functiies wilt is het altijd een kwestie van compromissen. Mijn mening?: Dan is de eXplorer XL een prima compromis. Zoals gezegd: ik autonavigeer al vanaf 2005 met Mapsent Direct Route en ben nog nooit verdwaald. Natuurlijk ben ik wel eens geconfronteerd met een nieuwe weg o.i.d. maar dat heeft nog nooit problemen opgeleverd. In de meeste landen gaat het wegenbouwen nou ook weer niet in zo'n hoog tempo det een heel wegennet ineens anders is.
Twin Peaks Geplaatst 10 maart 2009 Geplaatst 10 maart 2009 Oh ja, voor ik het belangrijkste vergeet: Robby, Op ons forum is linken naar commerciele sites niet toegestaan....maar... Ik weet een officiele dealer voor OEM software. Deze heeft ook Mapsent in zijn repertoire. Te downloaden voor een schappelijk bedrag. Dat kan en is legaal, ze hebben daarvoor toestemming van Magellan, aangezien Magellan dit zelf niet meer levert. Ze verkopen immers geen eXplorers meer, blijkbaar. Als je op de US site kijkt zie je alleen de Triton in hun assortiment, met de Vantage software. Ik denk dat Magellan ook de Europese markt een beetje loslaat, c.q. kwijt is aan Garmin. Whatever: de link heb ik je per PB opgestuurd Succes ermee. Grtz, Sjoerd
Buzzardseye Geplaatst 10 maart 2009 Geplaatst 10 maart 2009 (bewerkt) Hallo, Ik heb me een explorist XL aangeschaft in occasie nadat mijn explorist 500 gestolen is. Op de XL zit enkel een basis map van Europa op. Ik zou hem wel willen gebruiken als auto navigatie. Maar doordat er geen magellan meer verdeeld wordt in europa, is het enorm moeilijk om een "Mapsend direct route Europe" te kopen. Weet iemand een betrouwbaar adres om dit langs het net te doen of eventueel nog een winkel die deze software nog te koop heeft. Met dank, Robby Willebroek België In mijn ogen is Mapsend Direct route NIET geschikt voor autonavigatie. De kaart is in opzicht van een TomTom of Mapsource erg summier. Verder rekent hij niet automatisch de route als je om moet rijden of verkeerd rijdt. Ook geen gesproken aanwijzingen. Lijkt mij beter dat je, je richt op een ander navigatie systeem. Plus Direct route is verouderd,h heb nog niet van een update gehoord. Kan me daar dus in vergissen. succes OH... dus ik rijd al 3 jaar Europa rond met een ongeschikt programma?, jeetje... Nog nooit verdwaald, dus ik zal wel enorm veel geluk hebben gehad. Je zult begrijpen dat mijn mening over Direct Route HEEL anders is als de jouwe. Natuurlijk is in de basis een GPS minder geschikt voor autonavigatie, dat is doorgaans niet hun sterkste punt. Zo zijn de meeste autonavigatiesystemen minder geschikt voor gebruik Outdoor. Als je in 1 apparaat die 2 functiies wilt is het altijd een kwestie van compromissen. Mijn mening?: Dan is de eXplorer XL een prima compromis. Zoals gezegd: ik autonavigeer al vanaf 2005 met Mapsent Direct Route en ben nog nooit verdwaald. Natuurlijk ben ik wel eens geconfronteerd met een nieuwe weg o.i.d. maar dat heeft nog nooit problemen opgeleverd. In de meeste landen gaat het wegenbouwen nou ook weer niet in zo'n hoog tempo det een heel wegennet ineens anders is. Dan werkt hij anders dan op een 210. Daar had ik geen automatische routeplanning of geluid op. No hard feelings 10 maart 2009 bewerkt door buzzarsdseye
marieholm Geplaatst 10 maart 2009 Geplaatst 10 maart 2009 De zelfde ervaringen als Twin Peaks. MapSent direct route Europe werkt zeer comfortabel met de eXplorist onder Vantage point. Mag ik ook de link, ben op zoek naar BleuNav xl3 charts Europe. Groeten, Marieholm.
Team Gelaen Geplaatst 10 maart 2009 Geplaatst 10 maart 2009 Navigatie werkt inderdaad prima met Directroute. Beetje primitiever (piepjes ipv stemmen en de pijl klikt niet vast aan de weg) dan met Tomtom of zo, maar je komt waar je zijn moet. Heb ik een jaar of 2 gebruikt op mijn Magellan Meridian Gold.
Demostar Geplaatst 15 juni 2009 Geplaatst 15 juni 2009 Ik heb een explorist 600, mag ik ook de link in pb? Thanx!
Twin Peaks Geplaatst 15 juni 2009 Geplaatst 15 juni 2009 Ik heb een explorist 600, mag ik ook de link in pb? Thanx! you're welcome! You've got mail..... grtz. Sjoerd
miracles65 Geplaatst 15 juni 2009 Geplaatst 15 juni 2009 Ik, koper van een 2e hands Explorist 210, ben erg benieuwd wat er verder nog te koop is voor mijn GPS. Dus ik zou ook graag de link willen krijgen. Ik ben benieuwd. Alvast mijn dank Miracles65 Eddie
Le Comte Geplaatst 15 juni 2009 Geplaatst 15 juni 2009 Ik denk dat Magellan ook de Europese markt een beetje loslaat, c.q. kwijt is aan Garmin. Magellan heeft de consumentenmarkt in Europa opgegeven, zoals blijkt uit een e-mail die ik van ze gekregen heb: Magellan has ceased all its consumer activities in Europe. We are no longer able to answer your request. We recommend you to contact your retail outlet where you purchased your product
Twin Peaks Geplaatst 15 juni 2009 Geplaatst 15 juni 2009 Ik, koper van een 2e hands Explorist 210, ben erg benieuwd wat er verder nog te koop is voor mijn GPS.Dus ik zou ook graag de link willen krijgen. Ik ben benieuwd. Alvast mijn dank Miracles65 Eddie Ze hebben echt duizenden titels van alle mogelijke (oudere) OEM software, maar Mapsent Direct Route is het enige programma voor Magellan wat ze in hun assortiment hebben. Daar heb je niets aan met een eXplorist 210, die kan niet route-navigeren.
hrng Geplaatst 21 juni 2009 Geplaatst 21 juni 2009 (bewerkt) Daar heb je niets aan met een eXplorist 210, die kan niet route-navigeren. Hoezo. Hij piept niet maar hij zet wel een route voor je uit hoor. Werk al jaren met mapsend op de 210 21 juni 2009 bewerkt door hrng
Aanbevolen berichten