Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds dit weekend een Etrex Vista HCx in bezit. Zondag al m'n eerste cache gevonden. Toch snap ik nog niet zoveel van het apparaatje. Ik kan WP's invoeren, maar vervolgens komt er 1 rechte streep in beeld van WP naar WP. Hoe krijg ik een beschrijving van de meest geschikte route, of kan dit helemaal niet? Nu liep ik rechtstreeks van WP naar WP ongeveer dwars door het bos...

Verder staat er in Map Source Topo Nederland onderaan het tabblad kaarten 'gegevens voor routeberekening opnemen'. Ik lees in de handleiding dat ik dit aan moet vinken, maar dit is helemaal niet mogelijk bij mij. Het is grijze tekst en ik kan het vakje niet aanvinken.

Iemand de oplossing voor bovenstaande probleempjes?

Geplaatst

Topo NL is niet routeerbaar vandaar ook de rechte streep. De bedoeling is dan natuurlijk wel dat je de streep volgt maar wel via paden en niet dwars door het bos. de paden zijn goed te zien op de Topo hoewel er soms wel afwijkingen met de werkelijkheid kunnen zijn ivm verouderde gegevens.

Maar altijd PADEN BLIJVEN VOLGEN en niet dwars door het bos. Anders zal het snel gedaan zijn met onze mooie hobby.

• 1 month later...
Geplaatst
(OnRoute is eigenlijk Waypoint in Notter bij Rijssen)

Klopt. Maar volgens mij is ook de eigenaar van gpstracks.nl bij het project betrokken.

Geplaatst
(OnRoute is eigenlijk Waypoint in Notter bij Rijssen)

Klopt. Maar volgens mij is ook de eigenaar van gpstracks.nl bij het project betrokken.

Dat klopt, want die staat op de loonlijst bij Waypoint in Notter :thumbup::thumbup:

Geplaatst

Voor wie routable nederland niet genoeg vindt (vijwel iedereen in de grensstreek). Is er nu ook routable world van openstreetmap.

Op deze site http://garmin.na1400.info/index.html kun je door klikken naar routable world. Dan mag je zelf de tiles selecteren die je wilt hebben en je email adres invullen. Vervolgens worden de tiles gecombineerd tot een img (voor op je sd card) of een installer (voor mapsource). Als dit klaar is krijg je een emailtje met daarin een locatie waar je dit kunt downloaden.

Als je gebruik maakt van deze kaarten overweeg dan ook om bij te dragen aan het openstreetmap project. Loop je over een bospad wat nog niet op de kaart staat dan kun je dit eenvoudig toevoegen. Na een dag (of week voor routable) kun je de nieuwe kaart downloaden.

Geplaatst
Voor wie routable nederland niet genoeg vindt (vijwel iedereen in de grensstreek). Is er nu ook routable world van openstreetmap.

Op deze site http://garmin.na1400.info/index.html kun je door klikken naar routable world. Dan mag je zelf de tiles selecteren die je wilt hebben en je email adres invullen. Vervolgens worden de tiles gecombineerd tot een img (voor op je sd card) of een installer (voor mapsource). Als dit klaar is krijg je een emailtje met daarin een locatie waar je dit kunt downloaden.

Alleen jammer dat dit niet werkt met Internet Explorer :thumbup:

Heb wel de kaart van Nederland kunnen downloaden, mis daar echter in mijn omgeving nog bijna alle wandelpaden. Je zult dus zelf actief data moeten aanleveren. Mooi initiatief, maar hou het voorlopig toch nog even bij mijn vertrouwde TopoNL. Woon dan ook niet in de grensstreek :thumbup:

Geplaatst

Dat project van Garmin klinkt ook wel interessant, maar op zich doet OnRoute/Waypoint dat ook met de fietskaart: als je fouten tegen komt of ontbrekende paden, dan kun je dat via een website melden. Om de zoveel tijd komt er dan een update uit.

Ik ben zelf wel enthousiast over deze fietskaart, dus ik ben aan het overwegen om aan de voorinschrijving mee te doen voor de wandelkaart, scheelt namelijk 30 euro...

Geplaatst
Dat project van Garmin klinkt ook wel interessant, maar op zich doet OnRoute/Waypoint dat ook met de fietskaart: als je fouten tegen komt of ontbrekende paden, dan kun je dat via een website melden. Om de zoveel tijd komt er dan een update uit.

Ik ben zelf wel enthousiast over deze fietskaart, dus ik ben aan het overwegen om aan de voorinschrijving mee te doen voor de wandelkaart, scheelt namelijk 30 euro...

Je moet je afvragen wat je bij een update van de wandelkaart krijgt. Waarschijnlijk alleen commercieel interessante gebieden (lees: drukbevolkt). En tegen welke prijs en voorwaarden (installeerbaar op meerdere devices/pc's?).

Bij openstreetmap zit een ook vrije gedachte dat je niet overgeleverd bent aan een of andere commerciële partij die graag een monopolie bezit op geografische data voor jouw device. Terwijl deze data letterlijk op straat ligt, je hoeft er alleen maar naar toe om dit te tracken.

Geplaatst
Bij openstreetmap zit een ook vrije gedachte dat je niet overgeleverd bent aan een of andere commerciële partij die graag een monopolie bezit op geografische data voor jouw device. Terwijl deze data letterlijk op straat ligt, je hoeft er alleen maar naar toe om dit te tracken.

Is er ook dergelijke data die geschikt is voor de Magellan Explorist?

Geplaatst

Loop altijd over de paden!

Maar je ziet de kaart toch wel? Dan hoef je toch niet door het bos te lopen...

Geplaatst (bewerkt)

Alleen jammer dat dit niet werkt met Internet Explorer :thumbup:

Heb wel de kaart van Nederland kunnen downloaden, mis daar echter in mijn omgeving nog bijna alle wandelpaden. Je zult dus zelf actief data moeten aanleveren. Mooi initiatief, maar hou het voorlopig toch nog even bij mijn vertrouwde TopoNL. Woon dan ook niet in de grensstreek :thumbup:

OpenStreetMap en mijn service geven jou de mogelijkheid om gratis gebruik te maken van de lokale geografische kennis van inmiddels meer dan 100.000 mensen wereldwijd. Als je die paar voetpaadjes in jou omgeving mist heb je bij OSM de kans om die toe te voegen en een week later een up-to-date kaart op je GPS te zetten. Niet alleen jij maar ook andere mensen hebben er dan wat aan en niet alleen op de GPS maar ook op de website van de lokale voetbalvereniging of om online een route te plannen etc.

Voor mensen met een houding zoals jij, die dat teveel moeite vinden, hebben ze commerciele kaarten uitgevonden. Mooi elke paar jaar even flink lappen om practisch dezelfde, reeds verouderde, kaart te kopen. Je mag er vervolgens niks mee behalve op 1 of 2 GPS-sen zetten en dat is het dan. Als je daar tevreden mee bent moet je vooral die kaarten blijven gebruiken natuurlijk.

Het spijt me dat jouw favoriete browser nog niet ondersteund wordt. Dat komt omdat deze gratis routeerbare kaart-maak service nog maar een dag ofzo in de lucht is en omdat Internet Explorer een ruk (sorry) browser is.

Is er ook dergelijke data die geschikt is voor de Magellan Explorist?

Google leverde het volgende: http://www.nabble.com/OSM-on-Magellan-td19560857.html Geen idee of het goed werkt of niet.

bewerkt door Lambertus
Geplaatst

Je moet je afvragen wat je bij een update van de wandelkaart krijgt. Waarschijnlijk alleen commercieel interessante gebieden (lees: drukbevolkt). En tegen welke prijs en voorwaarden (installeerbaar op meerdere devices/pc's?).

De updates voor de Fietskaart van OnRoute zijn gratis, dus ik neem aan dat ze dat ook zullen zijn voor de toekomstige wandelkaart.

En verder: de wandelkaart richt zich juist op mooie wandelpaden in de natuur, niet op drukbevolkte gebieden.

Zie:

http://www.gps.nl/onroute_topo_kaart.html

http://www.onroute.nl/wandel/

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...