RMBS Geplaatst 29 september 2009 Geplaatst 29 september 2009 (bewerkt) Volgens mij ligt het aan de Oregon zelf, als je op het Notter forum kijkt zijn er heel veel mensen die problemen hebben met sd kaartjes in Oregon . Ik heb ernaar gezocht, maar niks gevonden op dat forum. Waar vind je die dan? Geopatra. Geopatra ik denk dat ik over een ander probleem praat, mijn probleem is dat als ik iets op mijn sd kaart zet wat dan ook dan loopt mijn gps vast het beeld vervaagt en je krijgt zwarte balken in het display .Gebruik ik mijn interne geheugen heb ik geen enkel probleem. Ik heb meerde sd kaartjes gebruikt en daar ligt het volgens mij dan ook niet meer aan. Waar dan wel aan ik heb tot nu toe geen idee. Maar start jouw Gps dan wel gewoon op en heb jij het probleem ook als je 1 bestand erop hebt of alleen als je er meerdere bestanden op het kaartje zet? Wat ik ook wel lees is dat je je map GPX moet legen kaartje er weer indoen en dan op nieuw starten . Kijk eens onder : gps forum index -> Garmin Colorado, Oregon en Dakota bladzijde 2:Oregon 300 is niet meer op te starten. Misschien kun je er wat mee. 29 september 2009 bewerkt door RMBS
Geopatra Geplaatst 29 september 2009 Geplaatst 29 september 2009 Volgens mij ligt het aan de Oregon zelf, als je op het Notter forum kijkt zijn er heel veel mensen die problemen hebben met sd kaartjes in Oregon . Ik heb ernaar gezocht, maar niks gevonden op dat forum. Waar vind je die dan? Geopatra. Geopatra ik denk dat ik over een ander probleem praat, mijn probleem is dat als ik iets op mijn sd kaart zet wat dan ook dan loopt mijn gps vast het beeld vervaagt en je krijgt zwarte balken in het display .Gebruik ik mijn interne geheugen heb ik geen enkel probleem. Ik heb meerde sd kaartjes gebruikt en daar ligt het volgens mij dan ook niet meer aan. Waar dan wel aan ik heb tot nu toe geen idee. Maar start jouw Gps dan wel gewoon op en heb jij het probleem ook als je 1 bestand erop hebt of alleen als je er meerdere bestanden op het kaartje zet? Het vervagen incl. balken gebeurde als ik het htmlbestand erop zet nadat de On Route Topo ar al opstaat en goed functioneert. Opstarten doet hij dan ook niet meer. Het kaartje kan ik dan weggooien , want wordt niet meer gevonden. Ook niet in een cardreader of zo. Geopatra.
Geopatra Geplaatst 29 september 2009 Geplaatst 29 september 2009 Voor paperless cache gebruik ik altijd GPX en heb daar nog nooit een probleem mee gehad. Dan zou ik er dus nogmaals een kaartje aan moeten wagen en nu een gpxbestand erop zetten. Groet, Geopatra. ps: ik gebruikte html omdat ik dat in het verleden ook deed op mijn oude PDA.
Le Comte Geplaatst 29 september 2009 Geplaatst 29 september 2009 Geopatra, Als het hetzelfde werkt als bij mijn Oregon 300 dan kun je niks met html. Je moet echt een gpx-bestand gebruiken. Zijn je kaartjes echt onbruikbaar? Dat is balen. Kun je ze niet formatteren of zo? Ik wil wel even meekijken en -proberen als je dat wilt.
Geopatra Geplaatst 29 september 2009 Geplaatst 29 september 2009 Geopatra, Als het hetzelfde werkt als bij mijn Oregon 300 dan kun je niks met html. Je moet echt een gpx-bestand gebruiken. Zijn je kaartjes echt onbruikbaar? Dat is balen. Kun je ze niet formatteren of zo? Ik wil wel even meekijken en -proberen als je dat wilt. Dat heb ik inmiddels begrepen Serve. Het is onmogelijk nog contact te maken met de kaartjes dus ook formatteren lijkt me niet mogelijk. Alsof ze zijn doorgebrand. Groet, Geopatra.
Le Comte Geplaatst 29 september 2009 Geplaatst 29 september 2009 Geopatra, Als het hetzelfde werkt als bij mijn Oregon 300 dan kun je niks met html. Je moet echt een gpx-bestand gebruiken. Zijn je kaartjes echt onbruikbaar? Dat is balen. Kun je ze niet formatteren of zo? Ik wil wel even meekijken en -proberen als je dat wilt. Dat heb ik inmiddels begrepen Serve. Het is onmogelijk nog contact te maken met de kaartjes dus ook formatteren lijkt me niet mogelijk. Alsof ze zijn doorgebrand. Groet, Geopatra. Ik dacht laat ik het nog eens kort en krachtig samenvatten . En gewoon even voor de zekerheid: heb je een kaartlezer geprobeerd i.p.v. de oregon om te proberen de kaartjes te lezen? Of speciale programmaatjes om beschadigde disks (ja echt) of geheugenkaartjes te lezen en/of repareren (even googlen)?
Geopatra Geplaatst 30 september 2009 Geplaatst 30 september 2009 Het probleem blijkt te zijn dat ik een htmlbestand erop wilde zetten. Achteraf bleek dat ook nog eens foutief. Zeg maar onnadenkend mijnerzijds. Op de - weer - nieuwe kaart ging het prima als ik een gpxbestand erop zette. Helemaal ten slotte is dit bestand niet op de kaart maar op het interne geheugen terecht gekomen. Waarom? GSAK met een gehanteerde macro wilde alleen maar die drive zien. Nou ja, dan maar doen => dat werkt en ik kan de caches vinden. Geen beschrijving overigens. Geopatra.
Remunj Geplaatst 30 september 2009 Geplaatst 30 september 2009 Het probleem blijkt te zijn dat ik een htmlbestand erop wilde zetten. Achteraf bleek dat ook nog eens foutief. Zeg maar onnadenkend mijnerzijds.Op de - weer - nieuwe kaart ging het prima als ik een gpxbestand erop zette. Helemaal ten slotte is dit bestand niet op de kaart maar op het interne geheugen terecht gekomen. Waarom? GSAK met een gehanteerde macro wilde alleen maar die drive zien. Nou ja, dan maar doen => dat werkt en ik kan de caches vinden. Geen beschrijving overigens. Geopatra. Als de GSAK macro je colorado/oregon gevonden heeft zie de colorado/oregon als drive-letter. Deze drive-letter kun je veranderen in de drive-letter van de insteekkaart die je in de orgegon geplaatst hebt. Dan komen de gegevens op de kaart te staan en niet in het interne geheugen van de colorado/oregon.
Geopatra Geplaatst 30 september 2009 Geplaatst 30 september 2009 Het probleem blijkt te zijn dat ik een htmlbestand erop wilde zetten. Achteraf bleek dat ook nog eens foutief. Zeg maar onnadenkend mijnerzijds.Op de - weer - nieuwe kaart ging het prima als ik een gpxbestand erop zette. Helemaal ten slotte is dit bestand niet op de kaart maar op het interne geheugen terecht gekomen. Waarom? GSAK met een gehanteerde macro wilde alleen maar die drive zien. Nou ja, dan maar doen => dat werkt en ik kan de caches vinden. Geen beschrijving overigens. Geopatra. Als de GSAK macro je colorado/oregon gevonden heeft zie de colorado/oregon als drive-letter. Deze drive-letter kun je veranderen in de drive-letter van de insteekkaart die je in de orgegon geplaatst hebt. Dan komen de gegevens op de kaart te staan en niet in het interne geheugen van de colorado/oregon. Remunj, bedankt. Ik heb meerdere malen drive F in H gewijzigd, maar dan kan ie die drive niet vinden of wat dan ook. In ieder geval lukte het dan niet op te laden. Overigens heb ik inmiddels via Le Comte uitgevonden hoe ik de cachepagina op de Oregon op mijn scherm kan krijgen. Mi. schiet de handleiding daarin tekort. Alles doet het dus nu zoals ik wil ! Geopatra.
Remunj Geplaatst 30 september 2009 Geplaatst 30 september 2009 Het probleem blijkt te zijn dat ik een htmlbestand erop wilde zetten. Achteraf bleek dat ook nog eens foutief. Zeg maar onnadenkend mijnerzijds.Op de - weer - nieuwe kaart ging het prima als ik een gpxbestand erop zette. Helemaal ten slotte is dit bestand niet op de kaart maar op het interne geheugen terecht gekomen. Waarom? GSAK met een gehanteerde macro wilde alleen maar die drive zien. Nou ja, dan maar doen => dat werkt en ik kan de caches vinden. Geen beschrijving overigens. Geopatra. Als de GSAK macro je colorado/oregon gevonden heeft zie de colorado/oregon als drive-letter. Deze drive-letter kun je veranderen in de drive-letter van de insteekkaart die je in de orgegon geplaatst hebt. Dan komen de gegevens op de kaart te staan en niet in het interne geheugen van de colorado/oregon. Remunj, bedankt. Ik heb meerdere malen drive F in H gewijzigd, maar dan kan ie die drive niet vinden of wat dan ook. In ieder geval lukte het dan niet op te laden. Overigens heb ik inmiddels via Le Comte uitgevonden hoe ik de cachepagina op de Oregon op mijn scherm kan krijgen. Mi. schiet de handleiding daarin tekort. Alles doet het dus nu zoals ik wil ! Geopatra. Gelukkig, weer een blij mens.
reej Geplaatst 12 oktober 2009 Geplaatst 12 oktober 2009 Van de week komt mijn 16GB micro SD even afwachten dus
gps_floris Geplaatst 12 oktober 2009 Geplaatst 12 oktober 2009 Van de week komt mijn 16GB micro SD even afwachten dus Ben benieuwd of ie werkt, maar 16GB bestaan er zoveet kaarten ????
de zolder Geplaatst 16 november 2009 Geplaatst 16 november 2009 Iemand ervaring met het gebruik van de sd kaart voor pocket queries? Korte situatieschets. SD zit in gps, gps hangt aan pc, pc ziet kaart keurig als verwisselbare schijf. Nadat ik er dan een aantal gpx bestanden op zet de gps loskoppel en aanzet, worden ze door de oregon niet gezien. Iemand enig idee? thx De Zolder
Cernunnos Geplaatst 17 november 2009 Geplaatst 17 november 2009 plaats je ze wel in de map GARMIN op je sd kaart?
Borrie1973 Geplaatst 22 november 2009 Geplaatst 22 november 2009 Is er al nieuws over het vullen van de 16GB SD kaart. Heb namelijk een 8GB kaartje en daar kan ik met mapsource maar 4GB kaartmateriaal op zetten omdat mapsource niet meer accepteert. Nou las ik dat mensen ook kaarten op de gps plaatsen. Heb je dan geen last van updates van de gps-software. Heb ooit op mijn Nuvi350 ook kaarten geplaatst en toen ik daar een update overheen gooide, ging mijn nuvi raar doen en moest ik hem terug sturen naar garmin. Welke kaarten zetten jullie dan op gps als standaard kaarten en welke op de sdkaart???
Aanbevolen berichten