Spring naar bijdragen

Kaart werkt weer!


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Er worden nu alleen de nieuwe logs ingelezen sinds het aanzetten van dat jobje. Wat nog mist is het herinlezen van oude logs en het inlezen van nieuwe caches. Ruimte genoeg om het nog maanden te laten duren :-)

 

 

Tja...als gebruiker heb je natuurlijk de keus tussen: blij zijn, dat er iets weer werkt, of.. direct gaan roepen wat er allemaal nog niet werkt....en hoe lang dat allemaal nog zou kunnen gaan duren.

 

Zo hadden de programmeurs ook een keus: niet werkende functionaliteit snel oplappen en blijven doorbouwen op de rokende puinhopen, of.. de hele boel op nieuwe fundamenten opnieuw opzetten.

Met het eerste ben je natuurlijk sneller klaar, maar blijf je voortdurend "oplappen"

Met het ander zet je hopelijk uiteindelijk een goed functionerend en stabiel product neer. Maar dat duurt wat langer.

 

Enne...Ast gjin keus hast, kist ek net biljerte!

 

Ondertussen gaat een opbeurend woord naar de vrijwilligers, als dank en motivatie er altijd wel in. :lol:

 

Ik heb in elk geval veel waardering voor al het werk wat momenteel door de programmeurs achter de schermen wordt verzet :goof:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De stipjes van de gedane caches vanaf gisteren zijn al verdwenen van de kaart,dus het begin is er :goof:

Het cachen heeft niet geleden onder het feit dat de stipjes niet waren weggewerkt,dus ........

Hulde aan de vrijwilligers die ondanks hun werk,geocaching ed. ook nog tijd hebben kunnen vrijmaken om dit alles weer op orde te brengen :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goed begin is het halve werk, dus nog een maand of drie denk ik. :goof:

Maar ik ben blij dat er weer vooruitgang is en dus maar geduldig afwachten waneer alles weer werkt.

In ieder geval alle vrijwilligers bedankt en sterke met de rest van de job.

 

lindatju

bewerkt door lindatju
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of je gaat voor optie 3: mensen vroegen zich af wat er allemaal wel en niet werkte, ik gaf daar een toelichting op, en ik reageerde terzijde op een opmerking van iemand anders.

 

In dat geval zou ik voor optie 3 gaan :goof: alleen had ik die optie niet voorbij zien komen....c.q. die vraag niet gezien.

 

Misschien moet ik beter tussen de regels doorlezen en niet alleen wat ik denk dat er dik bovenop ligt. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Inderdaad! Geweldig nieuws!

 

Ik zie inderdaad in de statistieken nieuwe logs: http://www.geocaching.nl/stats/logs.php

 

Het lijkt er op dat de stipjes op de kaart alleen worden bijgewerkt als de cache al bekend was voordat het systeem plat ging (eind oktober, meen ik).

Lijkt me een kwestie van tijd voordat ook de nieuw geplaatste caches herkend worden en bv. als "nog niet gevonden" en "nieuw" zichtbaar zijn.

 

Echt super, dat een en ander weer werkt!

Wellicht ten overvloede zouden wij erop willen wijzen (handig voor nieuwkomers wellicht), dat je bij het zoeken van caches niet alleen afhankelijk bent van de Nederlandse kaart. Je kunt ook via Google Maps zoeken en wel via 'Mijn cachepagina', Hide and Seek a Cache' en dan "search with Google Maps'. Je vult daar de plaats van bestemming in en deze kaart geeft dan ook weer welke caches je al gevonden hebt.

 

Wellicht wordt onze vorig jaar geplaatste multi nu dan ook beter bezocht ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaart werkt weer? Niet helemaal. Kladdegat en ik hebben tegelijkertijd een "erwtje"cache geplaatst. Die van mij staat op de kaart en die van Kladdegat niet.

 

Het mysteriepunt ligt op de driesprong Stationsweg/Kampenweg/Hessenweg bij Wezep en het gaat om Ewtje 88.

 

Ligt het nu aan mij dat ik 'm niet zie :blink: ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaart werkt weer? Niet helemaal. Kladdegat en ik hebben tegelijkertijd een "erwtje"cache geplaatst. Die van mij staat op de kaart en die van Kladdegat niet.

 

Het mysteriepunt ligt op de driesprong Stationsweg/Kampenweg/Hessenweg bij Wezep en het gaat om Ewtje 88.

 

Ligt het nu aan mij dat ik 'm niet zie :blink: ?

 

Ik schrok al: weer nieuwe caches terwijl ik net gisteren 'over de IJssel' ben geweest? :)

Maar je hebt gelijk: 21 staat op de kaart, 88 (nog) niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaart werkt weer? Niet helemaal

(...)

Ligt het nu aan mij dat ik 'm niet zie :blink: ?

Ik zag dat ik een cache die ik net gelogd had, nu als in de logs van gc.nl terug komt. Erg goed! Helaas mis ik nog een behoorlijk aantal logs, vooral in oktober en november. Dat is jammer omdat daar ook een cache tussen zit die ik een Geo d'Or waard vind. Ook mis ik de plaatsingslogs van mijn nieuwste serie caches. Die zie ik ook niet op de kaart verschijnen. De logs van die caches zitten wel bij gc.nl in de database. Vreemd? Kan iemand dat uitleggen?

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaart werkt weer? Niet helemaal

(...)

Ligt het nu aan mij dat ik 'm niet zie :blush: ?

Ik zag dat ik een cache die ik net gelogd had, nu als in de logs van gc.nl terug komt. Erg goed! Helaas mis ik nog een behoorlijk aantal logs, vooral in oktober en november. Dat is jammer omdat daar ook een cache tussen zit die ik een Geo d'Or waard vind. Ook mis ik de plaatsingslogs van mijn nieuwste serie caches. Die zie ik ook niet op de kaart verschijnen. De logs van die caches zitten wel bij gc.nl in de database. Vreemd? Kan iemand dat uitleggen?

 

Tc

 

Eh,.... Het werkt nog niet helemaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaart werkt weer? Niet helemaal

(...)

Ligt het nu aan mij dat ik 'm niet zie :) ?

Ik zag dat ik een cache die ik net gelogd had, nu als in de logs van gc.nl terug komt. Erg goed! Helaas mis ik nog een behoorlijk aantal logs, vooral in oktober en november. Dat is jammer omdat daar ook een cache tussen zit die ik een Geo d'Or waard vind. Ook mis ik de plaatsingslogs van mijn nieuwste serie caches. Die zie ik ook niet op de kaart verschijnen. De logs van die caches zitten wel bij gc.nl in de database. Vreemd? Kan iemand dat uitleggen?

 

Tc

 

Eh,.... Het werkt nog niet helemaal?

Ik denk het, maar we gaan de goede eichting op. Zet 'm op .nl :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...