Spring naar bijdragen

iMode en cache bescrijvingen


Aanbevolen berichten

Wil ik ff een cachebeschrijving opvragen, krijg ik "Sorry, ik kan geen cache vinden waarin de naam Schaakmat voorkomt". En dat terwijl die cache al ruim een kwartier online is... B):dribble:

 

Hoe lang duurt het doorgaans voordat je kunt verwachten dat een verse cachebeschrijving is te bereiken via i-Mode?

 

Groetjes,

M.

bewerkt door mgr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoe lang duurt het doorgaans voordat je kunt verwachten dat een verse cachebeschrijving is te bereiken via i-Mode?

Nul minuten. Typ het wp van de cache in en je hebt hem.

 

Een andere vraag zou kunnen zijn: "Hoe lang duurt het voordat je met iMode op naam een nieuwe cache zal vinden?". Daarop is het antwoord wat diffuser. Dat is namelijk afhankelijk van een aantal factoren die ik niet allemaal de revue zal laten passeren. Globaal: Binnen een paar uur. Een paar is in dit geval van alles tussen een kwart en 10. Meestal binnen 4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik vreemd vind is dat ik geen imode heb en als ik met mijn Smartphone inlog op www.geocaching.nl, ik dan toch mag verwachten dat ik op de normale site van geocaching .nl kom.

 

Ik heb juist voor dit soort sites de operabrowser die alles onder elkaar plaatst op de juist grootte van mijn schermpje.

 

Maar, ondanks dat ik dus de normale url invoer, kom ik dus op de imode pagina uit. En dat is dus nu juist niet wat ik wil :no:

 

Reintje, weet jij oe ik dit kan veranderen? Hoe kan ik het zo maken dat de site niet weet dat ik met een smartphone inbel?

 

GRTZ Kruimel, die niet eens een imode toestel heeft en dus ook niet eens een imode abo en dan ook geen imode wil zie en zich verwonderd waarom imodefuncties het gewoon doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik vreemd vind is dat ik geen imode heb en als ik met mijn Smartphone inlog op www.geocaching.nl, ik dan toch mag verwachten dat ik op de normale site van geocaching .nl kom.

...

Maar, ondanks dat ik dus de normale url invoer, kom ik dus op de imode pagina uit. En dat is dus nu juist niet wat ik wil :no:

 

Reintje, weet jij oe ik dit kan veranderen? Hoe kan ik het zo maken dat de site niet weet dat ik met een smartphone inbel?

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje onduidelijk verhaal. Als ik het goed heb begrepen wil je met je smartphone uitkomen op de pagina, die je ook ziet als je met een normale browser www.geocaching.nl ingeeft.

Het antwoord daarop is echter eenvoudig: gebruik http://www.geocaching.nl/w_index.php. Dan omzeil je de automatische browser keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Sinds deze week heb ik een nieuwe gsm, een Motorola V550, met imode. Of liever: Live! omdat het een Vodafone toestel is.

 

Log ik in op www.geocaching.nl, dan kom ik op de juiste startpagina, met zijn verschillende opties.

Kies ik echter voor het zoeken in de buurt, dan krijg ik de kop van de pagina met de tekst:

Zoek op locatie

(GG MMMMM):

 

maar vervolgens krijg ik niet de tekst-invulvakken te zien waar ik de coördinaten kan invullen. Ook de Zoek-button ontbreekt.

Gevolg: ik kan de functie niet gebruiken.

 

De tekstvakken die ik nodig heb om te kunnen zoeken op GC-naam zie ik wel. Vul ik echter een GCnaam in, en ik vraag de bijbehorende pagina op dan krijg ik een lege pagina als resultaat. Verder niks.

 

Het lijkt er dus op dat ik op mijn gsm de geocachingpagina's niet kan gebruiken.

 

Iemand een idee waar dit van komt? :D

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds deze week heb ik een nieuwe gsm, een Motorola V550, met imode. Of liever: Live! omdat het een Vodafone toestel is.

...

 

Het lijkt er dus op dat ik op mijn gsm de geocachingpagina's niet kan gebruiken.

 

Iemand een idee waar dit van komt? :(

Omdat Reintje bij 40514_7024_1073573244839-logokpn.gif werkt misschien?

 

Nee, Live werkt met wap en dat is wat anders dan iMode dat gewoon chtml gebruikt. Omdat het gebruik van de iMode pagina's niet bijster hoog is, laat een wap ondersteuning mogelijk nog wat op zich wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Live werkt met wap en dat is wat anders dan iMode dat gewoon chtml gebruikt. Omdat het gebruik van de iMode pagina's niet bijster hoog is, laat een wap ondersteuning mogelijk nog wat op zich wachten.

 

Okee, duidelijk. Bedankt voor je snelle reactie.

 

Ik dacht dat het beide hetzelfde was, maar enkel met een andere naam. Niet dus.

 

Het leek me leuk voor het geval dat zo eens uit zou komen. Maar er is zeker geen man overboord. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Okee, dik 16 maanden verder toch maar even een vraag die volgens mij hierbij aansluit.

 

Een paar weken geleden was ik op Kreta, wilde wat over een cache nakijken en kon ik met mijn Vodafone Live abonnement en Siemens C60 via www.geocaching.nl e.e.a. nalezen.

Dat lukte in no-time uitstekend (alhoewel ik er jammer genoeg niet kon lezen dat de cache archived was).

 

Vorige week had ik nog eens deze dienst nodig en kreeg ik de melding dat de pagina te groot was voor het geheugen.

Ik zie nu ook (Wapag I-mode Simulator) dat de imode-pagina's veranderd zijn, met meer mogelijkheden.

Pagina's voor PDA (www.geocaching.nl/pda_index.php) zijn niet veranderd?

 

Mag ik aannemen dat het probleem in mijn toestel ligt?

 

groeten, JOS

de nachtbraker

bewerkt door NachtbrakeR
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week had ik nog eens deze dienst nodig en kreeg ik de melding dat de pagina te groot was voor het geheugen.

Ik zie nu ook dat de imode-pagina's veranderd zijn, met meer mogelijkheden.

 

Mag ik aannemen dat het probleem dus in mijn toestel ligt?

 

groeten, JOS

de nachtbraker

Er is wat mij betreft al maaaaanden niets veranderd aan de iMode pagina's. Een pagina die te groot is kan het gevolg zijn van een heeeeel groot plaatje in de cache beschrijving.

Ik zal binnenkort eens kijken of de iMode pagina's nog goed werken na de server upgrade.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's een erg snelle reaktie!

Die iMode pagina ziet er sinds kort met de iMode emulator ook erg veel anders uit.

Misschien begrijp ik het niet maar de iMode pagina en de PDA-light waren hetzelfde.

Althans op de 1e pagina dezelfde keuze mogelijkheden.

De PDA-pagina is nu op m'n pc nog hetzelfde als voorheen.

 

groeten, JOS

de nachtbraker

bewerkt door NachtbrakeR
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf in het bezit van een Nokia 6680 en daar staat Tomtom mobile inmiddels op. Het betreft dus een toestel dat werkt met Symbian, UMTS, wap I-mode enz. De veranderingen op de site zijn erg handig. Ik keek altijd jaloers naar Team Dutchcollies die met de PDA de normale versie van www.gc kon bekijken, maar op de telefoon is dat nu ook de volledige versie. Het is nog wel wat wennen, want druk je net even te snel dan kun je weer van voor af aan beginnen. Het werken met bookmarks moet ik dus nog even verder uitproberen. Verder is het zoeken op de cachecode een mooie aanvulling. Ik heb inmiddels alle caches in Tomtom staan en krijg op die manier te zien wat er in de buurt is. Wil ik daar mee aan de slag, dan is het nu dus mogelijk de cachebeschrijving of coordinaten te bekijken erg leuk. Thanx Ating

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Sinds kort kan ik dus geen geocaching meer opvragen op mijn imode toestel, een samsung 342i.. Hij geeft aan dat de pagina te groot is en ik kan dus geen caches meer vinden..

Waar ligt dit aan? is het probleem inmiddels verholpen of heb ik een verouderd toestel inmiddels..

 

Groeten Anneroelen team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...