Spring naar bijdragen

iMode en cache bescrijvingen


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik vind nog steeds het zoeken via iMode perfect, handig als je tijd hebt en niet weet of er nog ergens iets verstopt is :thumbup:

 

Misschien ligt het aan mij, maar als ik ergens ben weet ik niet wat de GC code is van een cache in de buurt. Mocht er een logica zitten in het nummer dan zou ik dit graag vernemen.

 

Groetjes Marja :wine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...maar als ik ergens ben weet ik niet wat de GC code is.

Dat is de rede dat ik het initieel niet had gemaakt, maar EastWoodTeam vroeg er naar. Omdat het heel makkelijk te maken was het ik het even toegevoegd.

Vorige week had ik iets leuks met iMode. Ik was met Loper op het Bub-Jota event. Zie ik op de ruggen van de organisatie "Buis Balot" staan. Ik dacht: Zo heet toch ook een cache? Die is dan misschien in de buurt. Mijn iMode uit de zak gehaald en locatie ingevoerd. Bleken we 300 meter van de sleutelhanger cache te staan! Dat noem ik nou nog eens een mobiele toepassing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Afgelopen weekeinde een abo afgesloten bij Orange met een gratis SonyEricsson T610. Met Orange World (6 euri uit je belbundel) kun je onbeperkt wappen.

 

Zojuist heb ik ff geprobeerd een cache te bekijken via gc.nl en dat gaat perfect.

 

Direct een kleine wens: bij het zoeken op waypoint of naam staat onder naam een grote box (waarschijnlijk een TEXTAREA tag) in plaats van een normaal invoerveld (INPUT tag). Die box kost (nodeloos) veel ruimte op het ieniemienie schermpje. Het zou dus mooi zijn hier een gewoon invoerveld voor te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Direct een kleine wens: bij het zoeken op waypoint of naam staat onder naam een grote box (waarschijnlijk een TEXTAREA tag) in plaats van een normaal invoerveld (INPUT tag). Die box kost (nodeloos) veel ruimte op het ieniemienie schermpje. Het zou dus mooi zijn hier een gewoon invoerveld voor te hebben.

Klopt als een bus. Ik gebruik het zoeken op naam vaak en het is mij opgevallen dat ik altijd maar een beperkt aantal karakters gebruik. Het grote tekstvlak was bedoeld om "veel" te kunnen invoeren.

Ik zal het aanpassen. Ook zal ik het zoeken op plaats gaan toevoegen en bij de lijst informatie over het type cache weergeven. In de cache beschrijving zelf wil ik tot slot het formaat en de datum waarop hij het laatst gevonden is weergeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andere wensen (na een half uurtje spelen):

  • Invoer van een locatie in decimalen in plaats van hemisphere graden en decimalen. Dit kan in één (scheiding met een punt) of twee velden (hele getallen en decimalen). Ook dit versnelt/vergemakkelijkt de invoer.
     
  • Gebruik van een cookie om de laatst ingevoerde velden (laatste locatie en waypoint) te onthouden. Invoeren met een telefoon is lastig en als je een paar keer terug wilt naar een cache (bijvoorbeeld om stiekum toch de hint te lezen) wil je dat niet steeds opnieuw hoeven doen.
     
  • Sneltoetsen. Door het intoetsen van een cijfer op het toetsenbord direct een link kunnen volgen. Ik heb dit gezien op De (Mobiele) Telefoongids.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andere wensen (na een half uurtje spelen):

  • Invoer van een locatie in decimalen in plaats van hemisphere graden en decimalen. Dit kan in één (scheiding met een punt) of twee velden (hele getallen en decimalen). Ook dit versnelt/vergemakkelijkt de invoer.

Deze vraag snap ik niet. Wat maakt het nu uit of ik in twee velden nu het ene of het andere formaat invoer? Daarom heb ik gekozen voor het "standaard" formaat dat ook wordt gebruikt op de cache pagina's.

 

  • Gebruik van een cookie om de laatst ingevoerde velden (laatste locatie en waypoint) te onthouden. Invoeren met een telefoon is lastig en als je een paar keer terug wilt naar een cache (bijvoorbeeld om stiekum toch de hint te lezen) wil je dat niet steeds opnieuw hoeven doen.

Het klinkt misschien raar, maar anderhalf jaar geleden heb ik met KPN een discussie gehad over cookies. Zij claimden dat dat niet werkte. Ik had een script waaruit bleek dat het wel werkte. Ik zal eens uitzoeken of dit nu officieel ondersteund wordt. Zo niet, kan ik het toch maken. :unsure:

 

  • Sneltoetsen. Door het intoetsen van een cijfer op het toetsenbord direct een link kunnen volgen. Ik heb dit gezien op De (Mobiele) Telefoongids.

Is een goed idee! Ik gebruik het al op een aantal plaatsen, maar ik zal me wat meer uitleven op dat gebied.

 

In ieder geval ben ik blij met de suggesties. Ik ben op dit moment even druk met andere dingen. Maar omdat dit "weinig werk, veel lol" zaken zijn heb ik ze misschien snel beschikbaar.

Is ook afhankelijk van het weer. Het aantal regels code telt namelijk niet mee in de cache statistieken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andere wensen (na een half uurtje spelen):

  • Invoer van een locatie in decimalen in plaats van hemisphere graden en decimalen. Dit kan in één (scheiding met een punt) of twee velden (hele getallen en decimalen). Ook dit versnelt/vergemakkelijkt de invoer.

Deze vraag snap ik niet. Wat maakt het nu uit of ik in twee velden nu het ene of het andere formaat invoer? Daarom heb ik gekozen voor het "standaard" formaat dat ook wordt gebruikt op de cache pagina's.

Het leek mij eenvoudiger om een x- of y-coordinaat in 1en veld in te kunnen voeren. In combinatie met het vastzetten van het type (numeriek) voorkomt dit RSI :ph34r:

 

  • Gebruik van een cookie om de laatst ingevoerde velden (laatste locatie en waypoint) te onthouden. Invoeren met een telefoon is lastig en als je een paar keer terug wilt naar een cache (bijvoorbeeld om stiekum toch de hint te lezen) wil je dat niet steeds opnieuw hoeven doen.

Het klinkt misschien raar, maar anderhalf jaar geleden heb ik met KPN een discussie gehad over cookies. Zij claimden dat dat niet werkte. Ik had een script waaruit bleek dat het wel werkte. Ik zal eens uitzoeken of dit nu officieel ondersteund wordt. Zo niet, kan ik het toch maken. ;)

Ik weet niet hoe, maar Yahoo! houdt op de een of andere manier mijn login gegevens bij. Misschien niet met cookies, maar dan toch anders. Met een sessielogin?

 

  • Sneltoetsen. Door het intoetsen van een cijfer op het toetsenbord direct een link kunnen volgen. Ik heb dit gezien op De (Mobiele) Telefoongids.

Is een goed idee! Ik gebruik het al op een aantal plaatsen, maar ik zal me wat meer uitleven op dat gebied.

 

In ieder geval ben ik blij met de suggesties. Ik ben op dit moment even druk met andere dingen. Maar omdat dit "weinig werk, veel lol" zaken zijn heb ik ze misschien snel beschikbaar.

Is ook afhankelijk van het weer. Het aantal regels code telt namelijk niet mee in de cache statistieken. ;)

:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Hallo wij hebben met vodafone live geprobeert om op geocaching.nl te komen en we komen ook redelijk ver. Alleen als we de cache gevonden hebben die we willen zoeken dan zegt hij alleen : dit is die en die cache met dat nummer. Hij geeft geen korte beschrijving weer en we kunnen ook niet kiezen tussen locatie,beschrijving en hints. Hebben meer mensen dit probleem gehad ?????? en is er evt een oplossing ?

groetjes sielat en radlab :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...