Spring naar bijdragen

iMode en cache bescrijvingen


Aanbevolen berichten

Vanaf afgelopen weekend is het mogelijk om informaties over caches via een iMode toestel te raadplegen. Dat is met name handig als je alleen de coordinaten hebt meegenomen en nu de hint wil weten. Ook kun je in een opwelling een cache in de buurt van je huidige locatie gaan doen. De iMode variant is toegankelijk via www.geocaching.nl.

Ik wil alle iMode hunters vragen het eens te proberen en met suggesties ter verbetering te komen. Ik ga niet beloven dat ik alle suggesties ga honoreren, maar sommige dingen merk je pas in het gebruik. Als ze eenvoudig aan te passen zijn moet dat zeker gebeuren.

Zelf heb ik een NecN21i en ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met andere iMode toestellen.

Op deze pagina staat wat meer informatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nou, sta je daar midden op de veluwe en wil je even de hint kijken van die cache waarvoor je de hele middag al aan de wandel bent. Wat blijkt, heeft die k*t KPN geen bereik midden op de veluwe. Das lekker zeg.

 

Maar goed dit is natuurlijk mijn hypotetische geval. En het lijkt me sterk dat Reintje iets kan doen aan de 'perfecte' dekking van KPN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reintje de Vos bedankt :xmas:

 

Afgelopen zaterdag een dagje België, helaas niet al te veel cache beschrijvingen bij ons, dus via iMode op zoek. En jawel de dichtsbijzijnde was Triple treasures, een regular met slechts een stel coördinaten.

Snel gevonden dankzij de hint die er bij stond, want tussen de aangegeven coördinaten en de uiteindelijke cacheplaats was een verschil van 150 meter. Dit stond wel vermeld in diverse logs, maar die krijg je niet te zien via iMode.

Toen hadden we nog tijd over en op dus naar de volgende iMode cache. Dit was LucSke's Geocache, die hebben we helaas niet kunnen doen. Dit is een multicache, en een aantal opdrachten worden aangegeven als

... how many times the letter “t” is printed in the text ...

wat via iMode te zien is als

… how many times the letter “t†is printed in the text …

dit was ons iets te onduidelijk dus helaas.

Maar verder geweldig, deze extra toevoeging aan het geocachen. Je kunt de pagina opslaan en dan eventueel op je gemak de hint nalezen.

 

Hebben een Nec N22i toestel, weet dus niet of de afwijking in tekst aan het toestel ligt.

In ieder geval voor herhaling vatbaar.

 

Groetjes Biertjuh :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, sta je daar midden op de veluwe en wil je even de hint kijken van die cache waarvoor je de hele middag al aan de wandel bent. Wat blijkt, heeft die k*t KPN geen bereik midden op de veluwe. Das lekker zeg.

 

Maar goed dit is natuurlijk mijn hypotetische geval

Dat is zeker hypothetisch. Midden op de Veluwe staat toch een joekel van een mast. Alle providers behalve telfort kun je daar wel halen hoor. Trouwens, snap niet dat Telfort ook maar iets verkoopt. Ze hebben nergens dekking, laat staan landelijk ;)

 

GRTZ

 

KruimelGPRS :dribble:

Als je een GSM koopt om altijd bereikbaar te zijn, waarom zit er dan een uit-knop op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zocht me rot om hem op de site te vinden.  ;) 

 

Het moet dan ook Trip's Treasure  zijn.

 

Gewoon te veel  :dribble: of ook een iMode probleem?

Sorry Lex, het is het blondjes probleem van Biertjuh, en niet het bier.

 

Gr. Marja :xmas:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Biertjuh:

en een aantal opdrachten worden aangegeven als

... how many times the letter “t” is printed in the text ...

wat via iMode te zien is als

… how many times the letter “t†is printed in the text …

dit was ons iets te onduidelijk dus helaas.

Op je iMode pagina zijn een aantal dingen niet mogelijk. Grote plaatjes is daar een van. In dit geval lijkt het echter een ander probleem te zijn. Ik zal daar binnenkort eens naar kijken. Als het op te lossen is, dan pas ik het aan.

 

Dit stond wel vermeld in diverse logs, maar die krijg je niet te zien via iMode.

Op dit moment ben ik nog even bezig met het maken van "leuke dingen voor de cachers" die je met een gewone browser kunt bekijken (Hierover binnenkort meer) maar daarna zal ik eens kijken naar de mogelijkheden voor het weergeven van de logs.

Leuk te horen dat er in ieder geval een cache met iMode gevonden kon worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor degene die geen i-mode is toegedaan, maar wel een gsm hebben

die op bijvoorbeeld Symbian OS draaid, zoals nokia 3650/7650,

dan is Netfront of Doris Browser een aanrader, je kan dan over

gprs de 'gewone' sites bekijken, zols geocaching.com of geocaching.nl

Je kan dan ook mobiel direct een log plaatsen....

De browser pakketjes zijn NIET freeware....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor degene die geen i-mode is toegedaan, maar wel een gsm hebben

die op bijvoorbeeld Symbian OS draaid, zoals nokia 3650/7650,

dan is Netfront of Doris Browser een aanrader, je kan dan over

gprs de 'gewone' sites bekijken, zols geocaching.com of geocaching.nl

Je kan dan ook mobiel direct een log plaatsen....

De browser pakketjes zijn NIET freeware....

Je kunt die Netfront ook gebruiken in een PDA met een GPRS toestel erbij.

Wat is nu wezenlijk het verschil tussen netfront en internet exploren van PPC? Ik heb die Netfront wel al een jaar denk ik maar heb het progje na een a twee keer gebruiken eraf gegooid. Was veel te traag en gebruikte teveel geheugen. Ik heb net gekeken en er is ook nog geen update van het progje beschikbaar.

 

Vind jij dan dat je met Netfront prettiger werkt dan met IE-PPC?

 

En het klopt. Het spul is echt geen freeware. Ik heb voor Netfront volgens mij 30 euro neergeteld en dat is aardig duur voor 2 keer gebruiken ;)

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r:Gebruik eens een breekijzer als ijsbreker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kruimeldief,

 

Ik gebruik Doris Browser op mijn Nokia 3650, ook op de Nokia

veroorzaakt Netfront nogal wat overhead en heeft nogal veel geheugen

nodig. Doris Browser is snel, werkt heel leuk en goed.

 

Doordat de iMode site nog redelijk beperkt is (de 3650 van mij heeft ook iMode)

gebruik ik toch sneller de 'gewone' site onderweg ipv de iMode site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals eerder is beloofd: Je kunt vanaf nu met iMode ook een cache zoeken op gc-nummer en op (een gedeelte van de) naam zoeken. Je komt op deze pagina door op je iMode toestel de optie "Naar web pagina" te selecteren. Vervolgens geef je "www.geocaching.nl" als adres op. Tip: Maak er een bookmark van. Klik vervolgens "Zoek op cache" en aanschouwd het wonder.

Als er nog andere wensen met iMode zijn, hoor ik dat graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...