Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Sinds kort heb een Colorado 300 met diverse kaarten erbij. Daaronder ook de orginele stafkaarten van NL en D. Ik heb wel wat ervaring met GPS'en maar dit apparaat stelt me wel voor één raadsel: De richtingspijl geeft nooit de goede richting aan (dus de richting waarin ik loop). Met name bij vijfsprongen kan dat problemen geven :-)

Iemand een suggestie? Ik geloof zelf niet in HW problemen en de SW staat ook goed. Maar ja, dat maakt het alleen maar vreemder.

Groetjes,

Bytheway

ps. De GPS is ook een orgineel Nederlandse versie.

bewerkt door Bytheway
Geplaatst (bewerkt)

Heb je wel het in je colorado opgegeven dat je de bovenkant altijd de richting op wil hebben waar je heen loopt? Op mijn Vista HCx was dat ook een aparte instelling

/* Even in het menu neuzen om te kijken hoe het op de Vista zit... momentje */

Main menu - Instellen - Kaart - Hier het compas-icoontje selecteren - Orientatie naar "Krs bvn" veranderen. En klaar is Klara.

/* edit */

default staat noord boven.

bewerkt door Nemelis
Geplaatst (bewerkt)

Ik herken dit probleem, ik kijk altijd even welke richting mijn al gelopen track ligt.

Het heeft wel met het calibreren te maken, want als je dat net hebt gedaan staat hij wel weer goed.

bewerkt door millieballon
Geplaatst

Bedankt voor de reacties :-)

Lol, ja hij staat wel aan. Anders worden de caches echt moeilijk

De track staat omhoog, dus Noord uit

Calibreren heb ik meerdere malen gedaan. Nooit een goed resultaat.

Nu twijfel ik wel aan iets: Heeft het invloed hoe je de Colorado vast houdt? Ik heb het idee dat hij schijnbaar wel reageerd op rechtop houden of over de breedte. I know RTFM, maar daar heb ik niet echt iets over gevonden.

Thanks,

Bytheway

Geplaatst
Nu twijfel ik wel aan iets: Heeft het invloed hoe je de Colorado vast houdt?

Bij calibratie van het kompas op de 60csx komt er een melding in het scherm te staan indien de GPS niet horizontaal wordt gehouden.

Lijkt me voor de colorado ook wel van toepassing.

Succes Jan-Willem.

Geplaatst
Nu twijfel ik wel aan iets: Heeft het invloed hoe je de Colorado vast houdt?

Bij calibratie van het kompas op de 60csx komt er een melding in het scherm te staan indien de GPS niet horizontaal wordt gehouden.

Lijkt me voor de colorado ook wel van toepassing.

Succes Jan-Willem.

Volgens mij moet iedere gps/kompas met een interne antenne horizontaal gehouden worden tijdens de kalibratie.

Geplaatst (bewerkt)

Het staat duidelijk in het scherm dat je hem recht moet houden tijdens het calibreren :beerchug:. En daarna moet je hem in dezelfde horizontale positie houden als je achter de pijl aanloopt :thumbup:.

We hebben het maar zwaar met zo'n elektronisch kompas :crybaby:

bewerkt door @rend
Geplaatst

Staat de snelheid goed ingesteld ?

Als je in de auto sneller als +/- 10 km p/u rijdt geeft hij dan wel de juiste koers ?

Dat kan je nl instellen, tenminste op mijn GPSmap 60CSx dan.

Geplaatst

Hoi allemaal, bedankt voor de reacties!

Ik bedoel eigenlijk de positie van de GPS bij het gebruik, niet bij het calibreren. Dat moet idd op een vlakke, horizontale ondergrond. Dus mijn eerste vraag is nog steeds: Wat kan de reden zijn dat het richtingspijltje niet de juiste richting aan geeft bij gebruik in het veld. En de tweede vraag is of het uitmaakt hoe je de Colorado houdt tijdens het gebruik. Regelt het kompas dat, dus signaleerd de GPS of je hem recht op houd of dat je hem over dwars (breedbeeld :-) ) houd.

De snelheid zal ik idd ff nachecken.

Groeten,

Bytheway

Geplaatst

Om het kompas goed te gebruiken dien je hem vlak te houden, en de gps gaat er van uit dat de antene naar voren wijst, in de richting die je loopt. Breedbeeld werkt dus niet.

Denk dat je toch wat meer uitleg moet hebben over de werking zo te horen

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...