Draghkar Geplaatst 2 december 2008 Geplaatst 2 december 2008 Wij cachen nu al een tijdje met een Geko 101. lekker de pijl volgen en af en toe eens inschatten welk pad we moeten nemen.. Nu ligt er bij ons in de buurt zo'n "vervelend" stipje waarvan de coordinaten in RD opgemaakt zijn, welke we zeer graag willen lopen. Kan iemand mij vertellen hoe ik de 101 zo kan instellen dat deze RD aankan? Alvast dank
Bloodwoosj Geplaatst 2 december 2008 Geplaatst 2 december 2008 Als je op deze pagina in de handleiding van de 201 kijkt op pagina 27 en 28, wordt daar uitgelegd hoe je voor de geko 201 het locatieformaat (position format) en de kaartdatum (map datum) kunt aanpassen (dat is nl. wat je moet instellen om een cache met RD te kunnen doen). Bij Map Datum moet komen staan RD, bij position format moet Dutch Grid komen staan. Voor de geko 101 werkt het veranderen van de instellingen hetzelfde voor zover ik me kan herinneren. Greetz en succes ermee, Bloodwoosj.
Wammus Geplaatst 2 december 2008 Geplaatst 2 december 2008 Over de Geko 101 kan ik je weinig vertellen maar RD converteren kun je ook hier doen.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 3 december 2008 Geplaatst 3 december 2008 En natuurlijk is het receptenboekje voor vele GPSr's over RD instelling: Use of the RD-grid in your GPS by Prof. Y. Lupardi Ook de Geko 201 staat in de lijst daar.
papillonphoto Geplaatst 3 december 2008 Geplaatst 3 december 2008 Volgens mij kan een 101 het RD niet aan. wellicht dat je een user grid kan instellen? Dan heeft Hawkeyes in een van zijn caches de cijfers staan. succes
DiedB Geplaatst 7 mei 2009 Geplaatst 7 mei 2009 Ik heb ook een Geko 101 en ik zit op de pagina van Prof Y. Lupardi te lezen, maar ik zie geen Dutch staan tussen al die formats... Heeft iemand een ander idee?
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 7 mei 2009 Geplaatst 7 mei 2009 Ik denk dat jouw 101 geen ingebowde zaken heeft voor ons landje. je moet dus position format op user grid zetten en dan zien of de parameters die je moet invullen herkenbare namen hebben. Zoals in het receptenboek bij GPS12 staan b.v. Idem zal je moeten doen voor de mapdatum. De 'User mapdatum' kiezen en dan de parameters intikken. Ik zie dat mijn receptenboek de 101 niet bevat. Dat manco zou ik graag verhelpen. Dus gaarne bericht over hoe het moet en dat het goed gaat.
DSprenger Geplaatst 7 mei 2009 Geplaatst 7 mei 2009 Is het niet het makkelijkst de link van Wammus te volgen en de coords vooraf om te zetten naar WGS84? Alleen wanneer het een multi betreft waarbij de (nog onbekende) waypoints ook in het RD formaat zijn lijkt het me zinnig uit te zoeken hoe dit in de GPSr in te voeren?
Aanbevolen berichten