Spring naar bijdragen

Schending van het recht op privacy.


deBruineBeren

Aanbevolen berichten

Als ik in het profiel van een willekeurig forumlid kijk, zie ik daar een aantal dingen welke volgens mij niet kunnen.

 

Ten eerste zie ik wie dit forumlid tot zijn vrienden rekent, allemaal prachtig natuurlijk dat hij/zij vrienden heeft, maar waarom moet ik dat zien?

En nog erger waarom kan een voor mij wildvreemde zien wie ik tot mijn vrienden reken en wie mij als vriend beschouwd.

Dit lijken mij een privé aangelegenheden en zouden dus niet zondermeer zichtbaar mogen zijn.

 

Ten tweede zie ik ook wie het profiel van dit forum lid bekeken heeft.

In het verlengde daar van kan dus iedereen zien van wie ik het profiel bekeken heb.

Ook dit is privé en gaat niemand anders iets aan.

 

Als laatste zie ik onderaan een topic in het forum wie er op dat moment meeleest.

Ik kan me herinneren dat deze functie in het verleden als een uitgezet is om deze zelfde privacy redenen als hier boven genoemd.

Helaas is bij het upgraden van het forum deze actie weer ongedaan gemaakt.

 

Ik stel voor dat er een instelling komt zodat elk forumlid voor zichzelf kan bepalen wat er allemaal wel en niet getoond wordt aan derden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als toevoeging hieraan wil Mamma nog kwijt, nu we het er toch over hebben, dat het mij vreemd overkomt dat jan en alleman zich tot jouw vriend kan rekenen, door je toe te voegen zonder je toestemming.

 

Dus kijk je bij je vrienden, dan heeft een buitenstaander je ineens toegevoegd ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de huidige versie van de forum software kon stond er bij het inloggen onder of bover het knopje "onthouden" een knopje waarmee je onzichtbaar bleef, welke ik ook gebruikte. Enkele weken terug verdween die functie spontaan weer. Moet dus niet moeilijk zijn dat weer aan te zetten, blijven er natuurlijk nog een paar van je puntjes open staan.

 

D.L.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, ik ontdek net iets:

 

Wanneer ik op een doormezelf gepost bericht op mijn naam kijk, kom ik in het profiel zoals eenieder het kan zien.

 

Dan zie je het scherm, waar we het hier over hebben, in het midden bovenaan.

 

***

 

Helemaal het allerrechtse tabblad INSTELLINGEN, daar kun je in ieder geval aanvinken:

 

Moderatie opties:

Of diegene die je willen toevoegen als vriend wel of geen toestemming nodig hebben...

 

Instellingen:

Mogelijkheid om een aantal dingen op 0 (NUL) te zetten, zoals :

- laatste bezoekers bekijken

- commentaar bekijken

- vrienden bekijken

 

Wie weet ben je zo weer beetje geholpen ??

 

ca0095ba-c50a-401f-9065-c9e007d4fae3.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*** Wie op het WWW actief is levert zich er aan uit.***

 

Maar ik ben het met je eens. Voorspellen hoe de discussie verder gaat is niet moeilijk:

 

- het kan, dus gebruiken we het.

- het kan, maar daarom HOEFT het nog niet.

- Nederlands gepolder.

 

en als je het dan al aan en uit kunt zetten: wat is de initiële setting?

Zoals gebruikelijk volg ik dit soort draadjes met belangstelling.

bewerkt door t-bones
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt allemaal.

 

Dit is allemaal in te stellen.

 

Iedereen die zich als vriend aan mij aanbiedt, weet dat hij/zij daarmee op mijn pagina zichtbaar kan worden. Wil je dat niet? : niet aanbieden.

Iedereen heeft die keuze.

 

Diverse opties zijn in en uitschakelbaar in het instellingenvenster.

 

Hiermee heb ik dus ook de keuze om vrienden al dan niet te weigeren.

 

Wie als vriend op andermans site te boek staat, staat daar m.i. dus vrijwillig en daarmee gaat het privacy-verhaal ook niet op.

 

Zet alle tellers op 0 en je ziet geen vrienden, geen bezoekers , geen commentaren, niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, ik ontdek net iets:

 

Wanneer ik op een doormezelf gepost bericht op mijn naam kijk, kom ik in het profiel zoals eenieder het kan zien.

 

Dan zie je het scherm, waar we het hier over hebben, in het midden bovenaan.

 

***

 

Helemaal het allerrechtse tabblad INSTELLINGEN, daar kun je in ieder geval aanvinken:

 

Moderatie opties:

Of diegene die je willen toevoegen als vriend wel of geen toestemming nodig hebben...

 

Instellingen:

Mogelijkheid om een aantal dingen op 0 (NUL) te zetten, zoals :

- laatste bezoekers bekijken

- commentaar bekijken

- vrienden bekijken

 

Wie weet ben je zo weer beetje geholpen ??

 

ca0095ba-c50a-401f-9065-c9e007d4fae3.jpg

 

Kijk dat helpt al.

Vreemde is dat via "Instellingen" - "Verander persoonlijk portaal informatie" je op een gelijksoortige pagina komt maar die heeft de 3 onderste opties niet.

 

Blijven echter de laatse 2 punten nog onbeantwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, persoonlijk heb ik er weinig moeite mee als mensen onderaan kunnen zien, dat ik in een bepaald topic meelees.

 

Kan me eigenlijk ook niet goed indenken, waarom je "stiekum" zou willen meelezen.

 

Overigens, is er voor dat "probleem" ook een simpele oplossing. Als je uitlogt, kun je gewoon het forum meelezen, zonder dat iemand je ziet, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, persoonlijk heb ik er weinig moeite mee als mensen onderaan kunnen zien, dat ik in een bepaald topic meelees.

 

Kan me eigenlijk ook niet goed indenken, waarom je "stiekum" zou willen meelezen.

 

Overigens, is er voor dat "probleem" ook een simpele oplossing. Als je uitlogt, kun je gewoon het forum meelezen, zonder dat iemand je ziet, toch?

 

 

Misschien zijn er wel mensen die niet willen laten zien dat ze de hele werkdag hier op het forum rondhangen :lookaround:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij gaat de Wet op de Privacy over meer persoonsgevoelige informatie dan die nu op het forum zichtbaar is.

Zeker weten doe ik het niet want ik ken die wet niet uit mijn hoofd.

 

Maar ik kan me zo voorstellen dat er ergens een grens is tussen 'privacy' en wat iemand als onprettig ervaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie hier totaal geen probleem in.

Jij wel? Dan maak een apparte account aan en surf daarmee op deze site.

 

Ik kan me voorstellen dat je wellicht aparte accounts zou willen hebben bijv. als Team, als individuele cacher, of als plaatser. Dat je wellicht die zaken gescheiden wilt houden, om wat voor reden dan ook.

 

Ik zou het aanmaken van extra accounts ten behoeve van "stiekum meegluren" zeker niet willen aanmoedigen. Log dan liever gewoon niet in, kun je ook meelezen.

 

Zo "stiekum" zijn die dubbele accounts nou ook weer niet :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo "stiekum" zijn die dubbele accounts nou ook weer niet :unsure:

Nee, klopt, voor jullie zijn ze zeker niet "stiekum", want jullie hebben de ip adressen. Wat dat betreft heeft de site eigenaar alle gevegevens (tot op ip adres)

 

Maar ik heb het dan ook over de bezoekers, als je 'annoniem' door het forum wil struinen, zonder je geocaching.com nick te gebruiken kun je een leeg account aanmaken (en evt op geocaching.com ook om het compleet te maken)

Waarom zou gc.nl hier bezwaar tegen hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...