Spring naar bijdragen

Schending van het recht op privacy.


deBruineBeren

Aanbevolen berichten

Misschien zijn er wel mensen die niet willen laten zien dat ze de hele werkdag hier op het forum rondhangen :unsure:

 

Zet een RSS feed op het forum, dan kan je wel alle berichten lezen in je RSS lezer, zonder dat je naam in het forum komt te staan. Alleen als je wilt antwoorden moet je dan het forum op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Misschien zijn er wel mensen die niet willen laten zien dat ze de hele werkdag hier op het forum rondhangen :unsure:

 

Zet een RSS feed op het forum, dan kan je wel alle berichten lezen in je RSS lezer, zonder dat je naam in het forum komt te staan. Alleen als je wilt antwoorden moet je dan het forum op.

Klopt en wat nog mooier is, je kunt dan ook de berichten lezen van mensen die iets posten wie een schrijfcontrole hebben :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een forum met zoveel moderators is sowieso verdacht.. ;-)

 

 

of nog beter een forum "met alleen maar moderators" is verdacht :rolleyes: , volgens mij hebben we er nu al een stuk of 8. En de mededeling dat er nog veel zullen volgen :dribble: .

Maar in ieder geval aan iedereen die zich belangeloos inzet: :thumbup:(kan niet vaak genoeg vermeldt worden)

bewerkt door Rob228
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer houd publiek op en begint privacy???

 

Twee duidelijke voorbeelden:

Als iemand niet wil dat zijn / haar adres bekend wordt gemaakt -> privacy -> Mag dus niet

Als iemand niet wil dat zijn / haar avatar zichtbaar is op het forum -> publiek -> Sorry, geen boodschap aan, als je een avatar neemt is ie zichtbaar.

 

Persoonlijk denk ik ook dat het zichtbaar zijn van je nickname onderaan een topic-pagina (italic als je aan het schrijven bent), ook onder de laatste categorie valt. Want wat is er op tegen dat iemand ziet dat je geintreseerd bent in b.v. dit topic? Maar nogmaals dit is mijn mening.

bewerkt door Nemelis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij moet je bij het aanmelden "vinkjes" zetten (of weghalen), daarmee bepaal je in het beginsel wat 'je' wilt (of juist niet), na het aanmelden en inloggen kun je in de personelijke instellingen (en aanverwant menu's) verder aanpassen wat je wel wilt of niet wilt.

 

Dus mijn inziens ben je er zelf voor aansprakelijk en verantwoordelijk!!

 

(edit: "en verantwoordelijk" toegevoegd)

bewerkt door Rob228
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel simpel, wil je onbekend blijven moet je nergens gaan posten op het internet.

 

Het vakje met onzichtbaar ingelogd zijn is weggehaald. Het is namelijk niet zo netjes om onzichtbaar ingelogd te zijn. Het is een keuze die we gemaakt hebben. Bij een vorige update van het forumsoftware was er ook de mogelijkheid om anoniem in te loggen en daar hebben we toen veel klachten over gekregen. men vond het vervelend te zien dat er een x aantal anoniem ingelogd was. Want waarom anoniem? Wat heb je dan te verbergen?

 

Trouwens, de admins konden wel zien wie de anonieme inlogger was. Dus zo anoniem was het ook weer niet.

 

Niemand kan nu anoniem, ook de modjes en de admins niet.

 

De rest van de zaken hebben niets met privacy te maken. Iedereen kan zien wie er in welke topic zit mee te lezen, men kan zelfs zien wie er op dat moment een antwoord aan het typen is.

 

Een tweede loze account om toch anoniem mee te lezen zou werkelijk kolder zijn omdat je als gast, dus niet ingelogd, overal kunt meelezen behalve bij geodating. Het verschil met een gast en ingelogd is dat een gast niet kan posten en dus niet kan meelezen in geodating.

 

Dat RSS berichten doorlaat van accounts die een schrijfcontrole hebben is bekend en daarom hebben we ook besloten om niemand meer een schrijfcontrole te geven als ze er om gevraagd hebben, maar een volledige schrijfban. Schrijfcontrole is dus exit.

En als ik zie dat iemand met een schrijfban onder een andere account wel online is dan gaat de persoon volledig in de ban met al zijn accounts inclusief IPadres.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hele discussie gaat de verkeerde kant op.

Het gaat niet om het aantal moderators of hoe je het systeem dan wel dan niet kan ontduiken.

 

In het verleden is besloten om niet meer zichtbaar te maken dat iemand iets wel of niet meeleest en dat heeft niets met stiekem te maken.

Blijkbaar waren er toen goede redenen om dit te doen en dus vraag ik me af waarom die redenen nu niet meer zouden gelden.

 

En als we het bekijken van iemands ander zijn profiel gelijk trekken met het lezen van een topic dan is dat al erg genoeg dat dat op het moment zelf zichtbaar is.

Maar wat is de toe gevoegde waarde van het zichtbaar zijn dat iemand in het verleden het profiel van iemand anders bekeken heeft ?

 

Dit is een duidelijk geval van het vergaren van iemand anders zijn doen en laten en die gegevens beschikbaar stellen aan derden, en dat is zeker schending van de privacy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor iemand die zoveel informatie in zijn profiel heeft staan, begrijp ik dit eerste bericht maar ten dele!!

 

Je geeft heel veel info aan "ons" hier weg, waarvan je dacht dat het een 'beschermde omgeving' was/is, maar met een beetje google, kom je op plaatsen in het 'net', waar deze info los zwerft. (Puntje om voor uit te kijken: de copieërs lezen ook mee) :thumbup:

 

Edit: eerste "toegevoegd"

bewerkt door Rob228
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij mag men rustig naar mijn profiel kijken. Als men er wat aan heeft hoor ik wel ergens, zoniet ook niet erg.

Ik zou niet weten wat ik daarin te verbergen heb. Er staat meer dan genoeg in geautomatiseerde systemen zonder dat we daar ook maar iets vanaf weten.

Kijk maar eens naar de geadresseerde reclame post (waar men meestal niet om vraagt) die men bijna iedere dag in de brievenbussen vind, die adresgegevens komen ook ergens vandaan. Sinterklaas en de Kerstman zullen ze echt niet doorgeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar hebben wij het over. Anoniem zijn binnen een vereniging? Waarom sluit je je zelf dan aan. Als iemand in de maatschappij wat te verbergen heeft wordt de schending van het recht op privacy erbij gehaald. Het gaat wat mij betreft veel te ver. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar hebben wij het over. Anoniem zijn binnen een vereniging?

Stichting, maar dat terzijde

 

Als iemand in de maatschappij wat te verbergen heeft wordt de schending van het recht op privacy erbij gehaald. Het gaat wat mij betreft veel te ver. :thumbup:

Nou, dat is wat kort door de bocht.

Ik heb niets te verbergen, maar ik wil toch niet dat hier (of ergens anders) mijn banksalso, mijn gps track gedurende de dag, mijn boodschappenlijst, alle foto's etc etc online worden gezet.

(Zo geef ik ook nooit mijn echte adres op indien ik een kortingskaart aanvraag, maar altijd jan jansen, jansenstraat 0, jansen city. Niet dat ik foute dingen doe, maar ik wil het wel verbergen voor hun. Gaat hun gewoon niets aan).

 

Terug naar deze site. Zoals al gezegd, de website beheerder weet toch al jouw hele handel en wandel op deze site. De bezoekers kennen alleen jouw nick. Ik zie de privacy issue niet. En je kunt altijd al geheel annoniem door de site met een annonieme nick.

Volgens mij staat er niet in de voorwaarde dat er maar 1 account per ip adres mag zijn (lastig ook, indien je achter een netwerk zit van een debrijf). Dus wil je profielen bekijken, maar wil je niet dat de eigenaar van het profiel dat ziet, is er een oplossing voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...